Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Spotify wprowadza nową usługę audiobooków do Kanady

Spotify wprowadza nową usługę audiobooków do Kanady

Kredyty obrazkowe: Spotify

Firma ogłosiła dzisiaj, że stosunkowo nowa usługa audiobooków Spotify rozszerza się na Kanadę, udostępniając doświadczenie klientom anglo- i francuskojęzycznym. Spotify wystartowało zeszłej jesieni, początkowo oferując audiobooki tylko dla użytkowników w USA z katalogiem około 300 000 tytułów. Później wprowadził możliwość kupowania audiobooków na innych rynkach anglojęzycznych w listopadzie.

Spotify twierdzi, że wraz z dzisiejszą ekspansją jego katalog powiększył się do 350 000 tytułów, ale nie ujawnił jeszcze, ilu użytkowników Spotify wykazało zainteresowanie audiobookami lub zakupionymi książkami. Zamiast tego firma zauważa, że ​​„widzi pozytywne interakcje”, nie udostępniając żadnych danych na temat tego, jak to może wyglądać.

Klienci mogą uznać proces zakupu audiobooka za pośrednictwem Spotify za trudniejszy niż powinien, ze względu na sposób, w jaki firma stara się sprostać wymaganiom zakupów w aplikacjach w sklepach z aplikacjami, aby uniknąć płacenia prowizji. Zamiast możliwości kliknięcia, aby dokonać zakupu w aplikacji, Spotify informuje klientów, że „nie mogą kupować audiobooków w aplikacji” bez kierowania ich do strony internetowej, na której można kupić książki. Ma to na celu uniknięcie naruszenia zasad App Store dotyczących routingu, czyli kierowania klientów do zakupów bezpośrednio od firmy przez Internet, zamiast zakupów w aplikacji.

Alternatywnie klienci mogą po prostu kliknąć zielony przycisk OK po wyświetleniu komunikatu o niemożności zakupu książek w aplikacji. To potencjalnie zmniejsza liczbę potencjalnych sprzedaży, ponieważ zakup wymaga wielu dodatkowych kroków i frustruje potencjalnych konsumentów.

W momencie premiery Spotify reklamował potencjał wykorzystania rosnącego rynku audiobooków, audiobooki stanowią jedynie 6-7% udziału w szerszym rynku książek, a kategoria ta rośnie o 20% rok do roku. Dodatek dodatkowo napędza silnik rekomendacji Spotify, ponieważ firma może dowiedzieć się więcej o zainteresowaniach użytkownika na podstawie nie tylko muzyki, którą lubi i obserwowanych podcastów, ale także przeczytanych książek.

READ  Battlefield 6 może zawierać trudne warunki pogodowe i więcej pojazdów

Firma niedawno uruchomiła przebudowę swojej aplikacji Spotify, która ma na celu ulepszenie jej rekomendacji dzięki kanałom w stylu TikTok oferującym podgląd jej treści audio – w tym klipów audiobooków. Zmiany te nie dotarły jednak jeszcze do wszystkich klientów i dopiero okaże się, czy sprzedaż audiobooków rzeczywiście wzrośnie.

Ekspansja Spotify w Kanadzie spowoduje, że ta sama usługa audiobooków będzie dostępna w języku francuskim, ale niekoniecznie rozszerzyła swój francuski katalog książek. Firma nam powiedziałaWiększość katalogu jest w języku angielskim, ale od jakiegoś czasu na różnych obsługiwanych rynkach (USA, Wielka Brytania, Irlandia, Australia i Nowa Zelandia) jest już wybór tytułów w innych językach. Jednak rozszerzył swój katalog francuskich tytułów „nieznacznie” w okresie poprzedzającym tę premierę, jak rozumiemy.