Po raz pierwszy SpaceX wysłało ulepszony próżniowo silnik Raptor do swojej fabryki statku kosmicznego w Boca Chica w Teksasie kilka dni po potwierdzeniu obecnych planów firmy dotyczących inauguracyjnej próby wystrzelenia na orbitę już w lipcu.
W marcu 2021 r. dyrektor generalny Elon Musk potwierdził, że wyznaczył SpaceX jako cel Pierwsza próba startu statku kosmicznego na orbitę Nie później Od końca lipca – w tym czasie około czterech i pół miesiąca. Piętnaście tygodni później, mimo że prawdopodobieństwo próby wystrzelenia na orbitę w lipcu praktycznie spadło do zera, dyrektor operacyjny SpaceX i prezydent Gwen Shotwell – o których wiadomo, że są bardziej zachwyceni często niepraktycznymi szacunkami Muska – potwierdzili, że firma nadal „. strzelanie” za pierwszą próbę startu na orbitę statku gwiezdnego. .
Pod koniec czerwca osiągnięcie tego celu będzie wymagało od SpaceX osiągnięcia kilku niezwykłych osiągnięć inżynieryjnych i rakietowych w rekordowym czasie lub próby przejścia bardzo niekonwencjonalnego zakrętu.
Wyrzutnia i sprzęt startowy potrzebny do pierwszego obrazowania kosmosu statku kosmicznego nie są jeszcze gotowe do lotu. 24 czerwca Musk nieoczekiwanie ujawnił, że prototyp superciężkiego wzmacniacza SpaceX znajduje się obecnie na późnym etapie montażu, a nie w rozszerzonej rzeczywistości, w której statek kosmiczny zostanie przeniesiony podczas jego pierwszej próby startu w kosmos. Innymi słowy, pomimo dziesiątek odcinków w różnych sytuacjach w pracy być Rozproszona po fabryce SpaceX w Boca Chica, firma jeszcze nie zaczęła montować masywnego 65-metrowego (około 215 stóp) wzmacniacza potrzebnego do pierwszej próby wystrzelenia na orbitę.
Używając Super Heavy Booster 3 (B3) jako linijki, montaż może z łatwością zająć 9-10 tygodni – począwszy od momentu, w którym proces się faktycznie rozpocznie. Innymi słowy, jeśli SpaceX zacznie układać Boostera 4 dzisiaj, rakieta raczej nie będzie ukończenie koniec sierpnia. Poza tym, że SpaceX idzie na bezprecedensowe skróty, ukończenie dopalacza jest tylko częścią procesu przygotowania do lotu, a B4 nadal będzie musiał być zakwalifikowany do lotu, prawdopodobnie obejmujący co najmniej jeden test odporności na zimno i statyczny test ogniowy.
W najlepszym przypadku, w którym SpaceX rozpoczyna dziś montaż, udaje się skrócić o połowę czas montażu Boostera 4 za jednym zamachem, drugi Super Heavy kiedykolwiek przemyka się przez testy kwalifikacyjne w ciągu jednego tygodnia, a booster do testów w locie orbitalnym nie będzie gotowy na statek kosmiczny instalacja (prawdopodobnie pierwsza bezprecedensowa) przed połową sierpnia.
To pozostawiłoby SpaceX pięć lub sześć tygodni na pełne zmontowanie statku kosmicznego S20, proces, który jeszcze się nie rozpoczął. Podobnie jak Starship SN15, o którym Musk powiedział, że zawiera „setki ulepszeń”, Musk stwierdził również, że statek 20 i wszystkie inne będą miały kolejny zestaw ulepszeń potrzebnych do wejścia na orbitę statku kosmicznego. Sonda SN15 była układana w stosy i składana bardzo stopniowo w ciągu około czterech miesięcy, chociaż ten powolny montaż można prawdopodobnie obwiniać za to, że SpaceX zajęło się testowaniem statków kosmicznych od SN8 do SN11 i faktycznie czekało, aby zobaczyć, czy są potrzebne. Inne duże zmiany.
Podczas gdy większość ulepszeń S20 jest tajemnicą, kopuła oporowa statku – która została zauważona w akcji w Boca Chica na początku tego miesiąca – już potwierdziła, że prototyp będzie pierwszym ze sprzętem potrzebnym do zainstalowania silnika Raptor Vacuum. Prawdopodobnie oznacza to, że S20 będzie również pierwszym statkiem kosmicznym, który spróbuje wystrzelić sześć stacjonarnych silników Raptor*, które mogą wytworzyć większy ciąg niż dopalacz Falcon 9. 27 czerwca przybył zoptymalizowany podciśnieniowo (RVac) Raptor (RVac). Boca Chica po raz pierwszy na premierze, co pokazuje, że stosunkowo nowy silnik może już być gotowy do rozpoczęcia testów zintegrowanego statku kosmicznego.
*Aktualizacja: Mówi Elon Musk, dyrektor generalny SpaceX To, że Raptor Vacuum dostarczony do Boca Chica 27 czerwca jest w rzeczywistości dla Starship S20, najwyraźniej potwierdzając, że prototyp będzie latał z pełnymi sześcioma silnikami Raptor.
Oczywiście poza Starship i Super Heavy, SpaceX Również Pozostało mu jeszcze dużo pracy, aby częściowo obsługiwać obiekty startowe rakiety klasy 1 na orbitę. SpaceX będzie musiał skompletować i aktywować co najmniej jeden lub dwa specjalnie zaprojektowane zbiorniki do przechowywania paliwa, napełnić te trzy lub cztery zbiorniki trzema lub czterema masywnymi „skorupami” podobnymi do termosu, ukończyć tysiące stóp izolowanej instalacji wodociągowej i przewodów, a także zakończyć ogromny „stół startowy” , zainstaluj ten stół na sześciokątnej „platformie startowej”; wyposażyć i zainstalować ten stół w zestaw urządzeń zasilających, awioniki, hydrauliki, tankowania i hydrauliki; Ukończ „wieżę integracyjną” o długości 145 m (~ 475 stóp) i wykonaj pierwsze testy dopasowania i testy odległości za pomocą prawdziwego dopalacza lub statku kosmicznego.
Tylko wtedy SpaceX zdolny Próbować wystrzelić pierwszy statek kosmiczny. Wszystko powiedziane, może tak nie być Dosłownie SpaceX nie jest w stanie wykonać wszystkich powyższych prac w mniej niż pięć tygodni, ale można śmiało powiedzieć, że szanse na to mogą sprawić, że los na loterię się zarumieni. Niezależnie od tego, czy statek kosmiczny osiągnie orbitę o Który Przed końcem 2021 r. będzie konkurować z prostszymi pociskami „nowej generacji”, takimi jak Ariane 6, ULA Vulcan i Blue Origin New Glenn, chociaż skoordynowany rozwój rozpoczął się wiele lat później i przy mniej pewnej sytuacji finansowania.
More Stories
Nowy raport WHO pokazuje, jak miasta przyczyniają się do postępu w zapobieganiu chorobom niezakaźnym i urazom
Naukowcy identyfikują „najlepszy punkt” bezpiecznej operacji po zawale serca
Badanie wykazało, że 20% dzieci chorych na zapalenie płuc nie otrzymuje antybiotyków