Trudno wyróżnić się w świecie motocykli, a jeszcze trudniej zrobić postęp w bardziej niszowym segmencie motocykli wyłącznie elektrycznych. Edge z siedzibą w Estonii Pierwszy punkt dotyczy niezwykłego projektu, a firma dodała teraz zaawansowany technologicznie pakiet bezpieczeństwa i nawiązała współpracę z producentem gier wideo, aby ulepszyć inne aspekty pakietu technologicznego i interfejs z kierowcami.
Trzy modele motocykli elektrycznych Verge „TS” są obecnie dostępne w Europie Wprowadzenie na rynek amerykański Planowany na ten rok, obraca się wokół „bezpiastowego” tylnego koła, które zawiera silnik napędowy i tylny hamulec w obręczy koła. Przednie koło ma bardziej typową konstrukcję z podwójnymi hamulcami tarczowymi. Technicznie rzecz biorąc, tylne koło wykorzystuje „piastę”, która jest dość duża i zawiera elementy silnika elektrycznego w inny sposób niż „silniki w piaście” powszechne w rowerach elektrycznych lub niektórych motocyklach elektrycznych o mniejszej mocy. Podobnie jak nieistniejący już Sondors MetaCycle.
Verge twierdzi, że poza niezwykłym wyglądem fizycznym konstrukcja tylnego koła bez piasty zwiększa wydajność, ponieważ konfiguracja z napędem bezpośrednim nie wymaga paska, łańcucha ani żadnego rodzaju ogniwa do przenoszenia mocy napędowej do silnika opartego na ramie. Podobnie jak w przypadku większości motocykli elektrycznych, nie ma w nich sprzęgła ani przekładni, ale wyeliminowanie nawet prostego paska lub łańcucha napędowego zapewnia bardziej efektywną pracę układu, zmniejsza złożoność i wymaga również mniejszej liczby części, chociaż konstrukcja bez piasty może wiązać się z wyzwaniami. jego własny.
Przeniesienie silnika na tylne koło uwalnia również cenną przestrzeń wewnątrz ramy, umożliwiając Verge zamontowanie większego akumulatora w celu uzyskania większego zasięgu. Nominalna pojemność akumulatora wynosi nieco ponad 20 kWh, a topowy TS Ultra ma pojemność 21,7 kWh. Dla porównania największy dostępny akumulator Od lidera rynku Zero w modelu SR/S Jest to 17,3 kWh. Zero wykorzystuje silnik znajdujący się w ramie swoich motocykli i konwencjonalną tylną oś. The Verge oblicza maksymalny zasięg TS Ultra na maksymalnie 300 km, ale jak dotąd nie ma oficjalnych szacunków zasięgu od europejskich i amerykańskich organów regulacyjnych.
Motocykle Verge TS są bardzo mocne, a TS Ultra kosztuje 44 900 dolarów i jest w stanie wytworzyć ponad 200 koni mechanicznych i imponujący moment obrotowy 885 funtów na stopę, czyli liczbę przekraczającą moment obrotowy wielu pickupów napędzanych gazem dostępnych na rynku. Prędkość maksymalna jest wewnętrznie regulowana do 200 km/h, a według Verge ogromny moment obrotowy jest możliwy do wykorzystania dzięki systemowi dynamiki jazdy, który obejmuje kontrolę trakcji i jazdy na kołach. Rowery Verge TS są również wyposażone w hamulce przeciwblokujące i inne systemy bezpieczeństwa.
Firma Verge dodała także do najwyższej klasy TS Ultra nowy, zaawansowany technologicznie pakiet bezpieczeństwa, który składa się z sześciu kamer, przedniego i tylnego aktywnego radaru oraz systemu oceny zagrożeń. Nowy system nazywa się… Zobacz gwiazdy, działa „z pomocą sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego”. Aktualizacja oprogramowania i sprzętu Starmatter Vision sprawia, że jest to „pierwszy na świecie motocykl wyposażony w zmysł wzroku, udzielający kierowcy porad i pełniący funkcję „szeptu” podczas jazdy” – mówi Lehtimäki.
The Verge twierdzi, że system będzie analizował obszar wokół TS i ostrzegał pasażerów o potencjalnych niebezpieczeństwach, takich jak nadjeżdżający samochód od tyłu. Nie mówią jednak dokładnie Jak System powiadomi pasażerów. Chociaż systemy ostrzegawcze, kamery i podobne czujniki zbliżeniowe są obecnie powszechne w nowych samochodach osobowych i ciężarówkach, obejmują one również zautomatyzowane działania korygujące, takie jak utrzymywanie pasa ruchu i hamowanie awaryjne. Systemy te nie będą działać z motocyklami ze względu na fizykę związaną z jazdą na motocyklu. Zasadniczo każda technologia, która „przejmuje” kierowanie i hamowanie od motocyklisty, może prowadzić do wypadku z powodu nieodłącznej niestabilności pojazdu jednośladowego (motocykla). Zamiast tego światła ostrzegawcze, dźwięki i elementy dotykowe (wibracje) są bardziej odpowiednimi elementami systemu bezpieczeństwa motocykla. Inne firmy motocyklowe, w tym BMW, Yamaha i Ducati, zaczęły włączać radar i inteligentny tempomat w niektórych modelach wyższej klasy, ale nie w systemach bezpieczeństwa na poziomie Starmatter Vision, chociaż badania nad takimi systemami wyraźnie trwają w… Wiele firm. Producenci motocykli.
W 2019 roku jeździłem prototypami podobnego systemu bezpieczeństwa zaprojektowanego przez start-up zajmujący się motocyklami elektrycznymi Damon, który wykorzystywał wibracje kierownicy, sygnał z kamery wideo i szereg świateł LED, aby zapewnić rowerzystom większą świadomość sytuacyjną podczas jazdy. Było to co najmniej interesujące, szczególnie po dziesięcioleciach jazdy bez takiej technologii.
Wraz z ciągłym rozwojem bezprzewodowych systemów komunikacji do kasków takich firm jak Cardo i Sena, w miarę rozwoju systemu ostrzegawczego możliwe będzie także dodawanie alertów dźwiękowych do systemu ostrzegawczego. The Verge nie powiedziało, czy pracują nad integracją komunikacji hełmu z systemem Starmatter Vision. W przyszłości na swoim stoisku The Verge będzie prezentowany zaktualizowany model TS Ultra ze wszystkimi nowymi technologiami Targi elektroniki użytkowej w Las VegasKtóry zaczyna się 9 stycznia.
Innym niezwykłym aspektem motocykli Verge TS jest duża konsola środkowa pośrodku miejsca, w którym w motocyklu napędzanym gazem znajdowałby się „zbiornik paliwa”. Zamiast tego firma Verge współpracowała z firmą Epic Games, aby wykorzystać pakiet graficzny Unreal Engine do ulepszenia możliwości wideo i wyświetlenia go na większym centralnym ekranie komputera Ultra. „Unreal Engine firmy Epic Games osiąga nasze ambitne cele i sprawia, że nasz interfejs użytkownika jest równie imponujący jak nasz motocykl” – powiedział Mark Laukkanen, wiceprezes ds. doświadczeń użytkowników w Verge Motorcycles, w komunikacie prasowym przesłanym do Forbes.com. Na ekranie może być wyświetlany obraz z tylnej kamery systemu Starmatter Vision, na przykład gdy kierowca włączy kierunkowskaz.
Lehtimäki powiedział Forbes.com, że w Europie rozpoczęły się dostawy seryjnych modeli TS, ale nie chciał określić, ile. Powiedział, że nowo zaktualizowane modele TS Ultra będą kosztować tę samą cenę – 44 900 dolarów – co poprzednia wersja i ma nadzieję rozpocząć dostawy w USA tego lata. Tymczasem Verge kontynuuje także budowę agentów i punktów usługowych w Europie i Stanach Zjednoczonych
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Emdoor przygotowuje się do zaprezentowania swoich osiągnięć w zakresie nowej technologii sztucznej inteligencji podczas targów Global Sources Mobile Electronics Show 2024.
LinkedIn wykorzystuje Twoje dane do szkolenia Microsoft, OpenAI i jego modeli AI – oto jak to wyłączyć
Zapomnij o Apple Watch Series 10 — Apple Watch Ultra 2 w kolorze Satin Black to smartwatch, który warto mieć