Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Statek towarowy napędzany wiatrem wyrusza w dziewiczy rejs |  Aktualności

Statek towarowy napędzany wiatrem wyrusza w dziewiczy rejs | Aktualności

Ocean Pyxis popłynie z Singapuru do Brazylii i prawdopodobnie przewiezie ładunek zboża do Danii.

Frachtowiec wyposażony w specjalne żagle wyruszył w swój dziewiczy rejs, aby zbadać, w jaki sposób wykorzystanie energii wiatrowej może zmniejszyć emisję i zużycie energii w sektorze żeglugi.

Przemysł morski – który odpowiada za prawie 3 procent światowych emisji dwutlenku węgla i znajduje się pod presją inwestorów i grup ekologicznych, aby przyspieszyć dekarbonizację – bada szereg różnych technologii, w tym amoniak i metanol, próbując odejść od brudniejsze paliwa. paliwo.

Cargill, jedna z największych firm czarterowych na świecie, bada napęd wspomagany wiatrem jako opcję czystej energii.

Wiatr był powszechnym środkiem napędu statków przed przejściem na silniki parowe i wysokoprężne, ale obecnie jest używany głównie tylko w przypadku mniejszych statków.

„To ryzyko. Nie ma gwarancji, że gospodarka będzie działać” – powiedział Jan Dielemann, dyrektor ds. transportu oceanicznego w firmie Cargill. „Ale to do nas należy pokazanie branży, co jest możliwe i, miejmy nadzieję, przekonanie większej liczby osób do zaufania tej technologii . ”

Maksymalizuj wykorzystanie wiatru

Pięcioletni Pyxis Ocean został zmodernizowany przy użyciu WindWings, dużych żagli o wysokości do 37,5 metra (123 stóp) i olinowanych na pokładzie frachtowca.

Diliman powiedział, że Cargill ma nadzieję zrekompensować koszty oszczędnościami paliwa.

„Jeśli nie chcemy żadnych prawdziwych niespodzianek, z pewnością zwiększymy tę skalę. Pytanie brzmi, jak i kiedy” – powiedział, odnosząc się do innych statków, które firma mogłaby zbudować.

Diliman powiedział, że Ocean Pyxis popłynie z Singapuru do Brazylii i prawdopodobnie przewiezie ładunek zboża do Danii.

Dodał, że statek prawdopodobnie pozostanie w regionie północnoatlantyckim, aby zmaksymalizować wykorzystanie wiatru.

Firma BAR Technologies, która zaprojektowała łodzie na Puchar Ameryki, opracowała żagle, które zostały zbudowane przez norweską firmę Yara Marine Technologies.

READ  Martin Lewis zwiększa prognozy dotyczące prawa energetycznego do 2023 r. | Wielka Brytania | Aktualności