Brytyjska firma autobusowa Stagecoach zrezygnowała z poparcia dla fuzji z nią o wartości 1,9 miliarda funtów Krajowy ekspresZamiast tego zgodzili się zostać przejęci przez duży niemiecki fundusz inwestycyjny w infrastrukturę za 595 milionów funtów.
w nagłym zwrocie, dyliżans Powiedział, że zarekomendował sprzedaż funduszowi zarządzanemu przez DWS Infrastructure za 105 pensów za udział w gotówce i wycofał poparcie dla oferty National Express.
National Express i rywalizujący Stagecoach Zawrzyj umowę na wszystkie akcje W grudniu mogło to sprawić, że lokalne autobusy Stagecoach w Wielkiej Brytanii zostały połączone z siecią autobusów międzymiastowych National Express. Grupa miała siedzibę w domu National Express w West Midlands, ma flotę 40 000 osób i 70 000 pracowników.
Powiązanie było badane przez Urząd ds. Konkurencji i Rynków, który w styczniu złożył wstępny nakaz egzekucji, aby uniemożliwić firmom łączenie działalności lub sprzedaż jakichkolwiek brytyjskich firm podczas rozpatrywania transakcji.
DWS, który wydzielił Deutsche Bank w 2018 roku poprzez wejście na giełdę we Frankfurcie, ma szereg innych inwestycji w Wielkiej Brytanii, w tym Corelink Rail Infrastructure; Kilda, właściciel Yorkshire Water Company; i porty do obierania.
Stagecoach powiedział, że propozycja DWS zapewniła większą pewność inwestorom i 24 000 jej pracownikom, przy czym oczekuje się, że całkowita liczba kierowców autobusów pozostanie taka sama, podczas gdy główna siedziba Stagecoach w Perth w środkowej Szkocji zostanie zachowana wraz z pracownikami. Dodała, że nowa transakcja, która ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie tego roku, również zapewni ciągłość na szczycie, z dyrektorem generalnym, dyrektorem finansowym i dyrektorem generalnym pozostającymi w Wielkiej Brytanii.
Martin Griffiths, dyrektor generalny Stagecoach, powiedział: „Proponowana oferta stanowi znaczącą szansę na zmaksymalizowanie znacznego potencjału wzrostu w przyszłości, ponieważ rządy dążą do ożywienia gospodarczego, unowocześnienia społeczeństw, zapewnienia lepszych wyników zdrowotnych dla obywateli i przejścia do sieci zero przyszły.
„Wierzymy, że otworzy to ekscytujący nowy rozdział dla Stagecoach, wspierany przez zespół, który podziela naszą wizję bardziej zrównoważonej przyszłości”.
Stagecoach został uruchomiony w 1980 roku przez szkockiego biznesmena Sir Briana Suttera i jego siostrę Lady Anne Glowag. Przejęcie DWS oznacza koniec Wieloletnie zainteresowanie rodziny Sutter tym sektoremktóry wyrósł z zakupu małej lokalnej firmy autobusowej na jednego z głównych graczy w prywatyzowanym przemyśle autobusowym i kolejowym w Wielkiej Brytanii.
Zgodnie z warunkami przejęcia DWS, 14,5% udziałów Soutera w Stagecoach wynosi 86,2 mln funtów, podczas gdy 10,5% udziałów Gloaga wynosi 62,5 mln funtów.
W ostatnich latach Stagecoach ponownie się skurczył po sprzedaży swoich oddziałów w USA i Są wyrzucani z kolei w Wielkiej Brytanii. National Express wycofał się również z kolei w Wielkiej Brytanii po sprzedaży ostatniej koncesji w 2017 roku, ale nadal obsługuje pociągi w Niemczech i autobusy w USA, Kanadzie, Maroku i Hiszpanii.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji