Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

A notice warning of industrial action at Canary Wharf London Underground station

Szef związku kolejowego spodziewa się, że strajki rozszerzą się na więcej sektorów, ponieważ Grant Shapps oskarża RMT o „strzelanie” podczas strajków | wiadomości o polityce

Szef związku ostrzegł, że Wielka Brytania czeka lato niezadowolenia, gdy coraz więcej robotników głosuje za strajkiem, gdy seria strajków ma sparaliżować sieć kolejową.

Mick Lynch, sekretarz generalny RMT, przewidział, że strajk przemysłowy rozprzestrzeni się na inne służby, argumentując, że „ludzie nie mogą już tego znieść”.

Związki reprezentujące nauczycieli i pracowników NHS również groziły strajkiem płacowym.

Tymczasem rząd oskarżył niektóre związki zawodowe o „przekupywanie” pracowników do strajku, twierdząc, że dokonują oni płatności zwolnionych z podatku za pośrednictwem „funduszy strajkowych”.

Przemawiając na trzy dni przed przerywanym strajkiem kolejowym, który ma spowodować powszechne zamieszanie wśród milionów pasażerów pociągów, nalegał, że chce ugody, ale jego członkowie nie mieli innego wyboru, jak tylko „walczyć”.

Ale sekretarz ds. transportu Grant Shapps oskarżył Lyncha o „strzelanie” strajków, które, jak powiedział, byłyby „katastrofalne” dla branży.

„Myślę, że w całym kraju będzie głosować wiele związków, ponieważ ludzie nie mogą ich już zaakceptować” – powiedział Lynch w niedzielę dla Sky News w programie Sophie Ridge Show.

„Mamy ludzi wykonujących pracę na pełen etat, którzy muszą brać państwowe dotacje i korzystać z banków żywności. To narodowe piętno”.

Podkreślił, że jego związek będzie kontynuował strajk o pensje, warunki i likwidację miejsc pracy.

Strajki odbędą się we wtorek 21, czwartek 23 i sobotę 25 czerwca.

objaśnienie: Oto wszystkie szczegóły, które musisz wiedzieć, aby przejść przez to zaburzenie

Ale Network Rail powiedział, że strajk przemysłowy spowoduje sześć dni przerwy, ponieważ usługi zostaną naruszone w dniach pomiędzy nimi.

I grozi to początkiem lata niezadowolenia wśród powszechnych obaw o koszty utrzymania Oczekuje się, że w tym roku inflacja osiągnie 11% w tym roku.

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać dostęp do odtwarzacza wideo

Czy „aktualizacja” to tylko symbol cięć w pracy?

Pan Lynch dodał: „Nie chcemy zakłócać życia ludzi. Chcemy rozwiązania tego sporu, ale stoimy w obliczu kryzysu dla naszych członków”.

„Jeśli nie będziemy grać własnymi rękami, tysiące moich członków stracą pracę, usługi kolejowe zostaną odcięte, a system bezpieczeństwa, który istnieje od tak dawna, zostanie ograniczony.

„Musimy z tym walczyć.

„Ponieważ nie mieliśmy żadnych podwyżek płac, czeka nas tysiące cięć w miejscach pracy, a oni chcą zniesienia warunków w postaci zwolnienia kolei i wewnętrznego ponownego zatrudnienia. To tak samo bezlitosne jak P&O.

„Jesteśmy gotowi do negocjacji.”

Powiedział też, że zarzuty ministra transportu, że związek odmówił wzięcia udziału w sobotnich rozmowach w celu uniknięcia strajków, są „zupełnym oszczerstwem”.

„On to zmyśla”, powiedział pan Lynch. „To nieprawda. Nie zaplanowano żadnych negocjacji”.

„Jeśli nie będzie ugody, będziemy kontynuować naszą akcję” – dodał.

Ale pan Shapps powiedział Ridge’owi: „Wystrzeliwują ten cios, który, jak obawiam się, zaniepokoi miliony Brytyjczyków”.

„To katastrofalne”, powiedział. „Nie ma sposobu, by działać na kolei. Nie ma w tym żadnej zasługi. Wiem, że Mick Lynch mówi, że „tęskni za władzą związkową”, ale to nie jest sposób działania”.

Odrzucił apele RMT o interwencję rządu w celu rozwiązania sporu kolejowego jako „wyczyn”.

Pan Shapps powiedział: „Związki zawodowe wiedzą, że tylko związek i pracodawca mogą to rozwiązać.

„Nie przezwyciężę tego, nie zepsuję biznesu mojego pracodawcy.

„To jest wybieg związku w jedenastej godzinie, nagle wystąpiłem, mówiąc: »musimy teraz negocjować z rządem«, mimo że powiedzieli mi w zeszłym miesiącu, że nie zobaczą martwych negocjacji z rządem”.

Dodał: „Oczywiście faktem jest, że jeśli nie możemy zmodernizować tych kolei, jeśli nie możemy uzyskać takiej wydajności, która będzie oznaczać, że będą mogli pracować w imieniu osób dojeżdżających do pracy, to oczywiście zagraża to przyszłości koleje.

„Myślę, że strajk w tej chwili jest masowym aktem samookaleczenia.

„Nie sądzę, żeby robotnicy byli tak wojowniczy, jak ich związki prowadzą ich ogrodową drogą. Prowadzą ten strajk. Jest to całkowicie niepotrzebne”.