Activision Blizzard twierdzi, że współpracuje ze strajkującymi pracownikami w celu rozwiązania ich sporów, ale wiele źródeł tak twierdzi odwrotność Firma odmawia podchodzenia do stołu negocjacyjnego.
7 grudnia 2021 r. pracownicy firmy odpowiedzialnej za wielkie marki gier wideo, w tym Call of Duty, Warcraft i Overwatch, wycofali się z pracy. Drugi krok nastąpił w ciągu czterech miesięcy po zwolnieniu grupy wykonawców z działu Quality Assurance („QA”) Raven Software, studia należącego do Activision Blizzard, które pomogło opracować oba. Call of Duty: Strefa Wojny i Call of Duty: Cold War Black Ops. Obecnie wydaje się, że większość pracy Raven składa się z ciągłych aktualizacji do strefa wojny.
Zespół QA odgrywa kluczową rolę w rozwoju każdej gry, znajdując wiele usterek, usterek i błędów, które wymagają naprawy. Jest to kluczowy element ogólnej jakości i dopracowania ostatecznej wersji. Ale według Jessiki Gonzalez, założycielki i organizatorki Al Ahli Bank of Kuwait Workers AlliancePracownicy ci często nie są traktowani z takim samym szacunkiem jak inni programiści.
Nasza prośba o spotkanie z kierownictwem została spełniona ciche radio. „
„Działy kontroli jakości dostają twardy koniec”, mówi Gonzalez. odwrotność. „Myślą, że jest jak małpa na komputerze. Kiedy tak naprawdę jest. Zasadniczo skanujesz kod źródłowy w poszukiwaniu wad i zgłaszasz je.”
Niemal miesiąc później strajk trwał, a w rezultacie nowoczesna wojna i strefa wojny Mówi się, że był Pełen błędów i problemów. Ale według Gonzaleza i dwóch obecnych pracowników Raven, firma nie nawiązała jeszcze dialogu z tymi pracownikami.
„Kontrola jakości nie była zaangażowana w żadną z tych dyskusji” – mówi obecny pracownik firmy Raven QA, który poprosił o zachowanie anonimowości z obawy przed represjami ze strony Activision Blizzard. „Nasza prośba o spotkanie z kierownictwem spotkała się z ciszą radiową”.
To jest w bezpośrednim konflikcie z Activision Blizzard 6 stycznia oświadczenie do Gryprzemysł.biz, który twierdził, że „Kierownictwo Raven zaangażowało się w dialog ze swoimi pracownikami, aby wysłuchać obaw i wyjaśnić ogólne inwestycje firmy w zasoby rozwojowe”. (Rzecznik Activision Publishing podzielił się oświadczeniem identycznym z odwrotność Kiedy podchodzisz do komentowania tej historii.)
Inny anonimowy pracownik QA mówi odwrotność Zachowanie firmy jest frustrujące.
„Cisza Activision to coś, czego się spodziewaliśmy, ale mimo to byliśmy rozczarowani” – mówią. „Firma nadal publicznie ogłasza chęć wypracowania jasnej linii komunikacji między kierownictwem a pracownikami, jednocześnie aktywnie kwestionując roszczenia dotyczące przejrzystości za zamkniętymi drzwiami. ABK nie zamierza w najbliższym czasie zmieniać swoich toksycznych sposobów i poprawiać kultury firmy.”
Ta ostatnia zmiana pokazuje wyraźny rozdźwięk między personelem a kierownictwem, spór, który nasilił się tylko w ciągu ostatniego roku, gdy pojawiło się więcej doniesień o domniemanej toksyczności i nękaniu. Chociaż Activision Blizzard nęka mnóstwo problemów, strajk ten podkreśla szczególny problem związany z tym, jak firma rzekomo traktuje pracowników kontroli jakości, z których większość to kontrahenci, a nie pracownicy etatowi. Według Gonzalez ten rodzaj pracy jest powszechny w branży gier wideo, ale szczególnie zły dla jej byłego pracodawcy.
„Al Ahli Bank Kuwejtu nie chce się zmienić toksyczny sposobów i poprawy kultury firmy w najbliższym czasie.”
„To coś, co często zdarza się w branży gier z najwyższej półki”, mówi. „Activision to najgorsze, jak słyszałem”.
W grudniu dwunastu pracowników Raven zostało powiadomionych, że ich praca zostanie zwolniona, a 20 pracowników Activision Blizzard zostało zwolnionych. Al Ahli Bank of Kuwejt Sojusz Pracowników Obserwowane na początku grudnia Wielu z tych pracowników przeniosło się niedawno do pracy w biurze Raven w Middleton w stanie Wisconsin, bez pomocy finansowej firmy.
Według naszych źródeł w Raven, żaden z testerów kontroli jakości nie wiedział o zwolnieniach, zanim kierownictwo zaczęło organizować indywidualne spotkania z pracownikami 3 grudnia.
„Pierwszym kilku osobom, które miały swoje spotkania, powiedziano im, że przechodzą na pełny etat i będą otrzymywać wyższe pensje i świadczenia, więc spodziewaliśmy się tego dla całego kierownictwa. Potem, jeden po drugim, ludzie zaczęli zgłaszać, że mówiono im, że nie będzie już pracował w Raven po 28 stycznia” – mówi jeden z pracowników działu kontroli jakości, z którym rozmawialiśmy.
„Spotkania były zaplanowane na następny tydzień i nikt z nas nie wiedział, czy zostać, czy wyjechać, ponieważ niektórzy z naszych najbardziej doświadczonych testerów – nawet liderzy zespołów – stracili pracę” – kontynuowali. „Kontrola jakości regularnie pracuje w godzinach nadliczbowych i nie ma sensu zmniejszać rozmiaru naszego działu”.
Według Gonzaleza, traktowanie pracowników kontroli jakości przez Activision to ciągły problem i coś, czego doświadczyłem na własnej skórze.
„Za każdym razem, gdy byłem zwalniany przez Activision jako wykonawca, było to bardzo upokarzające i upokarzające doświadczenie” — mówi Gonzalez, który w ciągu ostatnich sześciu lat odchodził z firmy i kilkakrotnie ponownie go zatrudniał. „To jak śmiech w pracy w Activision – kiedy widzisz wchodzącą grupę ludzi w garniturach, wiesz, że w pokoju socjalnym będzie impreza z lodami”.
Kontynuuje: „Hmm [seem to] Masz ten stary model biznesowy – w końcu zatrudnij grupę [of development]Niech wykonują nadmiernie chrupiące godziny, na przykład 12 do 14 godzin dziennie, a następnie pozwól im wszystkim, gdy tytuł zostanie wysłany. Skutkuje to błędnymi grami, utratą dopracowania i złomowaniem całych rzeczy, ponieważ tak trudno jest dotrzymać terminu”.
„Pracownicy są zmęczeni satysfakcją słowa – dla Was procedury trzeba ustawić się w kolejce. „
Doświadczenia te ujawniają największy problem, z jakim borykają się pracownicy kontroli jakości Activision Blizzard: większość z nich to podwykonawcy, zatrudniani do woli. (Dotyczy to obu anonimowych pracowników Raven wymienionych w tym artykule.)
„Wielu testerów pozostaje w firmie przez lata, ale jest zmuszonych do robienia bezpłatnych przerw między umowami, aby mogli legalnie pozostać 'pracownikami tymczasowymi’. Umowy tymczasowe nie obejmują świadczeń ani premii dla stałych pracowników zatrudnionych na pełny etat”, mówi jedno z naszych wewnętrznych źródeł. Raven: „Pracownicy QA utknęli w pełnym wymiarze godzin i częstych nadgodzinach, wykonując pracę niezbędną dla procesu rozwoju bez otrzymywania korzyści, które są przyznawane innym działom”.
Zaprezentowano również źródło od Raven odwrotność Ze zrzutem ekranu z podręcznika pracownika, z którego widać, że zdecydowana większość – 772 z 1020 – pracowników kontraktowych Blizzard Activision jest poddawana kontroli jakości. Wyjaśnili, że instrukcja rzekomo nie obejmowała zewnętrznych wykonawców.
Patrząc w przyszłość, Gonzalez wierzy, że większa przejrzystość w branży jako całości jest jednym z potencjalnych rozwiązań ogromnych wyzwań, przed którymi stoją praktycy zapewniania jakości.
„Musimy pozwolić społeczności być częścią tego procesu i otworzyć się, aby pokazać, jak powstają kiełbasy” – mówi. „Pracownicy mają dość bycia uspokajanym słowami – twoje działania muszą się zgadzać”.
Najważniejsze pytanie brzmi teraz, co, jeśli w ogóle, może zrobić Activision Blizzard, aby przywrócić zaufanie pracowników. Kierownictwo firmy może podjąć wiele kroków, ale usunięcie osaczonego w boju prezesa, Bobby’ego Kotika, wydaje się być najbardziej popularne, z Petycja Aby to zrobić, obecnie nieco ponad 35 000 podpisów.
Jeden z pracowników Raven powtarza ten pogląd: „Nie sądzę, aby pracownicy Activision-Blizzard kiedykolwiek zaufali firmie, chyba że Bobby Kotick zrezygnuje”.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa