Binder otrzymał dwa nowe RC16 na Grand Prix Japonii w Motegi po udanym wyjeździe kolarza testowego Dani Pedrosy na torze Misano z dziką kartą, a zmodernizowany rower sygnalizuje odejście od wieloletniej filozofii KTM ze stalowymi ramami kratowymi.
Południowoafrykańczyk natychmiast stał się konkurencyjny, ustanawiając nowy rekord okrążenia w piątkowych testach, a następnie wyrósł na numer jeden Jorge Martina. Najbliższy zawodnik sobotniego wyścigu sprinterskiegoZajmując drugie miejsce, zanotował swój najlepszy wynik od sierpniowej rundy Red Bull Ring.
Zła pogoda w niedzielę i czas stracony podczas wymiany rowerów w pierwszym od dwóch lat wyścigu „flaga do flagi” w Mistrzostwach MotoGP uniemożliwiły Binderowi udział w wyścigu. Główny wyścig odbywa się w Motegi Kiedy rozbił się na trzecim zakręcie.
Wspominając sprinterską bitwę z Martinem z Pramac Ducati, Bender powiedział, że poczuł, jak jego miękka tylna opona wychodzi na cztery okrążenia w wyścigu składającym się z 12 okrążeń, uniemożliwiając mu wychodzenie z zakrętów tak szybko, jak jego rywal.
„W moim przypadku, kiedy zaczęliśmy nieco zmniejszać tylną oponę, straciłem trochę rotacji, a następnie mój odbiór był bardzo opóźniony, przez co straciłem trochę przyczepności” – wyjaśnił Bender.
„On [Martin] Bardzo dobrze radzi sobie z uruchamianiem i podnoszeniem roweru. To jeden punkt, który muszę poprawić.
„Oczywiście jest trochę lepiej [mid-corner]. Przy pierwszym dodaniu gazu nie naciskam już tak łatwo zużycia opon, trochę lepiej się toczę, a jak złapię, to mogę spróbować pociągnąć.
„Działa bardzo dobrze na nowej oponie, ale kiedy przestała działać, dostrzegłem pewne rzeczy, które musimy poprawić”.
Brad Binder z Red Bull KTM Factory Racing
Zdjęcie: Złoto i gęsi / Zdjęcia sportów motorowych
Zapytany przez Motorsport.com o zachowanie KTM na mokrej nawierzchni po niedzielnym wyścigu, Bender odpowiedział: „Hamowanie i wchodzenie w wyścig było wyjątkowo dobre. Miałem trochę problemów przy wyjściu z zakrętu, ale nie było tak źle.
„Czułem się, jakbym podrywał chłopaków przede mną [after losing time in the pits]Ale najwyraźniej naciskałem zbyt mocno.
Chociaż Binder był pewien, że może poczynić dalsze postępy na podwoziu z włókna węglowego, niechętnie stwierdził, że nowy RC16 będzie motocyklem zdolnym do ciągłej walki o mistrzostwo z producentem płyt Ducati.
„To mały krok w kierunku, o który zdecydowanie prosiliśmy” – podkreślił. „To nie jest wielka, ogromna różnica.
„To mała rzecz, ale nawet jedna dziesiąta lub dwie robią dużą różnicę w szerszym kontekście. Myślę, że mamy dobrą mieszankę małych rzeczy, które działają”.
Kolega z drużyny Bindera, Jack Miller, założył jedną z nowych opon RC16 w Motegi, gdzie zajął czwarte miejsce w wyścigu i szóste w skróconym przez deszcz wyścigu głównym.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów