W jej składzie znajdują się zespoły Chunkz i Filly, które mają łącznie ponad 8,7 miliona obserwujących na TikTok – o takiej liczbie niektóre zespoły mogą tylko marzyć.
Są też tacy ludzie jak Max Ballidge (3,6 mln obserwujących) i George Clarke (2 mln obserwujących) z The Useless Hotline oraz Ayamé – gospodarz podcastu In Ayamé We Trust – który ma 3,8 mln obserwujących.
Zapewnienie widzom miejsca, w którym mogą usiąść i śmiać się między muzyką, nie jest niczym nowym w miastach Reading i Leeds – w zeszłym roku w programie tej sceny komediowej gościły takie nazwiska, jak Joel Dommett, Russell Kane i Fern Brady.
Wygląda jednak na to, że w tym roku pojawi się nowe pokolenie gwiazd, bardziej popularne wśród publiczności festiwalowej pokolenia Z.
„Wpływ twórców treści na naszą kulturę, zwłaszcza wśród młodych ludzi, jest niezaprzeczalny” – powiedział BBC w oświadczeniu Melvin Bean, organizator wydarzeń w Reading i Leeds.
„Spędzają z nimi niezliczone godziny w Internecie, a Aux Stage zostało stworzone, aby wypełnić tę lukę, oferując im platformę na żywo do komunikacji poza ekranem”.
Powiedział, że „Reading i Leeds zawsze będą przede wszystkim festiwalem muzycznym”, ale było miejsce dla „innych innowatorów, którzy na nowo definiują rozrywkę”.
Ta innowacja nie została wprowadzona całkowicie gładko.
Na siostrzanym festiwalu Reading w Leeds Oaks Theatre został zamknięty, a większość przedstawień odwołana po piątkowym uderzeniu burzy Lillian.
Max Ballidge – jeden z tych, którzy mają wystąpić – powiedział, że i tak wybiera się do Leeds, aby zorganizować spotkanie i powitanie dla swoich rozczarowanych fanów.
Kilka godzin później Ballidge napisał na swojej historii na Instagramie, że liczba obecnych osób stwarza zagrożenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, w związku z czym nakazano mu opuścić obiekt.
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”