Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Testowanie najlepszego sposobu zapobiegania COVID-19 w szkołach

Testowanie najlepszego sposobu zapobiegania COVID-19 w szkołach

Opublikuj na Pintereście
Noszenie maski i ćwiczenie dystansu fizycznego to skuteczne protokoły przeciwko COVID-19 w szkołach, ale naukowcy twierdzą, że regularne testy są najlepszą opcją. Chi Jin Tan / Getty Images
  • Naukowcy twierdzą, że regularne badania przesiewowe uczniów i pracowników to najlepszy sposób na zapobieganie epidemiom COVID-19 w szkołach.
  • Mówią, że gdy u ucznia lub osoby dorosłej pojawią się objawy, prawdopodobnie jest już za późno, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się choroby.
  • Jednak jeden z ekspertów twierdzi, że testy mogą być stresujące i kosztowne dla szkół, więc maskowanie i badania przesiewowe mogą być mądrzejszymi alternatywami.

Regularne monitorowanie wszystkich osób w środowisku szkolnym może być jedynym sposobem zapobiegania wybuchowi COVID-19 w szkołach.

To jest plik wyjściowy badanie Został on opublikowany dzisiaj w czasopiśmie PLOS Computational Biology.

Naukowcy poinformowali, że dzięki symulacjom ustalili, że w przypadkach wysokiej transmisji środki, takie jak zamknięcie klasy po wystąpieniu objawów, nie wystarczyły, aby znacząco powstrzymać epidemię.

„Odkryliśmy, że oczekiwanie na pojawienie się u ucznia objawów i pozytywne wyniki testów jest bardzo powolną reakcją, mimo że jest to metoda stosowana w wielu jurysdykcjach w celu zapobiegania przenoszeniu COVID-19” Paweł Taber, dr, współautor badania, profesor i dyrektor programu nauk kognitywnych na Uniwersytecie Simona Frasera w Kolumbii Brytyjskiej w Kanadzie, powiedział Healthline.

„Przesiewanie bezobjawowych uczniów dobrze sprawdza się w naszym modelu i może być również stosowane w miejscach pracy lub przestrzeniach co-living” – dodał.

Naukowcy zbadali skuteczność czterech potencjalnych kierunków działań podejmowanych, gdy u ucznia pojawią się objawy.

W pierwszym przypadku uczeń objawowy pozostaje w domu i nie podejmuje żadnych dalszych działań.

W drugim protokole, gdy uczeń, który wykazuje objawy, otrzyma pozytywny wynik testu na COVID-19, pozostali uczniowie z jego grupy są odsyłani do domu.

W trzeciej opcji, gdy dwie lub więcej grup ma pozytywny wynik, zostaje to ogłoszone wybuchem epidemii i wszyscy uczniowie przenoszą się w izolację.

W drugiej opcji, jeśli uczeń objawowy zwróci wynik pozytywny, wszyscy uczniowie są izolowani.

READ  30 minut ćwiczeń może zmniejszyć objawy depresji i wzmocnić efekty leczenia: badanie | zdrowie

Naukowcy odkryli, że żaden z tych modeli nie był skuteczny w powstrzymaniu rozprzestrzeniania się koronawirusa, chyba że wskaźnik transmisji w społeczności był już niski.

„Żaden z protokołów łagodzących, które wprowadziliśmy do modelu, który rozpoczęliśmy od pozytywnego testu u osoby bezobjawowej, nie może zapobiec dużym klastrom transmisji, chyba że szybkość transmisji jest niska (w takim przypadku duże klastry w żadnym wypadku nie występują)” napisał.

Dodali: „Ze środków, które wprowadziliśmy, tylko szybki kompleksowy monitoring (np. poprzez regularne i zbiorcze testy na miejscu) pozwolił na to zapobieganie”.

Dr Dean BloombergD., szef oddziału pediatrycznych chorób zakaźnych w UC Davis Health w Kalifornii, mówi, że szybkie testy zbiorcze mogą powodować pewne problemy.

„Może to odegrać pewną rolę, jeśli masz na to zasoby. Jednak są w tym wyzwania. Jednym z nich jest udostępnienie testów „, powiedział Healthline. „Drugą rzeczą jest to, że dzieci nie lubią być wycierane, a rodzice mogą nie lubić, aby ich dzieci były regularnie przyjmowane. Myślę, że ma to ograniczony urok.”

„Najlepszą opcją jest użycie innych testów zamiast głębokich wymazów z nosa z gardła, co może być bardzo niewygodne” – dodał. „Możesz zeskanować przednią i powierzchowną część wnętrza nosa, a także możesz wykonać testy śliny. Więc to byłyby lepsze sposoby na wykonanie testu. „

Bloomberg podkreśla, że ​​kluczowymi czynnikami zapewniającymi bezpieczeństwo w szkołach podczas pandemii są protokoły ukrywania i badań przesiewowych.

„Jak dotąd stwierdziliśmy, że szkoły są bardzo bezpiecznymi miejscami dla dzieci. Transmisja jest bardzo mała, zwłaszcza gdy szkoły mają założoną maskę, a także jest wystarczająca zdolność do testowania i prześwietlania dzieci. To są kluczowe punkty, a kiedy stosuje się te czynniki łagodzące, to transmisja szkolna jest bardzo ograniczona.

„Ukrywanie działa bardzo dobrze, a w badaniach dzieci noszących maski w szkołach ponad 90 procent dzieci przestrzega wymagań dotyczących maskowania” – dodał Bloomberg. „Dzieci są elastyczne, rozumieją potrzebę ukrywania się i potrafią przestrzegać tego rodzaju zasad”.

READ  Adiuwant Olaparib w leczeniu mutacji BRCA1/2 linii zarodkowej, wysokiego ryzyka, HER2-ujemnego, wczesnego raka piersi z pozytywnym wynikiem badania OlympiA

„Jeśli badasz dzieci i jeśli wszyscy są bardzo czujni, gdy dzieci wykazują objawy i trzymają je w domu, może to ograniczyć szanse transmisji” – dodał. „A jeśli zdarzają się przypadki narażenia, testowanie tych, którzy są narażeni, może zmniejszyć transmisję. Wydaje mi się, że są to główne działania, które należy podjąć, aby utrzymać bezpieczną przestrzeń dla dzieci i personelu”.