Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

The New York Times kupił Wordle – grę promowaną przez Kiwis

The New York Times kupił Wordle – grę promowaną przez Kiwis

Biznes

Wordle to wciągająca gra słowna opublikowana po raz pierwszy przez Nowozelandczyków. Wideo / dzisiaj

The New York Times Company kupiło wirusową grę słowną Wordle za sumę, którą wydawca mówi „w młodszej siódemce”.

NYT kupił Wordle od swojego twórcy, Josha Wardle’a, inżyniera oprogramowania z Nowego Jorku, który podarował go swojej dziewczynie.

The Times, który zawiera swoją krzyżówkę, powiedział, że gra początkowo pozostanie darmowa dla nowych i istniejących graczy.

Wordle została uruchomiona jako bezpłatna i wolna od reklam strona internetowa w październiku i miała 90 użytkowników 1 listopada. Ta liczba wzrosła do 300 000 w połowie tego miesiąca, a teraz ponad trzy miliony grają w tę grę dziennie – aż sześć, które odgadują pięcioliterowe słowo.

Kanał buzzów Przysluga Sprzęgło od Kiwi, które pomoże uczynić grę słowną wirusową w mediach społecznościowych, w tym Paul Breslin z Auckland, Andrew Chen (Najlepsza Sława jako komentator Covid i inwestor venture capital) oraz doradczyni rządowa znana tylko z jej konta na Twitterze, Elizabeth S, która lobbowała za mechanizmem – wkrótce formalnie przyjętym przez Wardle’a – polegającym na używaniu kolorowych kwadratów do dzielenia się wynikami bez ujawniania wiadomości.

Ta funkcja umożliwia użytkownikom dzielenie się swoimi wynikami, z rzędami pięciu bloków wskazującymi, jak blisko są odgadnięcia właściwego słowa. Na początek: zielone klocki wskazują, że litera jest poprawna i znajduje się w dokładnym miejscu; Żółte klocki wskazują, że litera pojawia się w słowie, ale w innym miejscu; Szare lub czarne klocki wskazują, że litera nie pojawia się w żadnym miejscu słowa. Układy analogowych klocków były bez końca przypominane i prowadziły do ​​milionów tweetów.

READ  PES 2022: Konami Surprise - wypuszcza demo

The Times, który utworzył paywall w 2011 r., poinformował niedawno o 8,4 miliona abonentów, z czego 7,6 miliona to cyfrowi. Mówi, że kupowanie Wordle jest częścią jej dążenia do dotarcia do 10 milionów subskrybentów do 2025 roku.

W tym miesiącu The Times wydał 550 milionów dolarów (835 milionów dolarów) na zakup strony z wiadomościami sportowymi i podcastami The Athletic i jej 1,2 miliona subskrybentów.

Chociaż Wardle stworzył Wordle jako grę internetową bez reklam, wiele gier naśladujących Więc Pojawił się w App Store, który faktycznie próbował oddzielić użytkowników swoimi pieniędzmi.