ma G-Sync Ultra Low Motion Blur (ULMB) 2, druga generacja technologii zaprojektowanej w celu zmniejszenia rozmycia ruchu w konkurencyjnych grach. W porównaniu z ULMB, który został wydany w 2015 roku, firma twierdzi, że najnowsza wersja oferuje prawie dwukrotnie większą jasność, a także brak – Efekt migotania lub podwójny obraz pojawiający się czasami po włączeniu funkcji redukcji rozmycia.
Wyraźność ruchu zależy w dużej mierze od czasu reakcji pikseli ekranu. Aby było jeszcze lepiej, NVIDIA stosuje „miganie podświetlenia z pełną częstotliwością odświeżania”, które opiera się na potężnej technologii podświetlenia z oryginalnego ULMB. Chociaż poprzednia wersja technologii poprawiała klarowność ruchu dla wielu osób, wymagała wyłączenia podświetlenia ekranu w 75% przypadków. Zmniejsza to jasność ekranu.
Dzięki ULMB 2 NVIDIA jest w stanie dopasować częstotliwość odświeżania ekranu, gdy podświetlenie jest włączone i wyłączone. Celem jest włączenie podświetlenia tylko wtedy, gdy piksele mają prawidłową wartość koloru dla każdej klatki. Zmniejsza to hałas, ponieważ nie powinieneś widzieć pikseli, gdy przechodzisz do dokładnego koloru.
To podejście Z wolniejszymi częstotliwościami odświeżania pikseli starszych monitorów. ULMB 2 jest w stanie działać z pełną częstotliwością odświeżania dzisiejszych monitorów. Na ekranie 360 Hz każda siła podświetlenia pojawia się co 2,7 milisekundy — w tempie niezauważalnym dla ludzkiego oka.
Wszystko sprowadza się do tego, że NVIDIA jest w stanie zapewnić większą jasność i efektywną klarowność ruchu przy częstotliwości ponad 1000 Hz. Jeśli używasz monitora 360 Hz z włączonym ULMB 2, NVIDIA twierdzi, że uzyskasz efektywną klarowność ruchu przy 1440 Hz. Firma twierdzi, że bez ULMB 2 potrzebny byłby monitor obsługujący częstotliwość 1440 Hz, aby uzyskać równoważną klarowność ruchu. Biorąc pod uwagę, że mamy monitory 500 Hz, masowe monitory 1440 Hz wydają się być bardzo odległe.
NVIDIA przedstawiła kilka krótkich demonstracji ULMB 2 w akcji. Na poniższym filmie zobaczysz, jak wygląda sekwencja pościgu motocyklowego w zwolnionym tempie przy 360 klatkach na sekundę z wyłączoną i włączoną funkcją.
ULMB 2 jest teraz dostępny jako bezpłatna aktualizacja dla zgodnych monitorów G-Sync z rozdzielczościami 1440p i 360 Hz. NVIDIA twierdzi, że obecnie na rynku są tylko dwa takie monitory: Acer Predator XB273U i ASUS ROG Swift PG27AQN, z których oba mają 27-calowe ekrany. ASUS ROG Swift Pro PG248QP (25-calowy, 1080p, 540 Hz) i 27-calowy monitor AOC AGON AG276QSG G-Sync są również kompatybilne, już wkrótce.
NVIDIA ogłosiła ULMB 2 wraz z niektórymi rozwiązaniami AI na Computex. Firma ma na celu pomóc firmom w budowaniu generatywnych modeli AI. Zademonstrowano również technologię, która umożliwi graczom korzystanie z ich mikrofonów i postaci w grze.
Wszystkie produkty polecane przez Engadget są wybierane przez nasz zespół redakcyjny, niezależnie od naszej firmy macierzystej. Niektóre z naszych historii zawierają linki partnerskie. Jeśli kupisz coś za pośrednictwem jednego z tych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską. Wszystkie ceny są aktualne w momencie publikacji.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów