Nowe zakłócenia w podróży dotkną pasażerów kolei w maju, gdy maszyniści pociągów w spółkach kolejowych w całej Anglii organizują nową serię strajków w ramach zawziętego, długotrwałego sporu.
Członkowie związku Aslef opuszczą zakład 7 i 9 maja w związku z płacami i otrzymają zakaz pracy w nadgodzinach przez sześć dni, począwszy od 6 maja – w poniedziałek majowy, będący dniem wolnym od pracy.
Kierowcy linii c2c, Greater Anglia, Great Northern, Thameslink, Southeast, Southern, Gatwick Express i South Western Railway rozpoczną strajk 7 maja.
8 maja strajki dotkną Avanti West Coast, Chiltern Railway, Cross Country Railway, East Midlands Railway, Great Western Railway i West Midlands Railway.
Większość przewoźników nie będzie kursować pociągów w dni strajku.
Chociaż strajki dotykają przedsiębiorstw kolejowych w Anglii, w przypadku usług transgranicznych do Walii i Szkocji prawdopodobnie wystąpią pewne skutki domina.
Związek podał, że po tym, jak w lutym jego członkowie przeważającą większością głosów głosowali za kontynuacją akcji protestacyjnych, zwrócił się do przewoźników kolejowych o odbycie rozmów. Aslaf powiedział, że maszyniści nie otrzymali podwyżki od pięciu lat, ponieważ ich ostatnia umowa wynagrodzeń wygasła w 2019 r.
Sekretarz generalny Mick Whelan powiedział: „Minął rok, odkąd siedzieliśmy w jednym pokoju z przedsiębiorstwami kolejowymi i rok, odkąd odrzuciliśmy ich absurdalną ofertę, którą prywatnie przyznali, że zamierzają odrzucić”.
„Po raz pierwszy głosowaliśmy za akcją protestacyjną w czerwcu 2022 r., po trzech latach bez podwyżki. przedsiębiorstwa obsługujące pociągi potrzebowały ośmiu jednodniowych strajków [Tocs] Aby podejść do stołu i porozmawiać. Nasz zespół negocjacyjny spotkał się z kolejową grupą dostawczą [RDG] Ośmiokrotnie – ostatnio w środę 26 kwietnia ubiegłego roku.
„W czwartek 27 kwietnia spółka Tocs podjęła decyzję o «zawłaszczeniu ziemi» na wszystkich naszych warunkach, co zostało natychmiast odrzucone. Od tego czasu maszyniści pociągów wielokrotnie głosowali za podjęciem działań w celu uzyskania podwyżki”.
Dlatego też Mark Harper, Sekretarz Transportu, nie był szczery, gdy stwierdził, że tę ofertę należało przedstawić członkom. Kierowcy nie będą głosować za strajkiem, jeśli uznają, że oferta jest do zaakceptowania.
Stara oferta 4-procentowej podwyżki płac, po której miała nastąpić druga 4-procentowa podwyżka, „była martwa” – stwierdził Whelan.
Niezależny O komentarz zwrócono się do Ministerstwa Transportu.
Rzecznik RDG, która reprezentuje przewoźników kolejowych, powiedział: „Ta całkowicie niepotrzebna akcja strajkowa zwołana przez kierownictwo Aself niestety po raz kolejny zakłóci spokój klientów i przedsiębiorstw, powodując jednocześnie dalsze szkody dla kolei w czasie, gdy podatnicy w dalszym ciągu wpłacają dodatkową kwotę .” 54 miliony funtów tygodniowo na utrzymanie usług.
„Nadal dążymy do uczciwego porozumienia z kierownictwem Aslef, które nagradza naszych pracowników, zapewnia naszym klientom bardziej niezawodne usługi i gwarantuje, że kolej nie pobierze od podatników więcej niż należną jej część”.
Najnowsza akcja protestacyjna ma miejsce po zatrzymaniu tysięcy pociągów w wyniku serii trwających strajków na początku kwietnia.
Wcześniej, od 29 stycznia do 6 lutego, na dziewięć dni obowiązywały zakazy pracy w godzinach nadliczbowych i strajki regionalne.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji