„Wszedłem na Facebooka, żeby zobaczyć, czy posunie się aż do spotkania ze mną. Zrobił to… ale nigdy nie poszedłem”.
Savannah Harrison (27 l.) jest zawodowym „audytorem”, który wykorzystuje media społecznościowe do ujawniania zdradzających partnerów po tym, jak została przyłapana na zdradzaniu samej siebie.
Chciała pomóc innym kobietom uniknąć tego samego załamania serca, które sama odczuwała, więc rozpoczęła pracę w firmie o nazwie Lazo, która sama opisuje się jako „narzędzie zaprojektowane do dostrzegania intencji i porzucania toksycznych relacji”.
Teraz zarabia miesięcznie za przeprowadzanie kilkudziesięciu testów lojalnościowych na osobach podejrzanych o zdradzanie partnerów.
„Widziałam komentarze mówiące, że to absurd” – stwierdziła, ale nie czuje się źle z powodu tego, co robi.
„Jeśli nie potrafisz być wierny, nie powinieneś być w tym związku”.
Test lojalnościowy
Po przyjęciu „misji” Savannah wysyła wiadomości do partnera swojego klienta, postępując zgodnie z radami i instrukcjami podejrzanego agenta.
Kobiety zazwyczaj proszą ją, aby przetestowała swoich chłopaków.
„Podczas rozmowy poda mi szczegółowe informacje na temat tego, dokąd ma się udać” – powiedziała Savannah, rozmawiając ze mną z Corony w Kalifornii, gdzie pracuje również jako technik przedłużania rzęs.
Dowie się, gdzie spędza czas jej chłopak i rozpocznie rozmowę, mówiąc, że widziała go w jego ulubionym barze lub udając, że przypadkowo wysyła mu bezpośrednie wiadomości i zdjęcia.
– Tak czy inaczej, namoczę go [direct messages] I powiedz coś, żeby zobaczyć, czy odwzajemni się.
W trakcie całego procesu Savannah aktualizuje swojego klienta, wysyłając mu zrzuty ekranu wszelkich rozmów między nią a jej chłopakiem.
Test lojalności może trwać około pięciu dni, a audytorzy tacy jak Savanna posuwają się nawet do ustalania terminów, do których nie dotrą.
W niedawnym teście Savannah została poproszona o „umówienie się na spotkanie… aż do momentu dotarcia na miejsce”.
Następnie poproszono ją o odwołanie jego obecności, aby zamiast niego mogła pojawić się jego dziewczyna.
– Lepiej byłoby porozmawiać.
Według jednego z ekspertów ds. relacji sprawdzanie lojalności nie jest zdrowym sposobem na budowanie zaufania w związku.
„Lepiej byłoby porozmawiać o tym, dlaczego czują się niepewnie w związku” – stwierdziła Marianne O’Connor, doradca ds. par i psychoterapeutka seksualna w Tavistock Relationship Foundation.
„Chodzi o to, żeby powiedzieć: «Coś jest z nami nie tak, co się dzieje?». To jest najważniejsze, żeby ich nie złapano”.
Radzi także zastanowić się, dlaczego nie ufasz swojemu partnerowi i czy kryje się za tym coś głębszego.
„Czy masz takie doświadczenie we wszystkich związkach? Czy ten brak zaufania jest czymś z dzieciństwa, czy jest obecny w tym konkretnym związku?”
Firma Lazo, która przeprowadza testy lojalnościowe, twierdzi, że nie stara się zniechęcać ludzi.
„Może panować błędne przekonanie, że jesteśmy tutaj, aby łapać ludzi w pułapki” – mówi Ashlyn Nakasu, menadżer społeczności Lazo.
– To nieprawda.
Jej zdaniem firma jedynie pomaga ludziom potwierdzić to, co już podejrzewają: że ich związek wkrótce się zakończy.
„[Often] „Potrzebują tylko tego dowodu, tego ostatniego kopniaka w tyłek, aby wiedzieli, że to niewłaściwa osoba dla ciebie” – powiedziała.
„Zawsze mówimy ludziom, że pierwszą najlepszą opcją jest komunikacja z partnerem. A jeśli komunikacja się nie powiedzie, możesz spróbować wykonać test lojalności, jeśli naprawdę uważasz, że coś jest nie tak”.
Ile to kosztuje?
Koszt testów zazwyczaj waha się od 50 do 80 dolarów (37,50 do 60 funtów), ale cena różni się w zależności od audytora, a niektórzy pobierają za swoje usługi ponad 100 dolarów (75 funtów).
„Nie interesują mnie pieniądze” – mówi Savannah. „Chodzi bardziej o pomaganie innym dziewczynom, ponieważ sama tam byłam”.
Lazo ma tylko jednego pełnoetatowego audytora, który zarabia około 3000 dolarów miesięcznie na przeprowadzaniu testów lojalnościowych, ale w księgach pracuje od 350 do 400 audytorów na pół etatu, takich jak Savanna.
To nowa firma — Lazo została całkowicie uruchomiona w styczniu — ale testy lojalnościowe nie są nową koncepcją.
Hashtag „test lojalnościowy” miał już miliony wyświetleń w TikTok przed uruchomieniem Lazo, a podejrzani partnerzy często znajdowali nieznajomych w Internecie i prosili ich o przetestowanie swoich partnerów.
Pani Nakasu twierdzi, że Lazo właśnie stworzyło „bazę danych osób, które chcą pomóc, które dokładnie wiedzą, co robić i dokładnie wiedzą, o co ludzie proszą”.
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”