IFIC zbadał postrzeganie i nawyki zakupowe amerykańskich konsumentów dotyczące przetworzonej żywności i napojów w ramach ankiety przeprowadzonej wśród 1000 dorosłych w 2022 roku.
„Pomimo znajomości terminu „ultraprzetworzony” wśród osób z branży żywności i żywienia, przeciętny konsument nie odnosi się do niego – dwóch na trzech (66%) stwierdziło, że nie słyszało terminu „ultraprzetworzony „”, wyjaśniła Marisa Baibongna, dyrektor ds. badań i żywienia według IFIC, w e-mailu do FoodNavigator-USA, że przetworzona żywność „podczas gdy 25% twierdzi, że słyszało o tym terminie, a 10% nie jest tego pewien”.
Departamenty Rolnictwa i Zdrowia oraz Opieki Społecznej Stanów Zjednoczonych aktualizują wytyczne dietetyczne dla Amerykanów, badając po raz pierwszy rolę ultraprzetworzonej żywności w amerykańskiej diecie.
Wytyczne zawierają „oparte na nauce porady dotyczące tego, co jeść i pić, aby promować zdrowie, zmniejszać ryzyko chorób przewlekłych i zaspokajać potrzeby żywieniowe”, a aktualizacje zostaną wykorzystane przy opracowywaniu federalnych polityk dotyczących żywności, żywienia i zdrowia, takich jak obiady w szkole programy. Wytyczne dietetyczne dla Amerykanów mają zostać opublikowane w 2025 roku.
Różnica polega na przetwarzaniu i super przetwarzaniu
Dla wielu konsumentów zdefiniowanie żywności przetworzonej i ultraprzetworzonej może stanowić dylemat, wskazując na potencjalną okazję dla sprzedawców żywności pakowanej, aby pomóc wyjaśnić różnice.
Według raportu IFIC, 53% konsumentów zgodziło się, że istnieje różnica między żywnością przetworzoną i ultraprzetworzoną, a 21% stwierdziło, że nie ma pewności. Postrzeganie przetwarzania: zaufanie konsumentów i nawyki zakupowe.
Ci, którzy prawdopodobnie zgodzą się, że często istnieje różnica, prawdopodobnie zgodzą się również, że mają duże zrozumienie przetworzonej żywności i wiedzę na temat żywności ultraprzetworzonej. Ta grupa demograficzna obejmowała mężczyzn, konsumentów o dochodach powyżej 80 000 USD rocznie oraz konsumentów poniżej 45 roku życia z wyższym wykształceniem, którzy najczęściej zgłaszali wysokie zrozumienie przetworzonej żywności.
Jednak 29% konsumentów stwierdziło, że ma „nieco wysokie” zrozumienie przetworzonej żywności, wybierając odpowiedź w ankiecie: „Mogę tylko do pewnego stopnia wyjaśnić, czym jest przetworzona żywność, ale mogę z łatwością zidentyfikować przykłady przetworzonej żywności”.
Według raportu konsumenci mają tendencję do polegania na listach składników, aby wiedzieć, czy żywność lub napój zostały przetworzone.
Przezwyciężanie negatywnych konotacji
Amerykańscy konsumenci widzą zarówno zalety, jak i wady przetworzonej żywności.
Na przykład wygoda, przystępna cena, trwałość i smak były postrzegane jako najbardziej pozytywne aspekty przetworzonej żywności, podczas gdy ich wpływ na zdrowie, jakość składników i odżywianie były postrzegane jako negatywne.
Negatywne aspekty nie powstrzymały jednak konsumentów przed kupowaniem przetworzonej żywności. Chociaż tylko 55% konsumentów zgadza się, że przetworzona żywność może być częścią zdrowego wzorca żywieniowego, 81% konsumentów trzyma w domu żywność gotową, puszkowaną lub pakowaną.
Co więcej, prawie dwie trzecie zgadza się, że przetworzona żywność o przedłużonej trwałości pomaga ograniczyć marnowanie żywności, co wskazuje na pozytywny wpływ żywności przetworzonej na środowisko.
„Amerykanie twierdzą, że będą bardziej skłonni kupować przetworzoną żywność, jeśli jest tańsza, wzbogacona witaminami i minerałami i/lub ma niską zawartość cukru i/lub sodu” – powiedział Baibongna.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Nowy raport WHO pokazuje, jak miasta przyczyniają się do postępu w zapobieganiu chorobom niezakaźnym i urazom
Naukowcy identyfikują „najlepszy punkt” bezpiecznej operacji po zawale serca
Badanie wykazało, że 20% dzieci chorych na zapalenie płuc nie otrzymuje antybiotyków