IGospodarka chińska nie tylko odczuwa skutki braku Covid – ofiarą jest także barbarzyństwo.
Luksusowa marka odzieżowa poinformowała, że sprzedaż w Chinach spadła o 35 procent w pierwszym kwartale z powodu ciągłych ograniczeń Covid.
Jest to kluczowy rynek dla firmy, a chińscy nabywcy stanowili około jednej trzeciej światowego przemysłu luksusowego przed pandemią, zarówno w kraju, jak i jako turyści za granicą.
Z wyłączeniem Chin sprzedaż Burberry wzrosła w ciągu kwartału o 16 procent, a handel w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Indiach i Afryce wzrósł o 47 procent w porównaniu z pierwszym kwartałem, w którym doszło do przestoju w zeszłym roku.
Było to w dużej mierze zasługą ożywienia sprzedaży dla amerykańskich turystów w okolicy.
Ogólnie jednak sprzedaż wzrosła tylko o 1%.
Jonathan Akeroyd, dyrektor generalny Burberry, powiedział:
Na nasze wyniki w tym kwartale nadal miały wpływ blokady w Chinach kontynentalnych, ale cieszy mnie, że nasze bardziej lokalne podejście napędza ożywienie w Europie, na Bliskim Wschodzie iw Afryce Środkowej, gdzie wydatki klientów krajowych były powyżej poziomów sprzed pandemii.
Kategorie Focus, Wyroby skórzane i Odzież wierzchnia nadal osiągały dobre wyniki poza Chinami kontynentalnymi, a nasz program aktywacji marki zwiększył zaangażowanie klientów.
Chociaż obecne otoczenie makroekonomiczne stwarza pewną niepewność w najbliższym czasie, jesteśmy przekonani, że możemy budować na naszej platformie wzrostu.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa