Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Tesco Clubcard pod ostrzałem: Supermarket zgłoszony do regulatora w związku z zarzutami braku przejrzystości ofert |  Wiadomości biznesowe

Tesco Clubcard pod ostrzałem: Supermarket zgłoszony do regulatora w związku z zarzutami braku przejrzystości ofert | Wiadomości biznesowe

Grupa konsumencka twierdzi, że brak jasnych cen większości oferowanych przez nią produktów żywnościowych i napojów w Wielkiej Brytanii może złamać prawo.

przez James Sellars, reporter biznesowy @pracownik


Piątek 9 czerwca 2023 04:31, Wielka Brytania

Grupa konsumencka Tesco zgłosiła się do organu regulacyjnego ds. konkurencji, ponieważ urzędnicy kontynuują dochodzenie w sprawie tego, czy sektor spożywczy oszukuje kupujących.

każdy? Powiedziała, że ​​udała się do Urzędu ds. Konkurencji i Rynków (CMA), aby złożyć skargę na brak jasnych cen na „zdecydowaną większość” oferty żywności i napojów sprzedawcy wśród Kryzys kosztów życia.

Twierdził, że największa sieć supermarketów w Wielkiej Brytanii może łamać prawo. Tesco stanowczo odrzuciło tę sugestię.

Obawy koncentrują się na stosowaniu przez detalistów tak zwanych cen jednostkowych w sklepach iw Internecie.

Jest to drobny druk na cenach półek, który na przykład podaje cenę za 100 g dżemu lub arkusza papieru toaletowego.

Te ceny jednostkowe pomagają kupującym porównać ceny tych samych produktów, które mogą być większe lub mniejsze, aby zobaczyć, który jest tańszy.


zdjęcie:
każdy? Tesco chce oferować ceny jednostkowe w swojej ofercie Clubcard, tak jak robi to Sainsbury’s w ramach systemu cen Nectar. Fot: Który?

Tesco wyróżnia się

każdy? Oskarża Tesco o brak przejrzystości i mówi, że utrudnia to życie klientom znajdującym się pod presją.

Stwierdzono, że decyzja Tesco, aby nie wyświetlać cen jednostkowych w ofercie Clubcard, może być „wprowadzającą w błąd praktyką” zgodnie z ustawą o ochronie konsumentów przed nieuczciwymi przepisami handlowymi (CPR) z 2008 r.

„Zgodnie z przepisami CPR sprzedawcy detaliczni muszą również unikać„ nieuczciwych praktyk biznesowych ”- dodano oświadczenie.

Które? Uważasz, że zgodnie z tymi zasadami ceny jednostkowe można uznać za „istotne informacje”, których większość ludzi potrzebuje, aby podjąć świadomą decyzję o tym, jak uzyskać najlepszą wartość z tego, co kupują.

READ  Jestem kierowcą ciężarówki jadącym przez szkockie góry: dziennik biznesowy

„Kto? Znalazł problemy z cenami jednostkowymi we wszystkich supermarketach, ale Tesco wyróżnia się, ponieważ konsekwentnie ignoruje ceny jednostkowe z ofert Clubcard, które obecnie stanowią prawie wszystkie ich promocje w sklepach spożywczych”.

Czytaj więcej:
Czy firmy pogarszają inflację?
Nie ma dowodów na to, że supermarkety wygrywają


zdjęcie:
Z dwóch butelek ketchupu sprzedawanych w Tesco, mniejsza butelka pod ceną Clubcard nie jest najtańszą opcją na jednostkę. Fot: Który?

Czy „chciwa inflacja” utrzymuje wysokie ceny?

Grupa złożyła skargę w imieniu Sprawdź CMA Czy supermarkety osiągają nadmierne zyski poprzez inflację cen.

Sektor supermarketów zaprzeczył napędzaniu tak zwanej „chciwej inflacji” – podczas gdy wczesne prace Sky News na ten temat wskazywały na niewiele dowodów na spekulacje w pierwszym kwartale roku.

Jednak inflacja żywności była lepkim składnikiem tegorocznego bazowego wskaźnika cen konsumpcyjnych (CPI), utrzymując wskaźnik na wyższym poziomie niż oczekiwano i zwiększając presję na budżety gospodarstw domowych.

Najnowszy odczyt inflacji żywności i napojów bezalkoholowych przez Office for National Statistics (ONS) wykazał, że nadal przekracza 19% w roku do kwietnia.

Rząd stara się obniżyć inflację żywnościową, starając się zobowiązać wyborców do zmniejszenia o połowę ogólnej stopy inflacji w tym roku.

Ministrowie studiują pomysł a kapeluszwywierając presję na szeroko pojętą branżę spożywczą, aby podjęła działania.

Sektor twierdzi, że pomoc podatników na pokrycie kosztów energii w łańcuchu dostaw pomoże znacznie obniżyć ceny.

Rząd rozważa pułapy cen żywności

Tesco odrzuca oskarżenia o „mylące” etykietowanie

Tesco, które w ciągu tygodnia ma poinformować miasto o wynikach handlowych, powiedziało Sky News, że postępowało zgodnie ze wszystkimi wytycznymi prawnymi dotyczącymi ustalania ceny jednostkowej.

Rzecznik firmy powiedział: „Oferowanie świetnej wartości i jasnych cen jest dla nas bardzo ważne. Zawsze dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić zgodność, dlatego poprosiliśmy Standardy handlowe o przegląd naszego podejścia do cen Clubcard.

READ  Dlaczego parkingi są najgorętszymi miejscami pod względem energii słonecznej?

„Oficjalnie zatwierdzili nasze oznakowanie i potwierdzili, że spełnia ono aktualne wymogi prawne i wytyczne.

„Popieramy apele o większą przejrzystość przepisów w tej dziedzinie, z korzyścią zarówno dla przedsiębiorstw, jak i konsumentów, i aktywnie przyglądamy się, w jaki sposób możemy uczynić ceny bardziej przejrzystymi dla naszych klientów.

Jednakże, ponieważ przestrzegamy wszystkich obowiązujących zasad, jesteśmy rozczarowani, że firma Who? zdecydowała się zgłosić te bezpodstawne twierdzenia w stosunku do naszego programu taryfowego Clubcard, który pomaga milionom gospodarstw domowych w uzyskaniu doskonałej wartości tydzień w tydzień, i może To może zaoszczędzić kupujących do 351 funtów rocznie”.

To jest limitowana wersja tej historii, więc niestety ta zawartość nie jest dostępna.

Odblokuj pełną wersję

ale kto? Sue Davies, szefowa polityki żywnościowej, powiedziała: „Niejasne ceny kart klubowych Tesco są w najlepszym razie mylące dla kupujących zmagających się z rosnącą inflacją żywności, aw najgorszym mogą naruszyć prawo.

„To po prostu za mało w największym supermarkecie w Wielkiej Brytanii.

„Tesco musi myśleć o swoich klientach i działać już teraz, aby zapewnić jasne ceny jednostkowe dla wszystkich ofert, w tym promocji Clubcard, aby kupujący mogli łatwo znaleźć produkty o najlepszej wartości”.

Rzecznik CMA odpowiedział: „Nasz obecny przegląd cen jednostkowych bada kwestię, w jaki sposób supermarkety dostarczają informacji o cenie jednostkowej produktów w promocjach, w tym promocjach lojalnościowych.

„Opublikujemy nasze ustalenia w lipcu”.