Z nowych zeznań wynika, że serwis strumieniowego przesyłania muzyki Spotify zawarł z Google wyjątkową i najwyraźniej bardzo hojną umowę na płatności w systemie Android. Epicki mecz przeciwko Google test. Na platformie Don Harrison, szef globalnego partnerstwa Google, potwierdził, że Spotify płaci 0% prowizji, gdy użytkownicy decydują się na zakup subskrypcji za pośrednictwem własnego systemu Spotify. Jeśli użytkownicy wybiorą Google jako swojego operatora płatności, Spotify oferuje 4 procent — znacznie mniej niż popularna opłata Google wynosząca 15 procent.
Podczas walki antymonopolowej z Epic Google walczył o zachowanie prywatności numerów Spotify, twierdząc, że może to zaszkodzić negocjacjom z innymi twórcami aplikacji, którzy mogliby chcieć bardziej hojnych cen. Program rozliczeniowy Google oparty na wyborze użytkownika, wprowadzony w 2022 r., jest zwykle opisywany jako obniżający o około 4 procent prowizję Sklepu Google Play, jeśli programiści korzystają z jego systemu płatności, obniżając w ten sposób 15-procentową opłatę za subskrypcję Google do około 11 procent. Często oszczędza to deweloperom niewiele pieniędzy lub nie oszczędza ich wcale, ponieważ sami muszą ponieść koszty przetwarzania płatności. W sądzie Google skupił się na korzyściach, takich jak większa elastyczność, a nie na oszczędnościach.
Harrison twierdzi jednak, że „bezprecedensowa” popularność Spotify była na tyle duża, że uzasadniała zawarcie „szytej na miarę” umowy. „Gdybyśmy Spotify nie działało prawidłowo w Usługach Play i usługach podstawowych, ludzie nie kupowaliby telefonów z Androidem” – zeznał Harrison. W ramach umowy obie strony zgodziły się także przeznaczyć po 50 milionów dolarów na rzecz funduszu Success Fund.
Google w oświadczeniu potwierdził zeznania Harrisona krawędź. „Niewielka liczba programistów inwestujących bezpośrednio w Androida i Play może mieć różne opłaty za usługi w ramach szerszego partnerstwa obejmującego znaczne inwestycje finansowe i integrację produktów w różnych obudowach” – mówi rzecznik firmy Dan Jackson. „Te kluczowe partnerstwa inwestycyjne pozwalają nam przyciągnąć więcej użytkowników do Androida i Play poprzez ciągłe ulepszanie doświadczeń wszystkich użytkowników i tworzenie nowych możliwości dla wszystkich programistów”.
W przeszłości Spotify wielokrotnie skarżyło się na opłaty za zakupy w aplikacji. W połowie 2023 r. całkowicie zrezygnowała ze wsparcia systemu rozliczeniowego Apple App Store, aby uniknąć płacenia 30-procentowej prowizji, i była jednym z najważniejszych pierwszych członków Coalition for App Fairness, grupy, w skład której wchodziła firma Epic i która wspierała Fortnite Pozew antymonopolowy wydawcy przeciwko Apple i Google. Jednak podczas gdy Epic kontynuował batalię prawną przeciwko obu stronom, wydaje się, że Spotify znalazło znacznie łatwiejsze i tańsze wyjście z batalii Google.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów