Mark Perry, prezes Targa Tasmania, przyznaje, że przyszłość imprezy stoi pod znakiem zapytania po kolejnym śmiertelnym wypadku.
Nieznany jeszcze z nazwiska kierowca zginął w wypadku na siódmym etapie tegorocznej imprezy, wczoraj po południu, podczas gdy jego partnerka doznała nie zagrażających życiu obrażeń.
To trzeci śmiertelny wypadek w ciągu czterech dni oficjalnego etapu z rzędu, dwa dni po ostatnich dniach zeszłorocznej imprezy, w której zginęło dwóch kierowców i pilot.
Ostatnia tragedia zrodziła pytania, czy tegoroczna 30. rocznica Targa Tasmania będzie ostatnią.
W odpowiedzi na pytanie o przyszłość wydarzenia, dyrektor generalny Targa Australia Berry powiedział dziś mediom:[It] Klatka zdecydowanie się trzęsła.
„Będę tak otwarty i przejrzysty, jak to tylko możliwe i mogę tylko szczerze powiedzieć [that] Nie ma wątpliwości, że budzi podejrzenia.
Nie będziemy się tego wstydzić, ale musimy to przepracować, bo nie wiemy, co się stało [yet]. „
Perry powiedział, że okoliczności wypadku powinny być znane, zanim zadzwoni, czy Targa Tasmania ruszy w przyszłym roku.
„Powiedziałbym, że jeśli nie chodzi o samochód, bezpieczeństwo, jego trening lub cokolwiek z tych rzeczy, to radykalnie zmieniłoby to rozmowę” – dodał.
„Dopóki nie wiemy tego wszystkiego, nie będziemy spekulować na temat przyszłości ani tego, jak będzie wyglądało wydarzenie”.
Co do tego, kiedy decyzja o tym, czy pojawi się Targa Tasmania, zapadnie w 2023 roku, Perry odłożył to „za miesiące”.
„Nie wiemy, jaka jest przyszłość” – przyznał.
„Możesz pytać nas przez cały dzień, jak wygląda przyszłość, [but] Właściwie nie mamy pojęcia.
„To, co mogę powiedzieć i co można tam dzisiaj zobaczyć, to 300 samochodów świetnie się bawiących na targach Targa.
„Więc po prostu pomyśl o tym; to niekoniecznie koniec, ale jak to będzie wyglądało dalej, dzieli nas kilka miesięcy od ustalenia tego”.
Dyrektor ds. Sportów Motorowych i Operacji Biznesowych w Motorsports Australia, Mike Smith, również jest dziś liderem w tasmańskich mediach.
Wierzy, że impreza ma przyszłość, choć nie jest jeszcze jasne, czy aspekt konkursowy zostanie przywrócony.
„Słuchaj, zdecydowanie uważam, że Targa Tasmania ma przyszłość” — powiedział Smith.
„Będziemy współpracować z Markiem, Targa Australia, jego zespołem i wszystkimi innymi interesariuszami, aby zobaczyć, jak Targa Tasmania może wyglądać w przyszłości.
„Myślę, że jest za wcześnie, aby powiedzieć, że Targa nie ma przyszłości – może to brzmieć inaczej – ale w tej chwili jest za wcześnie, by spekulować”.
Na temat możliwości, że przyszłe kariery będą całkowicie niekonkurencyjne, powiedział: „To zdecydowanie część myślenia.
„To dyskusja, którą będziemy prowadzić z Markiem, ale znowu, nie znając okoliczności wypadku, prawdopodobnie jest w tej chwili za wcześnie, aby komentować to z jakąkolwiek pewnością”.
Ostatnia śmierć jest szczególnie szokująca, biorąc pod uwagę fakt, że nastąpiła zaledwie dwa dni po rozpoczęciu pierwszej Targa Tasmanii od czasu wdrożenia zaleceń wynikających z ubiegłorocznych tragedii.
Następnie Motorsport Australia utworzył sąd śledczy, który wydał 23 zalecenia dotyczące całego wydarzenia i/lub kariery rajdu.
Rada Dyrektorów zaakceptowała wszystkie te zalecenia, podobnie jak Targa Australia w odniesieniu do tych, które według niej mają do nich zastosowanie.
Podczas gdy ten ostatni mówi, że dwie z tych rekomendacji są nadal „w trakcie”, Perry twierdzi, że urzędnicy „zrobili absolutnie wszystko, co mogli w ciągu ostatnich 12 miesięcy”.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
O’Rourke zrobił wrażenie na drużynie Blackcaps pierwszego dnia pierwszego testu na Sri Lance
Czy Razor ucieka się do taktyki lub taktyki? Jego wybory przeciwko Sydney są wątpliwe
Aktualizacje na żywo Blackcaps vs Sri Lanka: 1. test, dzień 1 w Galle