Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Technologia: niesamowity dwukołowy robot może wspinać się po schodach i jechać z prędkością do 7,5 mil na godzinę

Technologia: niesamowity dwukołowy robot może wspinać się po schodach i jechać z prędkością do 7,5 mil na godzinę

Zapomnij o Optimus Prime i Megatronie! Szwajcarscy eksperci opracowali czterokołowego robota, który może wstać na tylnych łapach i kręcić się jak pudel.

Opracowany przez spółkę zależną ETH Zürich Szwajcarska pocztaZwinny robot, który może osiągnąć prędkość do 14 mil na godzinę (23 km/h), to najnowsza wersja koncepcji robota „ANYMal”.

Projekt – który powierzchownie przypomina psa robota w Boston Dynamics, Spot – został wcześniej zademonstrowany przy użyciu własnej sztucznej inteligencji, aby odbić się po wyrzuceniu.

W nowej wersji WideoRobot nie tylko jest pokazany wykonując swoją nieustanną sztuczkę, ale także toczy się i wspina się w górę iw dół swoim krokiem.

Zapomnij o Optimus Prime i Megatronie! Szwajcarscy eksperci opracowali czterokołowego robota, który może unosić się na tylnych łapach i obracać się jak pudel

„To czworonożny i podobny do człowieka pojazd!” Wyjaśnia naukowiec robotyki i programista ANYmal, Marko Bjelonic z ETH Zürich.

Dwunożny robot na kółkach wykonuje wyjątkowe umiejętności lokomocyjne dzięki wzmocnieniu, które uczy się jeździć z prędkością do 6,2 m/s (22,32 km/h lub 13,87 mph), pokonywać przeszkody i stać na dwóch nogach.

Według Swiss-Mile, bot ANYMal ma znaleźć zastosowanie w tak zwanych wyzwaniach dostawy „ostatniej mili”.

Jest to przewóz towaru z wielkogabarytowego ośrodka transportowego do odbiorcy w określonym miejscu docelowym.

„Dzięki nogom i kółkom nasz robot przewyższa najnowsze kołowe platformy dostawcze, a także lekkie drony” – dodał dr Belonik.

Zespół twierdzi, że ANYMal jest do 83 procent bardziej wydajny niż roboty o podobnych nogach.

Zaraz za Swiss-Mile robot może przenosić maksymalne obciążenie 110 funtów.

„To jedyne rozwiązanie zdolne do przenoszenia narzędzi, materiałów, towarów i czujników na duże odległości z wydajnością energetyczną i szybkością, jednocześnie pokonując trudne przeszkody, takie jak schody i drabiny”.

Dodał, że projekt ANYmal umożliwia również „bezproblemową nawigację w środowiskach miejskich wewnątrz i na zewnątrz”.

populacja miejska [ratio] Jest to 74 procent w Szwajcarii i 56 procent na całym świecie, wyjaśnił Swiss-Mile na swojej stronie internetowej.

Udział ten wzrośnie jeszcze bardziej w przyszłości, co wymaga inteligentnych rozwiązań, aby życie w miastach było bardziej przyjazne.

„Dzięki temu wzrostowi więcej towarów jest przemieszczanych z miejsca na miejsce niż kiedykolwiek wcześniej” – co, jak zauważają, doprowadziło do zwiększenia emisji dwutlenku węgla i zatorów na drogach, o ile nie zostaną opracowane lepsze rozwiązania.

Doszli do wniosku, że „wyzwanie przewodzenia ostatniej mili wymaga niezależnych rozwiązań elektrycznych na małą skalę”, podobnie jak ANYMal.

„To czworonożny i podobny do człowieka pojazd!” Wyjaśnia naukowiec robotyki i programista ANYmal, Marko Bjelonic z ETH Zürich. Na zdjęciu: ANYMal czuje się duchowym następcą Optimusa Prime (na zdjęciu) i innych Transformerów z popularnej serii anime/filmów/gier, z których wiele może również zmienić się z pojazdów w postacie ludzkie iz powrotem