Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Tam, gdzie zaktualizowany motocykl KTM MotoGP wciąż nie spełnia oczekiwań, porównanie z Ducati

Tam, gdzie zaktualizowany motocykl KTM MotoGP wciąż nie spełnia oczekiwań, porównanie z Ducati

Binder otrzymał dwa nowe RC16 na Grand Prix Japonii w Motegi po udanym wyjeździe kolarza testowego Dani Pedrosy na torze Misano z dziką kartą, a zmodernizowany rower sygnalizuje odejście od wieloletniej filozofii KTM ze stalowymi ramami kratowymi.

Południowoafrykańczyk natychmiast stał się konkurencyjny, ustanawiając nowy rekord okrążenia w piątkowych testach, a następnie wyrósł na numer jeden Jorge Martina. Najbliższy zawodnik sobotniego wyścigu sprinterskiegoZajmując drugie miejsce, zanotował swój najlepszy wynik od sierpniowej rundy Red Bull Ring.

Zła pogoda w niedzielę i czas stracony podczas wymiany rowerów w pierwszym od dwóch lat wyścigu „flaga do flagi” w Mistrzostwach MotoGP uniemożliwiły Binderowi udział w wyścigu. Główny wyścig odbywa się w Motegi Kiedy rozbił się na trzecim zakręcie.

Wspominając sprinterską bitwę z Martinem z Pramac Ducati, Bender powiedział, że poczuł, jak jego miękka tylna opona wychodzi na cztery okrążenia w wyścigu składającym się z 12 okrążeń, uniemożliwiając mu wychodzenie z zakrętów tak szybko, jak jego rywal.

„W moim przypadku, kiedy zaczęliśmy nieco zmniejszać tylną oponę, straciłem trochę rotacji, a następnie mój odbiór był bardzo opóźniony, przez co straciłem trochę przyczepności” – wyjaśnił Bender.

„On [Martin] Bardzo dobrze radzi sobie z uruchamianiem i podnoszeniem roweru. To jeden punkt, który muszę poprawić.

„Oczywiście jest trochę lepiej [mid-corner]. Przy pierwszym dodaniu gazu nie naciskam już tak łatwo zużycia opon, trochę lepiej się toczę, a jak złapię, to mogę spróbować pociągnąć.

„Działa bardzo dobrze na nowej oponie, ale kiedy przestała działać, dostrzegłem pewne rzeczy, które musimy poprawić”.

Brad Bender z Red Bull KTM Factory Racing

Brad Binder z Red Bull KTM Factory Racing

Zdjęcie: Złoto i gęsi / Zdjęcia sportów motorowych

Zapytany przez Motorsport.com o zachowanie KTM na mokrej nawierzchni po niedzielnym wyścigu, Bender odpowiedział: „Hamowanie i wchodzenie w wyścig było wyjątkowo dobre. Miałem trochę problemów przy wyjściu z zakrętu, ale nie było tak źle.

READ  Amazon zaczyna tworzyć własne telewizory dzięki nowym Fire TV Omni i 4-Series

„Czułem się, jakbym podrywał chłopaków przede mną [after losing time in the pits]Ale najwyraźniej naciskałem zbyt mocno.

Chociaż Binder był pewien, że może poczynić dalsze postępy na podwoziu z włókna węglowego, niechętnie stwierdził, że nowy RC16 będzie motocyklem zdolnym do ciągłej walki o mistrzostwo z producentem płyt Ducati.

Przeczytaj także:

„To mały krok w kierunku, o który zdecydowanie prosiliśmy” – podkreślił. „To nie jest wielka, ogromna różnica.

„To mała rzecz, ale nawet jedna dziesiąta lub dwie robią dużą różnicę w szerszym kontekście. Myślę, że mamy dobrą mieszankę małych rzeczy, które działają”.

Kolega z drużyny Bindera, Jack Miller, założył jedną z nowych opon RC16 w Motegi, gdzie zajął czwarte miejsce w wyścigu i szóste w skróconym przez deszcz wyścigu głównym.