IGospodarka chińska nie tylko odczuwa skutki braku Covid – ofiarą jest także barbarzyństwo.
Luksusowa marka odzieżowa poinformowała, że sprzedaż w Chinach spadła o 35 procent w pierwszym kwartale z powodu ciągłych ograniczeń Covid.
Jest to kluczowy rynek dla firmy, a chińscy nabywcy stanowili około jednej trzeciej światowego przemysłu luksusowego przed pandemią, zarówno w kraju, jak i jako turyści za granicą.
Z wyłączeniem Chin sprzedaż Burberry wzrosła w ciągu kwartału o 16 procent, a handel w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Indiach i Afryce wzrósł o 47 procent w porównaniu z pierwszym kwartałem, w którym doszło do przestoju w zeszłym roku.
Było to w dużej mierze zasługą ożywienia sprzedaży dla amerykańskich turystów w okolicy.
Ogólnie jednak sprzedaż wzrosła tylko o 1%.
Jonathan Akeroyd, dyrektor generalny Burberry, powiedział:
Na nasze wyniki w tym kwartale nadal miały wpływ blokady w Chinach kontynentalnych, ale cieszy mnie, że nasze bardziej lokalne podejście napędza ożywienie w Europie, na Bliskim Wschodzie iw Afryce Środkowej, gdzie wydatki klientów krajowych były powyżej poziomów sprzed pandemii.
Kategorie Focus, Wyroby skórzane i Odzież wierzchnia nadal osiągały dobre wyniki poza Chinami kontynentalnymi, a nasz program aktywacji marki zwiększył zaangażowanie klientów.
Chociaż obecne otoczenie makroekonomiczne stwarza pewną niepewność w najbliższym czasie, jesteśmy przekonani, że możemy budować na naszej platformie wzrostu.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji