Długo oczekiwany przełomowy moment od Supercars nadszedł wraz z ujawnieniem specyfikacji Forda Mustanga i Chevroleta Camaro Gen3.
Supersamochody o nowym wyglądzie zostały zaprezentowane dziś rano w Mount Panorama w obecności wielkich peruk Forda i General Motors.
Warianty „GT” i „ZL1” zaczną ścigać się w 2023 Repco Supercars Championship, klasie, która na początku tego roku ogłosiła trzecie opóźnienie we wprowadzeniu platformy.
Samochody zostaną ochrzczone dzisiaj w The Mountain, a Shane van Gisbergen będzie jeździł Camaro, a Anton De Pasquale Mustangiem.
Długo oczekiwana premiera Gen3 zbiega się z początkiem nowej ery dla supersamochodów.
W zeszłym tygodniu potwierdzono, że firma została oficjalnie zmieniona Po sprzedaży udziałów przez zespoły Archer Capital i Super Cars firmie Racing Australia Consolidated Enterprises Ltd.
„Światy sportów motorowych i sportów motorowych uważnie obserwowały to ogłoszenie, ponieważ stanowi to ogromną szansę dla naszego sportu, aby wzrosnąć na tak wielu poziomach i przyciągnąć szerszą publiczność” – powiedział dyrektor generalny Supercars Sean Semmer.
„Zarówno Mustang, jak i Camaro nawiązują do supersamochodów z przeszłości, a design i wygląd samochodów w równym stopniu dotyczą nowych technologii.
„Dzięki pracy Komitetu Sterującego Gen3, producentów i zespołów homologacyjnych naprawdę wierzymy, że te samochody stworzą bliższy wyścig z bardziej wyrównanymi szansami.
„Ford Mustang i General Motors Camaro to pierwszy rozdział naszej nowej ery, który będzie opłacalny dla naszych kluczowych interesariuszy i zespołów, ale nadal zachowa sedno naszego sukcesu – wspaniałe i ekscytujące wyścigi supersamochodów, które mają nasi fani wymagał dla nas.”
Andrew Berkic, prezes i dyrektor generalny Ford Australia i Nowa Zelandia, był obecny na tej historycznej okazji.
Dyrektor globalny Ford Performance, Mark Rushbrook, nie był obecny na torze startowym ze względu na niedawno odnowione ograniczenia dotyczące kwarantanny, które właśnie pojawiły się w Australii.
Obecny był także dyrektor zarządzający General Motors Australia i Nowa Zelandia Mark Epollo.
Gen3 będzie świadkiem zasadniczego odejścia od obecnej formuły silnika o pojemności 5 litrów, którą Supercars obecnie eksploatują zgodnie z zasadami i przepisami Gen2.
Zamiast tego Ford zastosuje 5,4-litrowy Coyote V8, podczas gdy Chevrolet zastosuje 5,7-litrowy LTR V8.
Silniki Forda i General Motors w ramach Under zostały opracowane odpowiednio przez Mostech Race Engines i KRE Race Engines.
„Gdy spojrzysz na Mustanga GT Gen3 Supercar, nie ma wątpliwości, że to Mustang” – powiedział Rushbrook.
„Zdecydowanie wydawało się, że była to część, na której skupiliśmy się w fazie projektowania i rozwoju tego pojazdu. Fakt, że był on napędzany seryjnym silnikiem Forda, jest wisienką na torcie.
„Wczesne sygnały wskazują, że będzie to świetny samochód wyścigowy i nie moglibyśmy być bardziej dumni z pracy, jaką wykonali zespół Dick Johnson Racing kierowany przez Ryana Story, wraz z głównym projektantem Perrym Kapperem i głównym mechanikiem Mikey Flynn niezwykle ciężko w ostatnich miesiącach urzeczywistnić projekt”.
Mark Ipollo, dyrektor zarządzający General Motors Australia i Nowa Zelandia dodał: „Wygląd i dźwięk nowego Camaro Gen3 jest absolutnie oszałamiający.
„To zupełnie nowa era, w której wyścigi Chevroleta i nasze bliskie relacje z GM Motorsport są nieustannym dowodem naszej pasji do rywalizacji i naszego zaangażowania w ten sport.
„Chevrolet Racing to przyszła marka sportów motorowych dla General Motors Australia i Nowa Zelandia, zapewniająca ciągłe emocje i platformę wspierającą nasze istniejące portfolio marek: GM Specialty Vehicles, Holden Certified Service, GM Trade Parts i ACDelco.
Dzisiejsze ogłoszenie jest szczególnie aktualne, ponieważ GMSV właśnie obchodziło 12-miesięczną działalność w Australii i Nowej Zelandii, a fani wyścigów będą mogli przez weekend zobaczyć pełną gamę nowych modeli w Bathurst, w tym debiutującego ciężkiego Chevroleta Silverado. LTZ Premium i Corvette C8 po prawej stronie.”
Pokazy samochodów wyścigowych Gen3 rozpoczną się dzisiaj w Mount Panorama i będą kontynuowane przez cały sezon 2022 Supercars.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”