Osiągi Alfa Romeo w Wielkiej Brytanii w 2021 r. – tylko 1574 sprzedanych samochodów, z udziałem w rynku wynoszącym 0,1% – odzwierciedlają fakt, że obecnie ma w sprzedaży tylko dwa modele, Giulia Saloon i Stelvio SUV, z których żaden nie jest skierowany do najbardziej poszukiwanych segmenty.
Porównaj to z początkiem XXI wieku, kiedy rozmiar wynosił około 17 000, a obraz nie jest ładny. Ale Damien Daly, brytyjski trener Alfa Romeo, jest optymistą.
„Przechodzimy z dwóch stosunkowo małych odcinków do większej” – mówi. „To naprawdę dobra wiadomość dla naszych sprzedawców, ponieważ od razu cieszymy się znacznie większym zainteresowaniem.
„Drugą rzeczą jest energia elektryczna, która jest ważna dla Alfa Romeo. Daje nam możliwości na rynku flotowym, których wcześniej nie mieliśmy.”
Dally ma nadzieję, że Tonale, a także kolejne nowe samochody, zwiększą atrakcyjność zakupową marki poza przeciętnego męskiego entuzjastę w kierunku większej liczby rodzin i kobiet.
Nie ma ambicji konkurowania wielkością z niemieckimi gigantami, ale Daly wierzy, że Alfa Romeo może powrócić do szczytu za mniej więcej pięć lat.
„Nie chcemy mieć modeli w każdym sektorze”, mówi. „Jesteśmy marką z niesamowitym dziedzictwem, produkującą samochody, którymi można się cieszyć każdego dnia. Naszą dewizą jest tworzenie samochodów, które ludzie kochają, co nie jest podejściem masowym.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji