Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Startup Kiwi wykorzystuje pierwszą na świecie technologię w nowym samochodzie wyścigowym Haydena Paddona

W pełni elektryczny samochód rajdowy nowozelandzkiego kierowcy rajdowego Haydena Paddona, wykorzystujący pierwszą na świecie technologię firmy z siedzibą w Christchurch, został zaprezentowany podczas Field Days w Mystery Creek.

KiwiFibre jest jedyną firmą na świecie wykorzystującą technologię przekształcania roślin lnu w materiały kompozytowe z włókna węglowego.

Przednie i tylne zderzaki oraz dach nowego samochodu rajdowego Hyundai Kona EV firmy Paddon są wykonane w całości z harakeke.

„Te deski są lżejsze, co jest ważne w sportach motorowych, a także trwalsze i odporne na uderzenia i kontakt” – powiedział 1News współzałożyciel Ben Scales.

„Dla Haydena jest to doskonały hołd dla innowacji, w które zaangażowany jest Paddon Rallysport, i która zapewnia mu przewagę konkurencyjną na torze rajdowym” – powiedział.

„Dla KiwiFibre jest to fantastyczny pokaz pomysłowości Kiwi i doskonały test harikiki.”

Założyciele KiwiFibre, Ben Scales i William Morrell (po prawej).

Ben Scales i William Murrell po raz pierwszy pomyśleli o KiwiFibre podczas projektu grupowego, nad którym pracowali podczas studiów na Uniwersytecie w Canterbury.

Od listopada 2022 r. startup zebrał ponad 1,6 mln dolarów, a firma jest na dobrej drodze do zebrania w tym roku kolejnych 2 mln dolarów na sfinansowanie kolejnej fazy wzrostu.

Morrell powiedział, że obecnie ma trzech hodowców kontraktowych w całym regionie Canterbury.

„Zbieramy liście, następnie wyodrębniamy włókna i wysyłamy je do przetworzenia na włókno węglowe.

KiwiFibre William Morrell

„Rozmawialiśmy z kilkoma lokalnymi i międzynarodowymi klientami i zdaliśmy sobie sprawę, że w obecnym przemyśle włókien węglowych istnieje duży problem, dlatego zdecydowaliśmy się na wykorzystanie włókien naturalnych” – powiedział.

Rolnicy mogą ubiegać się o kredyty węglowe za pośrednictwem programu handlu emisjami Departamentu Przemysłu Podstawowego. Z tego powodu firma ma w planach więcej gospodarstw charakteryzujących się różnorodnością biologiczną, stwierdził Scales.

„Wizja branży to zjednoczony, dobrze prosperujący przemysł, który współpracuje z gruntem, a nie przeciwko niemu” – powiedział Scales.

READ  White Ferns zdobywa czyste zwycięstwo w serii T20 nad Bangladeszem w Queenstown

Zapytany o przyszłość firmy Morrell wyraził chęć, aby harakeke było używane na całym świecie.

KiwiFibre ma nadzieję, że harikiki będzie używane na całym świecie.

„W końcu chcemy zająć się zastosowaniami o wysokich osiągach, takimi jak Formuła 1 i inne sporty” – powiedział Morrell.

KiwiFibre kwalifikuje się do nagrody za innowacyjność podczas tegorocznych Field Days organizowanych w Mystery Creek.

Europejscy osadnicy po raz pierwszy zebrali harakeke w połowie XIX wieku i eksportowali je do produkcji lin. Przemysł ten stał się największym w Nowej Zelandii, ale podupadł w latach 70. XX wieku wraz z pojawieniem się włókien syntetycznych.