Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

TikTok do Heinz Jar: Podróż sosu do wódki od mody do półek supermarketów |  Przemysł spożywczy i napojów

TikTok do Heinz Jar: Podróż sosu do wódki od mody do półek supermarketów | Przemysł spożywczy i napojów

Czasami po prostu potrzebujesz wódki z sosem do spaghetti — zwłaszcza gdy zostajesz zatrzymany za próbę wynajęcia helikoptera na karcie kredytowej taty.

Kiedy 16-letnia córka Sofii Coppoli, Rumi Mars, Rozpal Internet W zeszłym miesiącu po zrobieniu tego – a następnie nagraniu wideo na TikTok, aby narzekać na jej karę podczas robienia sosu – było wiele dyskusji na temat dynamiki jej rodziny. Jednak inni byli bardziej zaniepokojeni jej wyborami żywieniowymi.

Sos spaghetti z wódką jest ulubieńcem użytkowników mediów społecznościowych, odkąd supermodelka Gigi Hadid opublikowała film instruktażowy na swoich relacjach na Instagramie w 2020 roku, Zapoczątkowując szaleństwo na jedzenie instant wśród jej fanów.

Teraz ujawniono, że dwóch z tych fanów to Heinz i marka wódki Absolut, którzy wspólnie wypuścili limitowaną edycję własnej wersji sosu, co, jak mówią, wynika z ich zaangażowania w innowacje „z prędkością trendów w mediach społecznościowych. „

Internetowe mody napędzane krótkimi klipami celebrytów mogą wydawać się niepoważne, ale dla sprzedawców detalicznych, szczególnie w wysoce konkurencyjnym sektorze spożywczym, takie nie są. Sos do spaghetti z wódką to nie jedyne wirusowe szaleństwo, które pojawiło się na półkach supermarketów w ostatnich latach. chipsy z makaronemI chleb w chmurzei alarmujące Jasna kolorowa przyprawa Nazywane „różowym sosem”, wszystkie przeszły od popularnych filmów do główne linie produktów.

Innymi słowy, TikTok, Instagram i Facebook to nie tylko miejsca, w których mogą przebywać klienci marek — prawdopodobnie będą też w stanie znaleźć pomysły na kolejne produkty.

„Tradycyjnie przy opracowywaniu produktów gromadzisz ludzi, zadajesz im pytania i na ich podstawie opracowujesz produkty” — mówi Jamie Ray, współzałożyciel Buttermilk, niszowej marki i agencji influencerów. Ale teraz prędkość informacji jest napędzana przez sieci społecznościowe.

READ  Wielka Brytania nakłada sankcje na Białoruś, ale prezydent Łukaszenka mówi „udusić ich”

„W przypadku marek chodzi o przyjrzenie się czynnikom, które sprawiają, że chwile stają się wirusowe, [then thinking]Cóż, wpływowi dyktują, że ten trend naprawdę gdzieś zmierza i musimy uwzględnić to w naszej następnej linii produktów”.

Jednym z oczywistych przykładów jest Twisted, który właśnie wypuścił własną linię żywności przyjaznej mediom społecznościowym – pomyśl o wysokich świniach w kocach na rożnie i puddingu Yorkshire wypełnionym lasagne – z mrożonym gigantem supermarketów, Islandią.

Romy Mars (z prawej) i jej matka, Sofia Coppola. Zdjęcie: Dimitrios Kambouris/Getty Images dla Marca Jacobsa

Twisted zaczęło się w 2016 roku, kiedy Tom Jackson i jego przyjaciel zaczęli kręcić filmy z jedzeniem z ich mieszkania w Brixton i publikować je na Facebooku, zainspirowani filozofią, którą podsumowują jako „niepoważne jedzenie smakuje tak dobrze”. „Tak, w ciągu dziewięciu tygodni mieliśmy milion obserwujących na Facebooku” — mówi Jackson.

Teraz, jako pełnoprawna firma zajmująca się mediami społecznościowymi, mają podstawowy zespół producentów treści, książkę kucharską, ramię wydawnicze i 40 milionów obserwujących na wszystkich platformach społecznościowych. Ponad 60% widzów twierdzi, że wypróbowało przepis Twisted w domu, co wyraźnie podkreśla atrakcyjność crossovera dla uznanych sprzedawców detalicznych.

„Nie chodzi tylko o bycie wirusowym, a przynajmniej już nie. Jest to namacalne, wchodzisz na ekran i faktycznie możesz to zjeść” – mówi Jackson. Jednak smakuje wyśmienicie. „

Pomiń promowanie poprzednich biuletynów

Dom Boyd, dyrektor zarządzający ds. analiz i marketingu w Wielkiej Brytanii w firmie Kantar, analityków handlu detalicznego, zauważa, że ​​zaangażowanie w media społecznościowe może spaść jak mucha i zwraca uwagę, że jedna czwarta reklam kupionych na platformach cyfrowych nie ma żadnego negatywnego wpływu lub jest zerowa. Mówi, że interakcje muszą być zgodne z demografią marki, „w przeciwnym razie jesteś tatą na dyskotece”.

Chociaż siła nabywcza młodych konsumentów posiadających zasoby cyfrowe może być ogromna, Helenor Gilmore, dyrektor ds. analiz i strategii w firmie doradczej dla dzieci Beano Brain, mówi, że często nie jest to dobrze rozumiane. Na przykład wpływ detaliczny konsumentów alfa (poniżej 13 roku życia) wykracza poza wirusowe szaleństwa, takie jak promowane przez YouTuberów napoje energetyczne Prime – które sprawiają, że kupujący godzinami ustawiają się w kolejce po butelkę – i wpływa nawet na rynek samochodowy, mówi.

Ostatnio Badania z mózgu Beano Okazało się, że 69% rodziców pokolenia A twierdzi, że podejmuje lepsze decyzje dotyczące planety ze względu na swoje małe dzieci. „Nie jest niczym niezwykłym, że słyszymy o wpływie dzieci nie tylko na markę samochodu, ale nawet na przejście na samochody elektryczne”.

Nie zakładaj jednak, że tylko entuzjaści mediów społecznościowych napędzają rozwój produktów, mówi Ellis Hawthorne, redaktor funkcji w Retail Week. „Nie można wykluczyć nawet pokolenia wyżu demograficznego z oglądania wirusowych filmów o jedzeniu, nawet jeśli nie ma ich na TikTok. Te filmy krążą również po Instagramie i Facebooku — a to pokolenie często korzysta z Facebooka”. Cytuje różowy gen jako linię produktów głównego nurtu, ponieważ jego rozwój był napędzany przez starszych użytkowników mediów społecznościowych.

W przypadku większości głównych marek trendy online są teraz „całkowicie zakorzenione” w rozwoju ich produktów, mówi Hawthorne, „ale trzeba pamiętać, że te wirusowe trendy stanowią bardzo, bardzo małą część ich działalności.

„Jeśli pomyślisz o przeciętnej osobie, która wchodzi do ich cotygodniowego sklepu i robi swoje – to, czy widziała TikTok o makaronie feta, nie będzie miało znaczenia dla wyników finansowych tych firm”.