Prawie 1000 pracowników lotniska Gatwick, w tym osoby zajmujące się obsługą bagażu i personelem odpraw, przeprowadzi osiem dni strajków, które rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu.
Union Unit powiedział, że środek ten nieuchronnie zakłóciłby loty w szczycie letniego sezonu wakacyjnego.
I ma przynieść większy chaos osobom dojeżdżającym do pracy, po tym jak tanie linie lotnicze EasyJet w tym tygodniu odwołały około 1700 letnich lotów, głównie do iz Gatwick.
Ogłaszając nowy strajk w piątek, Unite ujawniło, że 950 pracowników będzie nieobecnych przez cztery dni od piątku 28 lipca do wtorku 1 sierpnia.
Następnie zorganizują drugie wyjście przez cztery dni od piątku 4 sierpnia do wtorku 8 sierpnia.
Firma zajmująca się danymi lotów Cirium podała, że w ciągu wszystkich dni strajku zaplanowano odlot z Gatwick 4410 lotów, co odpowiada ponad 840 000 miejsc.
Lotnisko już teraz doświadcza znacznych zakłóceń z powodu ograniczeń kontroli ruchu lotniczego (ATC).
Dotknięte linie lotnicze to British Airways, EasyJet, Ryanair, TUI, WestJet i Wizz.
Strajkujący pracownicy, członkowie Unite, są zatrudnieni przez cztery firmy: ASC, Menzies Aviation, GGS i DHL Services Ltd.
„Biorąc pod uwagę skalę strajku przemysłowego, zakłócenia, opóźnienia i odwołania są nieuniknione na całym lotnisku” – powiedział Unite.
Związek twierdzi, że pomimo objęcia przez pracowników „wysoce wymagających i bezpiecznych” ról, firmy na Gatwick dokonały masowych zwolnień i obniżyły pensje oraz warunki dla pozostałych pracowników.
Podobno Unite prowadzi negocjacje z czterema firmami od stycznia, ale twierdzi, że „nie udało im się dostarczyć ofert spełniających oczekiwania pracowników”.
Sekretarz generalna Unite, Sharon Graham, powiedziała: „Nasi członkowie na Gatwick pełnią wymagające role, które są niezbędne do utrzymania funkcjonowania lotniska i linii lotniczych, ale jakoś pracodawcy uważają, że można im płacić tak mało.
„W ramach nieustępliwego skupienia się Unite na miejscach pracy, płacach i statusie swoich członków, związek wyznaczył granicę i jest zaangażowany w wykorzenienie plagi niskich płac na lotniskach”.
Phil Lloyd, starszy wiceprezes Menzies Aviation na Wielką Brytanię, powiedział: „Niestety firma Unite odmówiła podwyższenia naszego poprzedniego wynagrodzenia o 11% dla naszego personelu naziemnego w Gatwick.
„To wynagrodzenie odnosi się do przeglądu wynagrodzeń w 2023 r. i jest dodatkiem do 10-procentowej podwyżki przyznanej w 2022 r. Prowadzimy ciągłe rozmowy z naszymi partnerami lotniczymi i nadal jesteśmy zaangażowani w poszukiwanie rozwiązania.
„Zaprosiliśmy Unite z powrotem do stołu, aby kontynuować dyskusje i mamy nadzieję, że uda nam się osiągnąć porozumienie, które będzie opłacalne zarówno dla firmy, jak i naszych pracowników. Będziemy nadal pracować, aby znaleźć akceptowalne rozwiązanie w celu ochrony usług dla naszych partnerów lotniczych i lotnisk” i ich klientów”.
Rzecznik BA powiedział: „Agent obsługi naziemnej Gatwick, GGS, jest zaskoczony oświadczeniem Unite, biorąc pod uwagę konstruktywne rozmowy, które odbyły w tym tygodniu. Kontynuują współpracę ze związkiem, aby szybko rozwiązać ten problem, abyśmy nie spowodowali zakłóceń w plany podróży naszych klientów”.
Lotnisko Gatwick już teraz doświadcza znacznych zakłóceń z powodu ograniczeń kontroli ruchu lotniczego (ATC).
Strajki, braki kadrowe i zamykanie przestrzeni powietrznej z powodu wojny na Ukrainie oznaczają, że dostawcy ATC ograniczają liczbę lotów w całej Europie.
Lotnisko Gatwick jest najbardziej ruchliwym lotniskiem na świecie, ale liczba jego lotów jest obecnie ograniczona w godzinach szczytu z powodu problemów z ATC.
Problem zmusił niedawno EasyJet do odwołania 1700 letnich lotów, w większości z Gatwick. The Independent poinformował, że decyzja wpłynie na 180 000 pasażerów.
Na początku tego tygodnia lotnisko Gatwick zostało uznane za „najgorsze w Europie” pod względem odwołań i opóźnień – ponad połowa lotów została zakłócona w ostatnim miesiącu.
Badanie przeprowadzone przez AirHelp, eksperta ds. praw pasażerów, wykazało, że w czerwcu 54,08 procent lotów z ruchliwego londyńskiego lotniska zostało odwołanych lub opóźnionych.
To sprawiło, że terminal z siedzibą w West Sussex stał się najgorszym dużym europejskim lotniskiem pod względem zakłóceń.
Odpowiadając na wiadomość o akcji Unite, rzecznik Gatwick powiedział: „Znamy najnowsze wyniki sondażu. Londyn-Gatwick wesprze linie lotnicze, których to dotyczy, które mają umowy z zewnętrznymi firmami obsługi naziemnej i odprawy, w ich planach awaryjnych, aby zapewnić jak najwięcej lotów jest sprawnych.” Wycieczki zgodnie z planem.
Rzecznik łańcucha dostaw DHL powiedział: „Jesteśmy rozczarowani słysząc, że Unite i jej członkowie głosowali za strajkiem przemysłowym w operacji obsługi naziemnej Gatwick.
Jednak nadal ściśle współpracujemy z Unite, aby osiągnąć satysfakcjonujący wynik dla wszystkich stron.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji