the RMT Lider ministrów Mick Lynch powiedział, że ministrowie powinni „przestać działać” i zakończyć długotrwały spór o płace, miejsca pracy i warunki na kolei, przed poniedziałkowym spotkaniem w Whitehall.
Związki kolejowe i liderzy branży mieli spotkać się z ministrami, aby spróbować przełamać impas, pierwszego dnia od prawie miesiąca, kiedy koleje nie Zakłócony z powodu prac przemysłowych.
Minister kolei Hugh Merriman miał spotkać się z sekretarzem generalnym Związku Maszynistów Mickiem Whelanem, a następnie z Lynchem.
Operatorzy kolejowi, pod patronatem Rail Delivery Group, napisali pierwszy list Pokaż postępy w piątek wieczorem. RDG powiedział, że oferta była warta 8% w ciągu dwóch lat, ale wymagałaby pracy w niedziele. Związek jeszcze nie odpowiedział, ale wcześniej powiedział, że jego członkowie nie zaakceptują drastycznej zmiany warunków, aby oferować płatności znacznie poniżej inflacji.
Związek RMT, który reprezentuje personel sygnalizacyjny i konserwacyjny Network Rail, a także załogę pociągu, w zeszłym miesiącu Odrzucone oferty Jego wartość to około 9% w ciągu dwóch lat, które obejmowały istotne zmiany warunków pracy.
Związek od dawna oskarża rząd o utrudnianie negocjacji i kontrolowanie ofert, które pracodawcy mogli składać – chociaż ministrowie początkowo nalegali, aby rozwiązanie należało do firm Network Rail i Train.
Przed poniedziałkowym spotkaniem Lynch powiedział: „Dzisiaj chcę, aby rząd przestał działać, ponieważ prawda, zapisana czarno na białym w ich kontraktach kolejowych, jest taka, że od pierwszego dnia całkowicie kontrolują ten spór.
„Minister nie może ukrywać się za tą bajką, że jest tylko mediatorem. Jego rząd może dzisiaj zakończyć ten spór usuwając warunki, które stawiał dla storpedowania rozwiązania i pozwalając firmom na zawarcie ugody”.
sekcja dla przekazać Rzecznik powiedział: „Najważniejszą rzeczą dla podróżnych, firm i przyszłości naszego przemysłu kolejowego jest zakończenie przez związki zawodowe tych destrukcyjnych strajków.
„Minister Kolei podejdzie do tych ostatnich rozmów tak, jak robiliśmy to od początku tego szkodliwego środka przemysłowego – pracując nad ułatwieniem uzasadnionych i konstruktywnych dyskusji mających na celu znalezienie szybkiego rozwiązania”.
Według Network Rail ponad 400 milionów funtów przychodów zostało utraconych w branży z powodu łącznie 21 dni strajków w Wielkiej Brytanii od zeszłego lata.
Rząd argumentuje, że zmieniające się wzorce podróżowania, szczególnie w niegdyś lukratywnych usługach dla osób dojeżdżających do pracy na południowym wschodzie, oznaczają, że koleje kosztują podatników więcej niż kiedykolwiek i że konieczna jest reforma miejsc pracy w celu obniżenia kosztów.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji