Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Światowe giełdy spadają, ponieważ koszty obsługi zadłużenia w USA osiągnęły najwyższy poziom od 16 lat

Światowe giełdy spadają, ponieważ koszty obsługi zadłużenia w USA osiągnęły najwyższy poziom od 16 lat

Ceny żywności spadły po raz pierwszy od ponad dwóch lat, ponieważ ostra konkurencja między supermarketami obniża rachunki za zakupy.

Według Brytyjskiego Konsorcjum Detalistów (BRC) ceny spadły o 0,1% w okresie od sierpnia do września, co oznacza pierwszy miesięczny spadek od lipca 2021 r.

W zeszłym miesiącu kupujący mogli wydać mniej pieniędzy na produkty mleczne, ryby i warzywa. BRC stwierdziło, że za spadkiem cen stoi intensywna konkurencja między supermarketami.

Z analizy Telegraph wynika, że ​​od początku lata supermarkety ogłosiły ponad 30 rund obniżek cen na setki produktów.

Cięcia dotyczyły podstawowych produktów, takich jak kiełbaski, makarony i ziemniaki, ograniczono także artykuły luksusowe, takie jak wędzony łosoś, awokado i jarmuż.

Chociaż koszt typowego koszyka na zakupy spada z miesiąca na miesiąc, ceny są nadal wyższe niż o tej porze w zeszłym roku.

BRC stwierdziło, że żywność była nadal o 9,9% wyższa niż średnio 12 miesięcy temu, chociaż liczba ta spadła z 11,5% w sierpniu.

Helen Dickinson, dyrektor naczelna BRC, powiedziała: „Ceny żywności spadły w porównaniu z poprzednim miesiącem po raz pierwszy od ponad dwóch lat z powodu ostrej konkurencji między sprzedawcami detalicznymi”.

Według Brytyjskiego Konsorcjum Detalistów (BRC), poza supermarketami, ogólna inflacja w sklepach spadła we wrześniu do 4,4%, w porównaniu z 4,7% w sierpniu.

Dyrektor naczelna Helen Dickinson powiedziała: „Spodziewamy się, że inflacja cen w sklepach będzie nadal spadać przez resztę roku, ale nadal istnieje wiele zagrożeń dla tej tendencji – rosnące stopy procentowe, wyższe ceny ropy, światowy niedobór cukru, a także rosnące stopy procentowe.” Zakłócenia w łańcuchu dostaw spowodowane wojną na Ukrainie.”

NielsenIQ, który zestawił dane z BRC, stwierdził, że sprzedawcy detaliczni byli pod presją dalszego obniżania cen w okresie poprzedzającym decydujący okres Bożego Narodzenia.

Mike Watkins z NielsenIQ powiedział:

Ponad połowa gospodarstw domowych nadal czuje się dotknięta ciągłym wzrostem kosztów utrzymania.

Dlatego ważne będzie, aby sprzedaż detaliczna utrzymała dynamikę, co oznacza, że ​​możemy spodziewać się dalszych obniżek cen i wzmożonej aktywności promocyjnej we wszystkich kanałach detalicznych.