Związek Asleef ogłosił, że maszyniści dziewięciu spółek kolejowych zastrajkują 13 sierpnia, ponieważ pasażerowie mieli dziś większe zamieszanie z powodu strajku przemysłowego.
Tylko około jeden na pięć pociągów kursował w środę, na około połowie sieci, a w niektórych rejonach przez cały dzień nie kursował żaden pociąg.
Linie pikietowe zainstalowano na zewnątrz stacji, gdy członkowie Związku Kolei Morskich i Transportu (RMT) i 14 operatorów pociągów strajkowało.
Średnia prędkość na autostradzie spada do 14 mil na godzinę – kolej uderza na żywo
Brak usług kolejowych spowodował, że więcej osób korzystało z autostrad — średnia prędkość na M1 spadła do 14 mil na godzinę, według strony internetowej Waze o ruchu drogowym.
Pociągi również zostaną zakłócone w czwartek rano, a usługi rozpoczną się później, gdy pracownicy wrócą do swoich obowiązków.
Tysiące kierowców w dziewięciu spółkach kolejowych rozpocznie jednodniowy strajk w sobotę 13 sierpnia w związku z pogłębiającym się sporem płacowym.
Kierowcy mają już w sobotę wyjechać osobno u siedmiu przewoźników kolejowych.
Oba strajki dotkną Greater Anglia, Great Western Rail, Hull Trains, LNER, London Overground Rail oraz Southeastern and West Midlands Rail.
Pracownicy Avanti West Coast i Cross Country nie wezmą udziału w sobotę, ale zdecydowali się podjąć akcję protestacyjną w sierpniu.
Czytaj więcej:
Co musisz wiedzieć, ponieważ strajki kolejowe trwają?
Aslev powiedział, że firmy kolejowe nie przedstawiły oferty płatności, która dotrzymywałaby kroku rosnącym kosztom życia.
Związek powiedział, że pracownicy nie mieli podwyżki płac od 2019 r., co oznacza realną obniżkę w ciągu ostatnich trzech lat, gdy weźmie się pod uwagę wysoką inflację – która tej jesieni ma osiągnąć 11%.
„Chcemy wzrostu zgodnego z kosztami utrzymania – chcemy móc kupić w 2022 r. to, co możemy kupić w 2021 r.” – powiedział sekretarz generalny Mick Whelan.
„Nie jest nierozsądne poprosić swojego pracodawcę, aby upewnił się, że nie jesteś w gorszej sytuacji przez trzy lata z rzędu.
„Zwłaszcza, że firmy kolejowe radzą sobie bardzo dobrze poza brytyjskimi kolejami – z dobrymi zyskami, dywidendami dla akcjonariuszy, dużymi pensjami dla menedżerów – a maszyniści nie chcą pracować dłużej za mniej”.
Network Rail powiedział wcześniej, że oferuje pracownikom 2-letnia umowa płacowa na poziomie 8% z gwarancją braku obowiązkowych zwolnień i innych świadczeń.
Śledź codzienny podcast napodcast jabłkowy,podcast google,spotyfikować, lubGłośnik
Maszyniści pociągów Chiltern, Northern i Trans Pennin Express mają czas do 25 sierpnia na głosowanie w sprawie kolejnych strajków, podczas gdy kolej East Midlands ma czas do 19 września.
RMT ogłosiło już dwa kolejne dni strajków kolejowych w 18 i 20 sierpniaStrajk w podziemiu ma objąć Londyn 19 sierpnia.
Rzecznik Rail Delivery Group powiedział: „Akcja ogłoszona przez kierownictwo Aslef pokazuje cyniczne podejście do rozmów, całkowite lekceważenie pasażerów i zagraża letnim planom wszystkich.
„Dzięki tej akcji łączna liczba dni strajków kolejowych wzrośnie do 10, zakłócając plany w czerwcu, lipcu i sierpniu.
„Podobnie jak każda służba publiczna, musimy zmieniać się z czasem i tylko poprzez wprowadzenie niezbędnych reform możemy zapewnić naszym ludziom wzrost płac”.
Wcześniej wybuchła awantura między związkami zawodowymi a sekretarzem transportu Grantem Shappsem po tym, jak przedstawił on plany ograniczenia akcji protestacyjnej, w tym wstrzymanie skoordynowanej pracy przemysłowej, ograniczenie strajków i okres ochłodzenia po strajku.
Powiedział Daily Telegraph: „Nie mogę się doczekać zakazu strajków przez różne związki w tym samym miejscu pracy w określonym czasie.
„Musimy również położyć absolutny kres sześciu strajkom w krytycznych punktach infrastruktury krajowej, bez względu na to, ile związków zawodowych uczestniczy, i kryminalizować zastraszający język.
„Gdyby Grant Shapps postawił na swoim, wszyscy bylibyśmy w warsztacie” – powiedziała Sharon Graham, sekretarz generalna ONZ.
„Rząd chce cofnąć zegar do epoki wiktoriańskiej, kiedy dzieci zostały wysłane przez kominy, a robotnicy bezlitośnie eksploatowani” – powiedziała sekretarz generalna związku, Christina McNea.
Słuchaj i subskrybuj Podcast biznesowy Ian Kinga jest już dostępny.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa