Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Spadek akcji Aston Martin z powodu dyskonta emisji praw w walce o długi | Aston Martin

Akcje Aston Martina spadły o prawie 16% po tym, jak brytyjski producent samochodów sportowych ujawnił, że zaoferuje sporą zniżkę na emisję praw poboru o wartości 576 milionów funtów, próbując zmniejszyć duże nagromadzenie długu.

Producent luksusowych samochodów ujawnił w poniedziałek, że inwestorzy będą mogli kupić więcej akcji po 103 pensów za akcję, z 78% dyskontem w stosunku do ceny zamknięcia 480 pensów w piątek. Jego akcje zamknął się o 15,6 procent po 405 pensów na początku poniedziałku.

Emisja praw została po raz pierwszy ujawniona w lipcu jako część całkowitej zbiórki funduszy w wysokości 650 milionów funtów z publicznym funduszem inwestycyjnym Arabii Saudyjskiej (PIF). Zostać drugim największym udziałowcem Umieszczając towar.

Lawrence Stroll, miliarder, potentat mody Kto kierował ratowaniem w 2020 r., wcześniej powiedział, że nie ma skrupułów, by przyjmować inwestycje z Funduszu Inwestycji Publicznych. Funduszem kieruje saudyjski książę koronny Mohammed bin Salman Zarzucany przez amerykańskie służby wywiadowcze Nakazał zamordowanie dziennikarza Jamala Khashoggi w 2018 roku.

Aston Martin ma nadzieję, że pieniądze pozwolą zmniejszyć spłatę zadłużenia i zainwestować w nowe modele elektryczne. Firma pozostała w tyle za niektórymi konkurentami w pracach nad pojazdami elektrycznymi, opierając się na sprzedaży sportowych samochodów benzynowych i nowszych SUV-ów.

Akcje firmy straciły prawie cztery piąte swojej wartości w ciągu ostatnich 12 miesięcy, ponieważ borykały się z wysokimi spłatami zadłużenia, bardzo niską sprzedażą, a także problemami z łańcuchem dostaw, z jakimi borykają się firmy na całym świecie.

Akcje Aston Martin zaczęły być notowane po 19 funtów, kiedy w październiku 2018 r. zostały wprowadzone na Londyńską Giełdę Papierów Wartościowych. Od tego czasu jednak Trudny czas pod przewodnictwem trzech różnych prezesów.

Wysokie koszty aukcji oznaczały, że wymagało to dofinansowania na początku 2020 r. Dofinansowanie to pojawiło się w momencie, gdy rozpoczęła się pandemia koronawirusa, zmuszając jego fabrykę do zamknięcia i zmuszając go do przejścia przez bolesny okres zmniejszania liczby samochodów utrzymywanych przez dealerów.

READ  Timpson udowadnia, dlaczego jest to dzieło o nieskazitelnej moralności

W poniedziałek podał, że pożyczka, którą zatwierdził podczas tego programu ratunkowego, spowodowała „znaczne obciążenie zadłużeniem i związane z nim koszty odsetek”, wpływając na rentowność.

Powiedziała, że ​​istnieje „trudne środowisko operacyjne, na które wpływ miała wojna na Ukrainie, zamknięcie systemu Covid-19 w Chinach, a także ciągłe zakłócenia łańcucha dostaw i logistyki”.

Aston Martin powiedział, że dokonał ulepszeń operacyjnych, w tym obniżył koszty produkcji samochodu o 20% i zwiększył widoczność marki poprzez licencjonowanie jej nazwy zespołowi wyścigowemu Formuły 1.

Docelowo firma zamierza produkować 10 000 pojazdów rocznie i generować dodatnie wolne przepływy pieniężne do 2024 roku.