Organizatorzy wyścigu Vailo Adelaide 500 odłożyli na półkę plany dotyczące „parku dla samochodów kempingowych”, co wywołało kontrowersje na szczeblu władz lokalnych.
Wydarzenie jest promowane przez Radę Sportów Motorowych Australii Południowej i, według Rady Miasta Adelajdy, na potrzeby tegorocznej edycji starano się o dostęp do dodatkowych 16 000 metrów kwadratowych Rymill Park, który znajduje się pomiędzy kompleksem Supercars a starym torem wyścigowym Formuły 1. wydarzenie.
Proponowano, aby podczas wydarzenia rozbić obóz maksymalnie 150 przyczep kempingowych, ale obecnie została ona odrzucona, przynajmniej na rok 2023.
„Rada Sportów Motorowych Australii Południowej zawsze szuka nowych sposobów zapewnienia fanom wyjątkowych wrażeń” – rozpoczynało się krótkie oświadczenie parku dla samochodów kempingowych wydane mediom w imieniu organizatorów Adelaide 500.
Finałowy wyścig Mistrzostw REPCO SUPERCARS 2023 na jednym z najlepszych torów ulicznych na świecie. Ciesz się tym wszystkim w VAILO ADELAIDE 500, Kliknij tutaj, aby kupić bilety
„Pomysł ten był na wczesnym etapie wykonalności, jednak nie zostanie zrealizowany podczas tegorocznej imprezy ze względu na krótki czas realizacji”.
Wyścig Adelaide 500 został wycofany w 2020 r., zanim został wznowiony w zeszłym roku przez nowy rząd stanowy i jest jedyną imprezą typu Supercars, która została wprowadzona do Galerii sław Mistrzostw.
Jednak w przypadku Grand Prix Australii, gdzie supersamochody stanowią kategorię drugoplanową, jest to najchętniej odwiedzane wydarzenie w kalendarzu i pomimo kultowego statusu, jakim może pochwalić się Bathurst 1000, wielu uważa, że wyznacza standardy w zakresie „ atmosfera wielkiego wydarzenia.
Oprócz biwakowania, Adelajda dołączyła do wyścigów Bathurst 1000 i The Bend Super Sprint, które odbywają się około 100 kilometrów na południowy wschód od stolicy Australii Południowej, oferując taką ofertę.
Jednak inicjatywa ta była nietypowa dla obwodu ulicznego w centrum miasta i pomysł spotkał się z silnym sprzeciwem rady.
„Zgodnie z ustawą o sportach motorowych Australii Południowej miasto Adelaide nie ma uprawnień, aby uniemożliwić organizatorom Adelaide 500 przejęcie Parklands w celu prowadzenia imprezy” – wyjaśniła w oświadczeniu.
„Jednak samorząd jest zaskoczony, że chce wykorzystać pierwotną część terenu East Park jako parking dla przyczep kempingowych” – dodała.
Burmistrz Jane Lomax-Smith zauważyła w wyżej wymienionym oświadczeniu: „Byłam całkowicie zszokowana i przerażona, gdy dowiedziałam się… że Adelaide 500 chce umieścić 150 ciężarówek transportowych w Parklands.
„Jest to całkowicie niewłaściwe wykorzystanie tej przestrzeni i ustanawia niebezpieczny precedens, który podważa integralność terenów naszego parku przyrody.
„Mam wiele pytań bez odpowiedzi dotyczących kwestii usuwania ścieków i możliwości organizowania ognisk i grilli”.
Cr Lomax-Smith porównał parki w centrum Adelajdy do parków w nowojorskim Central Parku czy londyńskim Hyde Parku i oświadczył, że „powinny być uważane za święte”.
To nie pierwszy raz, kiedy bieg Adelaide 500 budzi kontrowersje wśród radnych na terenie samorządu, na którym się odbywa.
W okresie zaprzeczania wydarzeniu zaproponowano usunięcie szeregu nawierzchni bitumicznych i/lub betonowych, na których odbywały się wyścigi Formuły 1, a później supersamochodów, czego zarzucono, gdy propozycja wpisania na listę dziedzictwa kulturowego została nieznacznie odrzucona.
Wśród sprzeciwiających się była Anne Moran, ówczesna radna, która powiedziała wówczas: „Wolałabym usunąć tor wyścigowy i wszystkie inne pozostałości cementowych elementów, które nadal tam są.
„Dzięki temu chciałbym wyeliminować ryzyko ciągłego przerzucania spraw na drugi plan [back] Sporty motorowe, jakie widzieliśmy, może z wyjątkiem samochodów elektrycznych, zmęczonych krawężników i oparów benzyny… po prostu trochę sobie z tym radzimy.
Wyścig Adelaide 500 2023 odbędzie się w dniach 23–26 listopada, natomiast prace nad kalendarzem Supercars na 2024 rok pozostają w toku.
Łatwy cel, jakim była premiera podczas ostatniego weekendu Bathurst 1000, minął bez żadnych dalszych zapowiedzi przyszłorocznych wydarzeń, których datę potwierdził dopiero Taupo.
Jak już wcześniej informowaliśmy Speedcafe, główną przeszkodą w sfinalizowaniu kalendarza jest impas w sprawie Newcastle 500, przy czym Supersamochody znalazły się w środku politycznego impasu obejmującego wsparcie dla rządu stanowego i opór/niechęć radnych stojących w obliczu wyborów samorządowych za mniej niż minutę. Czas trwania 12 miesięcy.
Speedcafe rozumie, że połączenie supersamochodów z 12-godzinnym wyścigiem w Bathurst zostało zaproponowane jako plan awaryjny pomimo kilku wyzwań logistycznych.
Impreza Bathurst 1000, która odbyła się w ubiegły weekend, jak zawsze ma to miejsce w przypadku Adelaide 500, w ciągu czterech dni zgromadziła ponad 200 000 widzów i była trzecią imprezą pod względem frekwencji w swojej historii.
Przedostatnim wydarzeniem sezonu 2023 będzie Boost Mobile Gold Coast 500 odbywający się w dniach 27–29 października.
„Fanatyk muzyki. Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Czytelnik. Wielokrotnie nagradzany telewizyjny ninja”.
More Stories
Obietnice wyborcze Kamali Harris przypominają obietnice Jacindy Ardern
Wybory w USA: Joe Biden mógł pomóc Trumpowi w jego „śmieciowych” gafach.
Wydarzenie Trumpa w Madison Square Garden zostało zakłócone prymitywnymi uwagami wstępnymi