Toyota wypuściła na rynek zaktualizowaną wersję swojego hot hatchbacka GR Yaris w styczniu podczas Salonu Motoryzacyjnego w Tokio w 2024 r., ale prace nad cieplejszą odmianą tego samochodu GRMN są wciąż w toku, a jego prototyp zauważono po raz pierwszy.
GRMN to najlepszy wybór dla samochodów drogowych opracowanych przez dział sportów motorowych Toyota Gazoo Racing. Skrót oznacza „Gazoo Racing Masters of Nürburgring”, a samochody sklasyfikowane jako GRMN można porównać do najlepszych ofert, takich jak STI Subaru i Mercedes-Benz AMG.
Prototyp GRMN Yaris wykazuje kilka zauważalnych różnic w stosunku do zwykłego GR Yaris, który jest już samochodem ekstremalnym. Obejmuje to nowe tymczasowe wejście z przodu, gdzie normalnie umieszczana jest tablica rejestracyjna, co wiąże się z koniecznością zmiany tablicy rejestracyjnej na prototypie.
Dostępny jest również wydłużony przedni splitter i ulepszony pakiet hamulców od Endless. Tylny błotnik z rozpórkami typu „łabędzia szyja” pojawi się w obecnym GRMN Yarisie, który ma zostać wprowadzony na rynek w 2022 roku i najprawdopodobniej pojawi się również w zaktualizowanej wersji.
Zdjęcia szpiegowskie Toyoty GRMN Yaris 2025 – źródło zdjęcia: Baldauf
Typowe ulepszenia GRMN obejmują lepszą sztywność, dodatkowy docisk i zmniejszoną masę. Obecny GRMN Yaris ma również nieco szerszy rozstaw kół i niższy prześwit w porównaniu do zwykłego GR Yaris.
Obecny samochód nie ma żadnej dodatkowej mocy w porównaniu do zwykłego GR Yaris, co oznacza, że zaktualizowana wersja prawdopodobnie będzie miała tę samą moc 276 koni mechanicznych, co zaktualizowany GR Yaris, chociaż dodatkowe chłodzenie z przodu może sugerować coś innego.
Według naszego fotografa, prezes Toyoty Akio Toyoda, wnuk założyciela Toyoty i mistrza Yarisa w wersjach GR i GRMN, był obecny podczas sesji testowej na torze Nürburgring. Był głównym zwolennikiem automatycznej skrzyni biegów z bezpośrednią zmianą biegów opracowanej dla najnowszego GR Yaris i prawdopodobnie będzie również montowany w GRMN Yaris.
Toyota GR Yaris 2024
8-biegowa automatyczna skrzynia biegów została zaprojektowana tak, aby zmieniać biegi szybciej niż zwykła automatyczna skrzynia biegów, korzystając z oprogramowania do przewidywania zachowania podczas jazdy. Choć technologia ta nie jest nowa, oprogramowanie Toyoty wykracza poza standardowe wskaźniki, takie jak siła przeciążenia i prędkość, i uwzględnia w swojej logice przyspieszanie i hamowanie. Dzięki temu system jest w stanie przewidzieć, kiedy konieczna jest zmiana, zanim faktycznie nastąpi zmiana w zachowaniu kierowcy.
Wypatrujcie GRMN Yaris, który zadebiutuje pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.
Chociaż w USA brakuje zarówno GR Yaris, jak i GRMN Yaris, Toyota oferuje tutaj większą GR Corollę i planuje także wyposażenie GRMN Supry, która prawdopodobnie będzie sprzedawana również w USA.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów