Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Sprzedaż nowych samochodów w Wielkiej Brytanii spadła do drugiego najgorszego poziomu w maju od 30 lat | Przemysł samochodowy

Sprzedaż samochodów w Wielkiej Brytanii spadła o jedną piątą w zeszłym miesiącu w porównaniu z rokiem poprzednim, ponieważ nadal pojawiały się niedobory półprzewodników, a branża wyrażała obawy o wpływ inflacji na rynek.

Rejestracje nowych samochodów w Wielkiej Brytanii spadły o 20,6% rok do roku do 124 400 w drugim najsłabszym miesiącu od 1992 roku, według stowarzyszenia lobbującego Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT).

Dealerzy nowych i używanych samochodów borykają się z dużym popytem na pojazdy od czasu ponownego otwarcia salonów po pierwszych blokadach Covid w 2020 r., co pozwoliło zamożniejszym rodzinom zaoszczędzić więcej.

Jednak producenci samochodów nie byli w stanie zaspokoić popytu z powodu kryzysu w globalnych łańcuchach dostaw, w których półprzewodniki są wykorzystywane do produkcji chipów komputerowych, które kontrolują wszystko, od systemów rozrywkowych po wycieraczki i akumulatory samochodowe. Zwłaszcza w przypadku braku. Dyrektor generalny Intela, Pat Gelsinger, powiedział w zeszłym miesiącu, że nie spodziewa się, że niedobór zakończy się do 2024 r., później niż przewidywała większość producentów samochodów.

Wykres sprzedaży samochodów w Wielkiej Brytanii

Inne brakujące części obejmowały wiązki przewodów, stosunkowo proste komponenty, które łączą razem kable używane do sterowania różnymi systemami w pojeździe. Wielu producentów samochodów kupiło wiązki przewodów z Ukrainy, gdzie produkcja została przerwana przez rosyjską inwazję.

SMMT powiedział, że brytyjscy producenci samochodów koncentrują się na dostarczaniu samochodów elektrycznych, próbując to zrobić Spełnij ostrzejsze przepisy dotyczące emisji dwutlenku węgla. Pojazdy elektryczne stanowiły prawie jedną piątą wszystkich nowych sprzedaży samochodów w maju i 14% od początku roku, z rekordową liczbą 92 000 sprzedanych samochodów.

Ogólnie rzecz biorąc, rynek nowych samochodów w Wielkiej Brytanii pozostał prawie o jedną trzecią poniżej poziomu sprzed pandemii w 2019 r., pomimo wszystkich zamówień w księgach producentów.

Przemysł samochodowy ostrzega przed tym Wysoka inflacja może stłumić popyt W przypadku nowych samochodów w nadchodzących miesiącach konsumenci będą mieli mniej pieniędzy do wydania i będą mniej skłonni do zaciągania dużych kredytów, które zwykle są wykorzystywane na zakup nowych samochodów.

READ  Inwestorzy w Thames Water chcą „komfortu” przed zastrzykami gotówki

Subskrybuj codzienną pocztę Business Today lub śledź Guardian Business na Twitterze w BusinessDesk

Sue Robinson, dyrektor naczelna National Dealers Association, innej grupy lobbingowej, powiedziała, że ​​„presja na wysokie koszty utrzymania w Wielkiej Brytanii” również przyczyniła się do „słabego rynku nowych samochodów”, a także braku chipów.

Mike Howes, dyrektor generalny SMMT, powiedział: „W kolejnym trudnym miesiącu dla rynku nowych samochodów branża nadal walczy z trwającym globalnym niedoborem części, a pojazd elektryczny z akumulatorem coraz bardziej pochłania jeden z niewielu jasnych punktów.

„Dostawa na zero netto [carbon emissions] Oznacza to odnawianie pojazdów na naszych drogach w szybkim tempie, ale wraz z rosnącą inflacją i presją na dochody gospodarstw domowych będzie to coraz trudniejsze, chyba że firmy i prywatni nabywcy będą mieli do tego zaufanie i zachętę.