Przywódcy związkowi, minister kolei i szefowie przemysłu mają jutro odbyć impasowe rozmowy po tym, jak środki przemysłowe w sieci kolejowej spowodowały zastój w kraju drugi dzień z rzędu.
Tylko 20% usług było obsługiwanych przez około 40 000 członków RMT sieć kolejowa Już drugi dzień strajkowało 14 operatorów pociągów. Na piątek zaplanowano kolejny 48-godzinny strajk.
Osoby dojeżdżające do pracy koleją zostały ostrzeżone, że pociągi wyjadą później niż zwykle w czwartek, mimo że jest to dzień wolny od strajku, a pierwsze pociągi będą bardziej ruchliwe niż zwykle z powodu zakłóceń strajkowych.
Działalność przemysłowa w połączeniu ze śniegiem i ujemnymi temperaturami przyczyniła się do powstania A Znacznie zmniejszona liczba odwiedzin w miastach w całej Wielkiej Brytanii Firmy wychodzące z pandemii desperacko próbują odzyskać swoją działalność w okresie Bożego Narodzenia.
Zatrudnionych jest około 115 000 członków Związku Pracowników Łączności (CWU). poczta królewska Więcej strajków przemysłowych było również zaangażowanych dzisiaj i będzie również strajkować 15, 23 i 24 grudnia, a dzisiejsze zdjęcia pokazują ogromne stosy listów i paczek ułożone na zewnątrz magazynów.
Do 100 000 pielęgniarek jest członkami Royal College of Nursing (RCN) Wezmą też udział w pierwszym strajku przemysłowym w czwartek.
RMT potwierdziło, że w czwartek przeprowadzi nowe rozmowy z ministrem kolei Hugh Merrimanem, a także operatorami pociągów i Network Rail.
Sekretarz generalny związku, Mick Lynch, powiedział: „Gratuluję członkom RMT, którzy wykazali się ogromną godnością i niezachwianym hartem ducha podczas tego 48-godzinnego strajku. Pokazali, jak ważna jest ich praca dla funkcjonowania gospodarki i szerzej rozumianego społeczeństwa.
„Wszystko, czego chcą, to wynegocjowane porozumienie w sprawie bezpieczeństwa pracy, godziwej podwyżki płac i dobrych warunków pracy”.
Dane z firmy Springboard Retail Analysts Pokazał wpływ mrozu i strajków na ulice publicznez liczbą pieszych o 37% niższą we wtorek – pierwszego dnia strajków kolejowych – niż w tym samym dniu w 2019 roku.
W całej Wielkiej Brytanii spadł o 26%, podczas gdy odwiedzalność w centrach handlowych spadła o 28%, aw parkach handlowych o 9%.
Najnowsze dane firmy TomTom wskazują, że strajk ma również wpływ na liczbę osób wsiadających do samochodów, ponieważ korki w dużych miastach na całym świecie rosną. Londyn odnotował wzrost o 10%-15%.
Pomimo nowych rozmów między RMT, szefami kolei i rządem, nadzieje na uniknięcie kolejnego dwudniowego strajku w dniach 16-17 grudnia są niewielkie.
Zakaz pracy w godzinach nadliczbowych przez operatora pociągu doprowadzi również do różnego stopnia zakłóceń, aż do kolejnych strajków w dniach 3-4 i 6-7 stycznia. Kolejny strajk wpłynie głównie na prace inżynieryjne od późnej Wigilii do 7 rano 27 grudnia, podczas gdy trwające prace remontowe wpłyną również na pozostałe podróże w okresie świątecznym.
Dalsze zakłócenia na kolei spodziewane są po Bożym Narodzeniu, a mniejszy związek TSSA twierdzi, że 700 członków pracujących dla West Midlands Trainins (WMT) i Great Western Railway (GWR) strajkuje w środę 28 grudnia w sporze o płace, miejsca pracy i warunki.
Pracownicy linii Elizabeth, którzy są pracownikami Rail for London Infrastructure (RfLI), również w przeważającej większości głosowali za strajkiem. Członkowie potencjalnego związku odrzucili ofertę płatności w wysokości 4% na rok 2022 i powiedzieli, że oferta jest „znacznie niższa od obecnej stopy inflacji”.
Pojawiły się oznaki postępu w innych sporach branżowych, takich jak członkowie RMT pracujący jako ochroniarze Eurostar Służby odwołały zaplanowane na koniec tygodnia strajki. Pracownicy zatrudnieni przez wykonawcę Mitty mieli rozpocząć strajk przemysłowy w piątek i niedzielę w związku ze sporem o płace.
RMT powiedział, że zawiesił strajki w tym tygodniu, aby pracownicy ochrony mogli głosować w referendum w sprawie najnowszej oferty Mitie. Ale związek powiedział, że kolejny strajk w dniach 22-23 grudnia odbędzie się, jeśli spór nie zostanie rozwiązany.
Mitty powiedział, że negocjacje taryfowe z RMT trwają i wprowadzono środki nadzwyczajne, aby usługi Eurostar nie zostały naruszone.
Członkowie związku Unite pracujący dla Network Rail w dyspozytorniach elektrycznych również odwołali planowany strajk przemysłowy i przyjęli lepszą ofertę płacową.
Dyrektor generalny Network Rail, Andrew Haines, powiedział: „Kierownictwo RMT będzie musiało długo i ciężko myśleć o tym, co dalej. Więcej strajków spowoduje więcej nieszczęść dla branży kolejowej i jej członków, którzy stracą wypłaty”.
„Ta wiadomość jest szczególnie rozczarowująca, biorąc pod uwagę, że dowiedzieliśmy się dzisiaj, że koledzy reprezentowani przez Unite przyjęli tę samą ofertę złożoną członkom RMT. RMT są tutaj odstającymi – muszą przestać bawić się w politykę i współpracować z nami, aby zakończyć ten spór”.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa