Spy Cup – Dzień 15: Każda drużyna wygrywa finał Pucharu Louis Vuitton
Autor: Richard Gladwell Sail-World NZ, 26 września, 07:40 PST
27 września 2024 r
Luna Rossa i Ineos Britannia – Wyścig 1 – Finały Pucharu Louis Vuitton – Dzień 15 – 26 września 2024 r. – Barcelona © Ian Roman / America’s Cup
Jacht Luna Rossa zwyciężył w pierwszym wyścigu Finałów Pucharu Louis Vuitton, żeglując przy silnym wietrze dochodzącym do 20 węzłów i wysokich falach. Jednak Ineos Britannia była w stanie odwrócić sytuację w drugim wyścigu, wygrywając od początku do końca i wyrównać tabelę liderów po pierwszym dniu.
Podsumowanie wyścigów:
Finał Mistrzostw Louis Vuitton 1: Włochy kontra Wielka Brytania Początek: 14:15 CET (12:15 UTC) Wejście: Port: Włochy Prawa burta: Wielka Brytania
Kierownictwo wyścigu wyraziło zgodę na rozpoczęcie wyścigu – wiatr mieści się w przepisowych granicach. Wiatr nieco poniżej 20 węzłów
Luna Rossa wypłynęła w rejon postoju z Brytyjczykami za rufą i obie łodzie miały kilka sekund opóźnienia w wystartowaniu. Brytyjczycy skręcili w stronę prawej granicy plaży i na początku byli 135 metrów za nimi. Zajęli przeciwne granice, a Luna Rossa zachowała jedynie luźną osłonę.
Na pierwszym znaku Luna Rossa w zakręcie osiągnęła prędkość 52,3 węzła – kierując się w stronę granicy portu, z przewagą 240 metrów na wodzie. Obie łodzie płynęły pod wiatr z prędkością 39–40 węzłów, na czymś, co wyglądało na żagiel przedni nr 5. Są to prawdopodobnie najbardziej ekstremalne warunki, w jakich brały udział łodzie AC75, z wyjątkiem trzeciego wyścigu Pucharu Prady w Auckland, kiedy to. Patriot wywrócił się i został częściowo zanurzony. Komisja regatowa ogłosiła, że przesunie znak nawietrzny do 208 stopni – dobry wskaźnik kierunku wiatru. Luna Rossa prawie rozbiła się na czwartym etapie, kiedy Włosi mieli problem z oscylacją/kontrolą przy dużej prędkości. Jednak wślizg zmniejszył przewagę Włochów do zaledwie 300 metrów nad wodą.
Na piątym etapie Włochy rozciągnęły się na długości 443 metrów, bardzo luźno kryjąc się za Brytyjczykami. Włosi nadal utrzymywali prowadzenie i na mecie osiągnęli odległość 770 metrów.
Po przekroczeniu linii mety Ben Ainslie, kapitan drużyny INEOS Britannia, przyznał, że „Włosi byli przed nami” i czuł, że Włosi lubili wietrzne warunki przy wznoszącej się trasie morskiej. Stwierdził, że Brytyjczycy popsuli sobie trasę zacznij od „Musimy ruszać dalej i pozostać z przodu”. Obie łodzie AC75 osiągnęły „czerwoną linię” w najlepszych warunkach, a skrzydła miały wyraźną kawitację (kiedy rozwija się ciśnienie neutralne, a otaczająca woda osiąga temperaturę wrzenia, niszcząc przepływ przez skrzydła).
Dla miłośników statystyk Luna Rossa zanotowała maksymalną prędkość 52,3 węzła. Włosi odnotowali także najwyższą średnią prędkość łodzi na świecie wynoszącą 24,2 węzła w porównaniu do 23,6 węzła w przypadku Brytyjczyków. Brytyjka przepłynęła 400 metrów mniej niż Luna Rossa.
Dla żeglarzy kursy zakładów w Nowej Zelandii na drugi wyścig finałowy wynoszą 2,00 $ na zwycięstwo w przypadku Britannii i 1,72 $ w przypadku Luna Rossa.
Definiowanie przybliżeń i krawędzi – Final Sprint 1.
Znak 1: 03 m 20 sekund Marża ITA 11 sekund
Znak 2: 06 m 09 s Margines jazdy ITA 11 s
Znak 3: 10 m 00 s Marża ITA 25 s
Mark 4: 13 minut 01 sekund, margines przewagi 18 sekund
Znak 5: 16 min 54 sekundy Przewaga ITA 36 sekund
Marka 6: 19 minut i 55 sekund z marginesem 28 sekund
Mark 7: 24 minuty 03 sekundy z przewagą ITA wynoszącą 42 sekundy
Finisz: 27 min 03 s, przewaga Włochów wynosi 46 s
Drugi finał Mistrzostw Louis Vuitton: Wielka Brytania vs. Włochy Początek: 15:49 (CET) (13:49 UTC) Wejście: Port: GBR Prawy ITA
Definiowanie przybliżeń i krawędzi – Final Sprint 2.
Znacznik 1: 03 m 34 s Marża led GBR 07 s
Mark 2: 06 m 26 sek. GBR przewaga wiodąca 17 sek
Mark 3: 10 m 19 sek. GBR przewaga wiodąca 07 sek
Mark 4: 13 minut i 13 sekund, Brytyjczycy prowadzą 13 sekund
Znak 5: 17 minut i 11 sekund, margines przewagi GBR wynoszący 10 sekund
Mark 6: 20 minut 07 sekund, Brytyjczycy prowadzą 15 sekund
Marka 7: 24 minuty i 19 sekund, różnica między Wielką Brytanią a Australią wynosi 17 sekund
Koniec: 27 m 25 sekund Margines diody GBR 18 sekund
Zapowiedź:
Dwie zwyciężczynie półfinałów, INEOS Britannia z Royal Yacht Squadron i Luna Rossa Prada Pirelli z Circolo della Vela Sicilia, zmierzą się w dwóch wyścigach zaplanowanych na pierwszy dzień finałów, czwartek 26 września 2024 r.
Prognozy wskazują, że prędkość wiatru wzrośnie do 18 węzłów, w porywach do 25 węzłów, a fale do 1,3 metra. Według oficjalnych prognoz „warunki wyścigu są więcej niż trudne”.
Prognoza pogody:
Partner pogodowy Pucharu Ameryki Prognoza wiatru Zostało zaprezentowane Dedykowane centrum pogodowe dla wyścigów Zapewnianie dostępu do codziennych szczegółów pogody, kamer internetowych na żywo, historycznych danych o pogodzie i codziennych szczegółów pogody napisanych przez meteorologów.
Tymczasowa prognoza na 15. dzień wyścigów, czwartek, 26 września 2024 r.:
Od Arnauda Mongesa, byłego meteorologa drużyny Pucharu Ameryki:
W czwartek na Barcelonę wpłyną południowo-zachodnie wiatry związane z głębokim systemem niskiego ciśnienia skupionym nad północną Europą. O poranku prędkość wiatru z południowego zachodu ma osiągnąć około 10 węzłów. Po południu prędkość wiatru wzrośnie do 14–18 węzłów z kierunku 220 stopni. Wiatr może być burzliwy, w porywach do 25 węzłów.
Wiatry te spowodują, że fale wzrosną do 1,3 metra z południowego zachodu w ciągu 5 sekund, co sprawi, że warunki regat będą więcej niż trudne.
Pogoda będzie słoneczna, a temperatura wzrośnie do 29°C za sprawą ciepłego powietrza napływającego z południa.
Harmonogram finałów UniCredit Youth America’s Cup i wyścigów o Puchar Louisa Vuittona:
- Start wyścigu UniCredit Youth America’s Cup: 12:20 CET (10:20 GMT) Wejście: Port: USA Po prawej: Włochy
- Finał Louis Vuitton, mecz 1: Włochy kontra Wielka Brytania Początek: 14:15 CET (12:15 GMT) Wejście: Port: Włochy Po prawej: Wielka Brytania
- Finał Louis Vuitton, mecz 2: Wielka Brytania kontra Włochy Początek: 15:49 (CET) (13:49 GMT) Wejście: Port: Wielka Brytania, prawa burta, Włochy
Relacja na żywo z czwartkowego wyścigu:
Komentarz przed wyścigiem:
Precyzyjne sterowanie sterem w połączeniu z precyzyjną kontrolą lotu będzie dziś niezwykle ważne, aby uniknąć poślizgu samolotu w krytycznych momentach.
Finały rozgrywane są podobnie jak Puchar Ameryki – zaplanowanych jest 13 wyścigów, a zwycięzcą zostaje ten, który jako pierwszy zdobędzie 7 punktów. Zwycięzcą jest zazwyczaj ten, który jako pierwszy wygra siedem wyścigów, ale Międzynarodowe Jury może nałożyć kary punktowe za wykroczenia na wodzie i poza nią, które nie są objęte przepisami wyścigu ocenianymi przez zespół sędziowski.
Każdego dnia zaplanowano dwa wyścigi. Obowiązywać będą te same ograniczenia wiatru, co w poprzednich rundach Pucharu Louis Vuitton – minimum 6,5 węzła i maksymalnie 21 węzłów, mierzone na górze i na dole trasy (linii startu) za pomocą urządzeń rejestrujących na każdej bramce. W sumie są cztery urządzenia, których odczyty są uśredniane w 30-sekundowych odstępach w ciągu pięciu minut od dziewiątej do czwartej minuty przed startem. Jeżeli wiatr będzie mieścił się w dopuszczalnych granicach, kierownik toru przeprowadzi połączenie radiowe (usłyszane w komentarzu telewizyjnym) w celu poinformowania załóg o kontynuacji wyścigu.
W przypadku uzyskania zielonego światła wyścig będzie kontynuowany bez względu na siłę i limity wiatru. Po uzyskaniu zielonego światła jedynym ograniczeniem wyścigu jest to, że zespoły muszą przestrzegać początkowego limitu czasu wynoszącego 12 minut, a następnie limitu czasu wyścigu wynoszącego 45 minut. Komisja regatowa może zmienić długość wyścigu, kierunek kompasu dla następnego etapu oraz liczbę etapów w trakcie wyścigu.
Jak dotąd żaden wyścig nie trwał dłużej niż 25 minut.
Dyrektor regat ma prawo nie rozpocząć wyścigu (nawet jeśli wiatr mieści się w zalecanych granicach), jeśli uzna, że stan morza jest niebezpieczny. Ma także prawo odwołać wyścig ze względów bezpieczeństwa – prawie wykorzystał tę moc podczas uderzenia pioruna piątego dnia Pucharu Louis Vuitton. Jednak decyzja Emirates Team New Zealand o wycofaniu się z wyścigu i przepłynięciu poza linię graniczną 100 metrów, skutkująca dyskwalifikacją i natychmiastowym przyznaniem wyścigu Lunie Rossie, spowodowała, że działania sędziego głównego uniemożliwiły podjęcie jakichkolwiek działań podejmowane ze względów bezpieczeństwa przez dyrektora Race.
Nasza relacja obejmuje pogodę, wideo na żywo, aktualne zdjęcia prosto z toru wyścigowego, statystyki zaokrągleń znaków, czasy zaokrągleń, marginesy i inne komentarze.
Lokalizacja kursu:
Informacje pogodowe — Puchar Louisa Vuittona — Finały — Dzień 1
Listy załogi
Wirtualne oko
Teraz lub po wyścigu możesz odtworzyć kluczowe punkty lub cały wyścig za pomocą… Wirtualne oko od ARL
Możesz na żywo oglądać relację Virtual Eye z Pucharu Ameryki Klikając tutaj Kliknij „Obejrzyj poprzednie”, a następnie wybierz wyścig, który chcesz obejrzeć. Jest to przeglądarka 3D, dzięki której możesz powiększać, pomniejszać, obracać, góra i dół, tak jak w helikopterze.
Podsumowanie wyścigów:
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”