- Napisane przez Katie Lewis
- BBC News, Essex
Fotograf z Essex, który zamienił „projekt z pasją” w pełnoetatową pracę, dzięki której podróżował po całym świecie, powiedział, że była to „naprawdę fajna przygoda”.
Jako student filmowy, 24-letni Thomas Duke zaczął aranżować sceny z filmów lub seriali telewizyjnych z miejscami, w których zostały nakręcone lub z których były inspirowane, i robił zdjęcia rezultatu.
Umieścił swoje przykłady techniki, znanej jako ponowne obrazowanie, w mediach społecznościowych i zyskał zwolenników.
Wkrótce firmy zwróciły się do niego, aby świętować premiery filmów lub lokalizacje, a teraz pod jego okiem Przechodząc przez film banner, zyskał prawie 300 000 obserwujących na Instagramie i 131 000 na Facebooku i pracuje na pełen etat.
Fotograf z Newport niedaleko Saffron Walden powiedział, że zawsze chciał być animatorem i studiował film i telewizję.
Na uniwersytecie w Londynie fotografia plenerowa stała się osobnym hobby.
Powiedział: „Zawsze uwielbiałem podróżować i chodzić na plany, a także kocham fotografię, więc pomyślałem, dlaczego ich nie spotkamy?
„To projekt pełen pasji i coś, czego nigdy nie wyobrażałem sobie, że będę robić [as a job] – To był tylko marketing w mediach społecznościowych, naprawdę, to całkowicie surrealistyczne.
Proces ten polega na wydrukowaniu jak największej liczby materiałów filmowych lub telewizyjnych, a następnie uporządkowaniu wszystkiego tak starannie, jak to możliwe, gdy strona je znajdzie.
„Lubię próbować wydobyć z tego to, co najlepsze” – powiedział.
„Zawsze jestem podekscytowany, widząc, co się zmieniło podczas kręcenia. Czy budynek jest taki sam, czy jest coś innego?”
Pan Duke powiedział, że wykonał swoje pierwsze zdjęcie przy użyciu tej techniki w National Portrait Gallery, gdzie kręcono scenę do popularnego filmu o agencie 007 Skyfall.
Następnie zrobił wiele zdjęć w Londynie, w tym wizytę w Whitehall, gdzie kręcono Pokutę z Jamesem McEvoyem, oraz kręcenie przed Ministerstwem Obrony, gdzie kręcono Edge of Tomorrow – doświadczenie, które opisał jako „bardzo przerażające”.
„Nie pozwalają ci robić zdjęć, więc musisz poprosić o pozwolenie, a ochroniarz idzie z tobą” – powiedział.
Po raz pierwszy poproszono go o profesjonalną sesję zdjęciową w 2019 roku, aby uczcić kręcenie nowego filmu Faceci w czerni w DC.
Od tamtej pory podróżował po Wielkiej Brytanii i całym świecie, uwieczniając takie momenty, jak ostatnia scena na plaży z hitu Netflix Heartstoppers w Herne Bay, a także był w Sheffield, gdzie brał udział w swoim najnowszym projekcie w nowym programie telewizyjnym Full Monty.
Gdy Hertfordshire rozwijało się jako hrabstwo filmowe, współpracował z Visit Herts nad promowaniem turystyki ekranowej.
Był w katedrze St Albans, gdzie szalony szpieg Johnny English, grany przez Rowana Atkinsona, jest koronowany na króla. Pracował także nad Knebworth House, gdzie kręcono około 90 filmów, oraz Hatfield House, znanym z takich filmów jak Faworyta, Bridgerton, Charlie, Fabryka czekolady i nie tylko.
Na początku tego roku Rada ds. Turystyki Karoliny Południowej poprosiła Duke’a o napisanie muzyki do wszystkich nakręconych tam filmów, w tym The Notebook i Forrest Gump.
Powiedział, że w „szczególnie kultowych miejscach”, takich jak The Notebook House, wydawało się „surrealistyczne” nie tylko myślenie, że obsada tam stała, ale także, że „historia, która wpłynęła na życie milionów ludzi na całym świecie, była właśnie tam” .
„Jest tylko jedno miejsce w tej historii, które nigdy się nie zmienia” – powiedział.
Powiedział, że sceny na plaży należały do najtrudniejszych do wykonania, zwłaszcza przy złej pogodzie – jak wtedy, gdy jechał do wietrznej Dunkierki.
Trudno było też znaleźć miejsca w filmach animowanych, takie jak dzielnice Paryża dla Ratatouille i Regent’s Park dla 101 dalmatyńczyków.
Ale jednocześnie powiedział, że preferowanym gatunkiem jest animacja, ponieważ jest „bardziej formą sztuki”.
„Uwielbiam sposób, w jaki animacja jest inspirowana otaczającym nas prawdziwym światem i inspiruje mnie, aby zobaczyć, co można stworzyć” – powiedział.
„Najbardziej magicznym” przeżyciem był dla niego wyjazd do Cinque Terra na Riwierze Włoskiej, gdzie zespół Pixara inspirował się Lucą.
„Zostałem tam, gdzie zostali, a krystalicznie niebieska woda naprawdę wyglądała jak świat z kreskówek” – powiedział.
Blokady związane z koronawirusem były również trudne dla entuzjastów podróży, ale powiedział, że „zmusiły mnie do większej kreatywności”.
„Nie mogłem się powstrzymać przed wypróbowaniem kilku materiałów z supermarketu z filmów w moim lokalnym Sainsbury’s, takich jak From Elf i Hot Fuzz” – powiedział.
„Zrobiłem też Życie robaka na swoim podwórku – wyciąłem małe obrazki postaci i wsadziłem je między małe źdźbła trawy.
„Po prostu próbowałem pracować z tym, co miałem”.
Powiedział, że w przyszłości chciałby pojechać na Islandię, bo tam kręcono wiele jego ulubionych filmów.
„Interstellar wykorzystał lodowiec jako platformę dla innej planety, a potem był Batman Początek, Gra o tron i Sekretne życie Waltera Mitty z Benem Stillerem” – powiedział.
Powiedział, że oprócz ekscytacji związanej z odwiedzaniem danego miejsca, uwielbia to, jak jego zdjęcia wywołują rozmowy na temat filmu.
„Zawsze jest miło [on social media] Porozmawiać o filmie, o tym, dlaczego go lubimy, o naszych ulubionych momentach i o tym, jak znaleziono miejsce”.
„Nie mam pojęcia, czy będę fotografował zawsze” – dodał. „To była naprawdę fajna przygoda bez względu na wszystko i mam wiele wspomnień z tego wszystkiego”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”