Toyota wypuściła na rynek zaktualizowaną wersję swojego hot hatchbacka GR Yaris w styczniu podczas Salonu Motoryzacyjnego w Tokio w 2024 r., ale prace nad cieplejszą odmianą tego samochodu GRMN są wciąż w toku, a jego prototyp zauważono po raz pierwszy.
GRMN to najlepszy wybór dla samochodów drogowych opracowanych przez dział sportów motorowych Toyota Gazoo Racing. Skrót oznacza „Gazoo Racing Masters of Nürburgring”, a samochody sklasyfikowane jako GRMN można porównać do najlepszych ofert, takich jak STI Subaru i Mercedes-Benz AMG.
Prototyp GRMN Yaris wykazuje kilka zauważalnych różnic w stosunku do zwykłego GR Yaris, który jest już samochodem ekstremalnym. Obejmuje to nowe tymczasowe wejście z przodu, gdzie normalnie umieszczana jest tablica rejestracyjna, co wiąże się z koniecznością zmiany tablicy rejestracyjnej na prototypie.
Dostępny jest również wydłużony przedni splitter i ulepszony pakiet hamulców od Endless. Tylny błotnik z rozpórkami typu „łabędzia szyja” pojawi się w obecnym GRMN Yarisie, który ma zostać wprowadzony na rynek w 2022 roku i najprawdopodobniej pojawi się również w zaktualizowanej wersji.
Zdjęcia szpiegowskie Toyoty GRMN Yaris 2025 – źródło zdjęcia: Baldauf
Typowe ulepszenia GRMN obejmują lepszą sztywność, dodatkowy docisk i zmniejszoną masę. Obecny GRMN Yaris ma również nieco szerszy rozstaw kół i niższy prześwit w porównaniu do zwykłego GR Yaris.
Obecny samochód nie ma żadnej dodatkowej mocy w porównaniu do zwykłego GR Yaris, co oznacza, że zaktualizowana wersja prawdopodobnie będzie miała tę samą moc 276 koni mechanicznych, co zaktualizowany GR Yaris, chociaż dodatkowe chłodzenie z przodu może sugerować coś innego.
Według naszego fotografa, prezes Toyoty Akio Toyoda, wnuk założyciela Toyoty i mistrza Yarisa w wersjach GR i GRMN, był obecny podczas sesji testowej na torze Nürburgring. Był głównym zwolennikiem automatycznej skrzyni biegów z bezpośrednią zmianą biegów opracowanej dla najnowszego GR Yaris i prawdopodobnie będzie również montowany w GRMN Yaris.
Toyota GR Yaris 2024
8-biegowa automatyczna skrzynia biegów została zaprojektowana tak, aby zmieniać biegi szybciej niż zwykła automatyczna skrzynia biegów, korzystając z oprogramowania do przewidywania zachowania podczas jazdy. Choć technologia ta nie jest nowa, oprogramowanie Toyoty wykracza poza standardowe wskaźniki, takie jak siła przeciążenia i prędkość, i uwzględnia w swojej logice przyspieszanie i hamowanie. Dzięki temu system jest w stanie przewidzieć, kiedy konieczna jest zmiana, zanim faktycznie nastąpi zmiana w zachowaniu kierowcy.
Wypatrujcie GRMN Yaris, który zadebiutuje pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.
Chociaż w USA brakuje zarówno GR Yaris, jak i GRMN Yaris, Toyota oferuje tutaj większą GR Corollę i planuje także wyposażenie GRMN Supry, która prawdopodobnie będzie sprzedawana również w USA.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów