Tkany projekt Foster + Partners wygrywa konkurs CPK Airport w Polsce
a Foster + Partnerzy i Boro Happold Konsorcjum laureatów konkursu na projekt nowego lotniska CPK, zlokalizowanego pomiędzy ul Warszawa Woods, N.; Polska. Projekt ma być przesiadką transportową XXI wieku, łączącą transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Projekt ma na celu znalezienie równowagi między wydajnością operacyjną, odpowiedzialnością za środowisko i symboliczną ekspresją, która odzwierciedla tożsamość narodową kraju. Początkowo lotnisko będzie obsługiwało do 40 milionów pasażerów, ale planuje się łatwą rozbudowę, aby osiągnąć cel 65 milionów pasażerów w 2060 roku.
Wierzymy, że ten projekt całkowicie zrewolucjonizuje podróże międzykontynentalne i zagraniczne. Wizja utkanej formy architektonicznej jest wyrażona celowo i dobitnie. Budynek może kształtować i prowadzić mieszkańców przez swoje przestrzenie, jednocześnie służąc jako potężne symboliczne odniesienie dla niego PolskaJego bogate dziedzictwo kulturowe i jednocząca siła jego mieszkańców. — Grant Brooker, szef studia, Foster + Partners
Projekt lotniska CPK koncentruje się wokół dużego placu przesiadkowego pełnego zieleni i dużej ilości naturalnego światła. Plac tworzy łączność między głównymi środkami transportu: transportem lotniczym, kolejowym i drogowym. Służąc jako centralny punkt w schemacie organizacyjnym, przestrzeń ta tworzy wydajną i łatwą w nawigacji komunikację, zachęcając w ten sposób pasażerów do wybierania zrównoważonych środków transportu.
Powiązane artykuły
BIG i HOK’s Timber Design zwyciężyli w światowym konkursie Zurich Airport Global Competition
Sklepiony sufit nad płytą postojową intuicyjnie prowadzi pasażerów z płyty postojowej w kierunku samolotu. Koncepcja koncentruje się na doświadczeniu pasażerów, mając na celu stworzenie dostępnego i integracyjnego środowiska. Projekt jest funkcjonalny i elastyczny dzięki minimalnym zmianom poziomu, co pozwala na płynny przepływ pasażerów i zoptymalizowane transfery. Wizualne połączenia z otaczającym krajobrazem również pomagają w orientacji. Projekt lotniska jest również zoptymalizowany pod kątem modułowości i prefabrykacji, co pozwala na dostosowanie węzła transportowego do ciągle zmieniających się potrzeb operacyjnych.
Kolejne zaprojektowane przez niego lotnisko Foster & Partners jest obecnie w budowie w Arabii Saudyjskiej. Międzynarodowe lotnisko Morza Czerwonego jest częścią największego Projekt Morza Czerwonego i rozwoju turystyki. Projekt jest inspirowany „kolorami i teksturami pustynnego krajobrazu” i będzie obejmował serię pięciu struktur rozmieszczonych promieniście wokół centralnego obszaru zrzutu i zrzutu. Boro Happold Współpracował także z BIG i HOK za projekt międzynarodowego lotniska w Zurychuoraz we współpracy z OMA, aby stworzyć projekt dla Al Dawayan Health District w Doha w Katarze.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu