Sektor odzieżowo-obuwniczy wykazał wzrost indeksu do 107,4 w maju 2023 r. z poziomu bazowego 100,1 z grudnia 2022 r. Indeks wzrósł do 103,5 w maju 2022 roku i od stycznia do maja 2023 roku utrzymywał się na niemal stabilnym poziomie 107,3. Co ciekawe, sektor ten nie przyczynił się do całkowitej zmiany indeksu od kwietnia do maja 2023 roku. Odzież i obuwie ważyły 4,27. Główny Urząd Statystyczny poinformował w komunikacie prasowym, że system posłużył do opracowania wskaźników cen towarów i usług konsumpcyjnych w 2023 r.
W porównaniu z analogicznym miesiącem roku poprzedniego spadek cen transportu o 3,2 proc. doprowadził do spadku wskaźnika o 0,33 pkt proc. (r).
Ceny konsumpcyjne w Polsce wzrosły w maju 2023 r. o 13,0 proc. rok do roku, przy czym towary wzrosły o 13,3 proc., a usługi o 12,3 proc. Indeks sektora odzieżowego i obuwniczego wzrósł do 107,4 w maju 2023 r. ze 100,1 w grudniu 2022 r. Mimo to sektor nie przyczynił się do całkowitej zmiany indeksu od kwietnia do maja 2023 r.
Wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem (CPI) w maju 2023 r. wyniósł 113,0, co oznacza znaczący wzrost w stosunku do bazowego poziomu 100,0 z grudnia 2022 r. W porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku wskaźnik wzrósł do 105,7 i wzrósł do 115,7. Od stycznia do maja 2023 r.
Biuro prasowe mody (NB)
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu