Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Toyota zbliża się do silników spalinowych napędzanych wodorem

Toyota zbliża się do silników spalinowych napędzanych wodorem

Toyota zbliża się do silników spalinowych napędzanych wodorem. To bardzo dobra rzecz dla ludzi, których nie przekonuje science-fiction o pojazdach elektrycznych, ponieważ oznacza to jękliwe, wyjące sześciocylindrowe silniki V8, które otrzymują dożywotnią nagrodę z niewielką lub zerową emisją. .

Japoński producent dysponował działającym prototypem Corolli podczas ostatniego 24-godzinnego wyścigu wytrzymałościowego na torze Fuji Speedway w Japonii, wykorzystującego nieco zmodyfikowaną wersję 1,6-litrowego silnika z potrójnym turbodoładowaniem, który można znaleźć w GR Yarisie.

Jedyne zmiany wprowadzone przez Toyotę to układ dostarczania paliwa i świece zapłonowe, a także instalacja czterech zbiorników na wodór i związanych z nimi rurociągów z wodoru Mirai. Nadal wymaga trochę oleju silnikowego do smarowania, ale spalanie nie wytwarza dwutlenku węgla.

Ta Toyota Corolla przejechała 24-godzinny wyścig z silnikiem spalinowym napędzanym wodorem.

dostarczony

Ta Toyota Corolla przejechała 24-godzinny wyścig z silnikiem spalinowym napędzanym wodorem.

Chociaż samochód spędza połowę 24-godzinnego wyścigu w garażu na naprawy i tankowanie wodoru, dyrektor generalny Toyoty Akio Toyoda określił wyścig jako sukces, powiedział. Czasy Toyoty!: „To niesamowite, że ukończyliśmy wyścig… to znaczy, że przebiegliśmy ponad 1500 km [932 miles], dobrze?

Czytaj więcej:
* Nie jesteś gotowy na pojazd elektryczny? Istnieją alternatywy o niskiej emisji بد
* Dyrektor generalny Toyoty ostrzega Apple: handel samochodami nie jest łatwy
* Toyota wróciła, co jest świetne?
* Człowiek z pasją stojący za nową Toyotą Supra

„Mieliśmy wiele problemów, ale dzięki wysiłkom wszystkich zakończyliśmy wyścig bolidem, który był prawie w fazie wyjazdu. Myślę, że jest wiele wyników, ponieważ przygotowaliśmy samochód na czas na ten wyścig”.

Do smarowania nadal potrzebna jest pewna ilość oleju silnikowego, ale podczas spalania nie jest emitowany dwutlenek węgla.

dostarczony

Do smarowania nadal potrzebna jest pewna ilość oleju silnikowego, ale podczas spalania nie jest emitowany dwutlenek węgla.

Jednym z powodów ograniczonego czasu ścieżki jest to, że wodór nie zapewnia takiej samej wydajności jak benzyna. Wymagała więcej miejsca do przechowywania i spalania w porównaniu z paliwami płynnymi, co ostatecznie oznaczało, że Corolla działała mniej więcej o jedną trzecią tak wydajnie, jak samochód napędzany benzyną.

READ  Ceny GoPro i usług abonamentowych spadają w sam raz na ferie zimowe

„Toyota wierzy, że naszym obowiązkiem jest zapewnienie kilku opcji dla każdego klienta”, powiedział Naoyuki Sakamoto, główny inżynier projektu.

Celem tego projektu jest zbadanie nowych opcji dekarbonizacji.

Jeśli Toyota potrafi dobrze obsługiwać tę technologię, jest szansa, że ​​silniki spalinowe będą żyć trochę dłużej.

dostarczony

Jeśli Toyota potrafi dobrze obsługiwać tę technologię, jest szansa, że ​​silniki spalinowe będą żyć trochę dłużej.

„My, jako branża, od wielu lat pracujemy nad silnikami spalinowymi i gromadzimy wiedzę oraz technologię. Warto więc spróbować wykorzystać technologię silników spalinowych do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla”.

Wykorzystanie wyścigu jako poligonu testowego pozwoliło Toyocie znaleźć i rozważyć problemy szybciej niż tradycyjny cykl rozwojowy spalania w samochodach seryjnych.

Toyota zobowiązała się do dalszego rozwoju technologii w zastosowaniach w sportach motorowych w celu oceny wykonalności jej produkcji. , . Prace nad wodorem prowadzone przez producenta samochodów są częścią jego strategii redukcji emisji dwutlenku węgla z pojazdów o 90 procent przed 2050 r. w porównaniu z poziomami z 2010 r.