Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Tesco boryka się z brakiem produktów Heinz po kłótni o podwyżki cen | Tesco

Tesco Stoi w obliczu niedoborów fasolki po bretońsku Heinz, keczupu i kremu do sałatek po tym, jak pokłóciła się z amerykańską marką w związku z podwyżkami cen.

Heinz tymczasowo wstrzymał dostawy kilku kluczowych produktów z rzędu, co spowodowało już puste półki w niektórych sklepach i pozycje niedostępne na stronie internetowej Tesco.

Rzecznik Tesco powiedział: „Wraz z rosnącą presją na budżety rodzinne, teraz bardziej niż kiedykolwiek jesteśmy odpowiedzialni za zapewnienie klientom najlepszej możliwej wartości i nie będziemy przerzucać na naszych klientów nieuzasadnionych podwyżek cen.

„Przykro nam, że oznacza to, że niektóre produkty nie są w tej chwili dostępne, ale mamy wiele alternatyw do wyboru i mamy nadzieję, że ten problem zostanie wkrótce rozwiązany”.

Supermarket dodał, że „koncentruje się na kontrolowaniu tygodniowych kosztów sklepu”. Wysoka inflacja cen żywności Oprócz kosztów życia kryzys.

„Współpracujemy ściśle z Tesco, aby jak najszybciej rozwiązać tę sytuację”, powiedział Haynes.„W dzisiejszym wymagającym środowisku gospodarczym – przy rosnących kosztach towarów i produkcji – wielu konsumentów ma ograniczone budżety.

„Zawsze patrzymy na to, jak zapewnić wartość poprzez cenę, rozmiar i opakowanie, aby konsumenci mogli cieszyć się produktami, które kochają i którym ufają, w przystępnej cenie w ramach swoich budżetów, bez kompromisów w zakresie jakości. Jesteśmy pewni, że mamy pozytywne rozwiązanie z Tesco. ”

Firma Heinz została założona w Pittsburghu w Pensylwanii w 1869 roku, ale od początku XX wieku produkuje swoje produkty na rynek brytyjski w Wielkiej Brytanii.

Nowe badanie dla The Grocer Trade Journal wykorzystujące dane z Assosia ujawnia, że ​​ceny produktów Heinza wzrosły w ostatnich tygodniach w innych sieciach supermarketów.

Na przykład cena opakowania 4x400g kremu z zupy pomidorowej Heinz wzrosła o 40% z 2,50 GBP do 3,50 GBP w Sainsbury, podczas gdy opakowanie Snap Pots 4x200g wzrosło o 20% z 2,50 GBP do 2,99 GBP w Morrisons.

READ  FTSE 100 przewyższa swoich europejskich konkurentów, na czele z brytyjskimi supermarketami

Puszka fasoli Asda o wadze 415 g wzrosła z 90 pensów do 1,20 funta – cena, jaką obecnie pobierają wszystkie główne sieci, z wyjątkiem Tesco, która pobiera 1 funt, i Morrisons, która pobiera 1,19 funta, według porównywarki cen Trolley. co.uk.

Podobnie Tesco pobiera 3,15 GBP za butelkę 910 g ketchupu Heinz Tomato Ketchup, w porównaniu do 3,50 GBP u wszystkich głównych konkurentów z wyjątkiem Morrisons, który pobiera 3,49 GBP.

Subskrybuj codzienną pocztę Business Today lub śledź Guardian Business na Twitterze w BusinessDesk

Jed Vetter z firmy konsultingowej The Retail Mind, która doradza wielu dostawcom supermarketów, powiedział, że podwyżka cen w Heinz nie była zaskakująca, biorąc pod uwagę, że koszty wzrosły o 20% do 40% w wielu kategoriach.

Powiedział, że firmy, z którymi współpracował, podniosły ceny średnio o 25% w ciągu ostatniego roku, ponieważ ceny energii, paliw do samochodów dostawczych, składników takich jak pomidory i olej spożywczy oraz materiałów opakowaniowych, takich jak karton i puszki, wzrosły. w zasadzie.

Tesco powiedziało, że będzie „najniższa i ostatnia” w miarę wzrostu cen, a dostawcy muszą zdecydować, czy udzielić Tesco lepszej oferty, czy też [all their clients] Dostają taką samą ofertę, a jeśli Tesco jej się nie spodoba, nie dostarczą” – powiedział Futter.

Najnowsza oferta Tesco z głównym dostawcą pojawia się sześć lat po znanych markach, takich jak Marmite i Ben & Jerry’s wyciągnięty z półek Kolejno z Unilever.

Porozumienie osiągnięte W ciągu 24 godzin od sporu został wystawiony do publicznej subskrypcji po tym, jak cena akcji obu spółek gwałtownie spadła.