Rakieta Falcon Heavy SpaceX wydaje się wyprzedzać pojazd startowy nowej generacji ULA Vulcan Centaur dla statku kosmicznego NASA i komercyjnego lądowania na Księżycu w 2023 roku.
W sierpniu 2019 roku, niedługo po tym, jak NASA zaczęła ogłaszać znaczące kontrakty w ramach programu Commercial Lunar Payload Services (CLPS), startup Astrobotic ogłosił, że W ramach kontraktu z ULA Aby wystrzelić pierwszy mały lądownik „Peregrine” i kilkadziesiąt ładunków NASA przymocowanych do Księżyca w 2021 r. Zamiast bardzo drogiej, ale działającej rakiety Atlas V, startup zdecydował się zamiast tego zademonstrować Peregrine podczas pierwszego startu Vulcan Centaur, nowy pocisk ULA mający na celu zastąpienie zarówno Atlas V, jak i Delta IV Heavy.
Niecałe dwa lata później Astrobotic zdecydował się zakupić niestandardowy start od SpaceX – a nie ULA – większego lądownika „Griffin”, którego celem jest dostarczenie pojazdu do eksploracji lodu VIPER NASA na Księżyc i rozpoczęcie eksploracji trwale zacienionych kraterów. Na biegunie południowym.
W sierpniu 2019 roku reklama Astrobotic głosiła, że „wybrał pocisk United Launch Alliance (ULA) Vulcan Centaur w [highly competitive commercial process]. „ Później stało się jasne, że lądownik Peregrine – mimo że nadal zaplanowany do wysłania bezpośrednio na Księżyc z pomocą Trans-Moon Injection (TLI) – nie będzie jedynym ładunkiem w misji. Żaden z pozostałych ładunków Vulcan Flight 1 nie jest znany, ale płacą inni klienci Cena pomaga wyjaśnić, w jaki sposób Vulcan wygrał ze SpaceX w kontrakcie.
Co najważniejsze, firmy, które chcą zaryzykować ładunek (ładunek użytkowy) nowych pocisków, od dawna kuszą się, aby przeoczyć niektóre ryzyka związane z pierwszym lotem z dużymi rabatami. Innymi słowy, w często mało prawdopodobnym przypadku, gdy firmie udało się sprzedać swój pierwszy komercyjny start rakiety, jest niezwykle mało prawdopodobne, aby ten sam pocisk ponownie sprzedał się tak tanio.
Wydaje się, że tak właśnie jest w przypadku Vulcan Centaur ULA, który wygrał kontrakt na lądowanie na Księżycu na swój pierwszy start tylko po to, by stracić podobny kontrakt na wystrzelenie lądownika księżycowego tej samej firmy – w ramach swoich rzekomych możliwości Vulcan – mniej niż dwa lata. później. Gdyby SpaceX był stosunkowo drogi Falcon Heavy Zarządzając wczesnymi cenami premiery Vulcan, nie ma absolutnie żadnej szansy, że Vulcan Centaur będzie w stanie konkurować komercyjnie z Falconem 9.
W rzeczywistości, w 2015 roku, kiedy Astrobotic zaczął robić zamieszanie wokół swoich planów budowy komercyjnego statku desantowego na powierzchni Księżyca, większy Griffin miał ważyć. 2220 kg (~ 4900 funtów) W pełni naładowany – w połączeniu z kręgosłupem SpaceX Falcona 9 – będzie w stanie zrzucić ładunki o masie do 270 kg (około 600 funtów) na powierzchnię Księżyca. Nie jest jasne, czy liczba ta zakładała wypuszczenie zużywalnego Falcona 9, czy też wykorzystywała liczby z najpotężniejszego wariantu pocisku, który był jeszcze kilka lat później.
Tak czy inaczej, statek desantowy VIPER NASA – który ma mieć masę startową ~ 430 kg (~ 950 funtów) – jest zbyt ciężki dla lotu jednoklatkowego Falcona 9 do TLI. Rozsądne jest również założenie, że suchy i napędzany paliwem blok Griffina urósł wykładniczo po ponad pół dekadzie dojrzewania projektu i przybyciu pierwszego statku desantowego Peregrine do oprzyrządowania i montażu. Podczas gdy Falcon 9 nie osiąga wydajności wymaganej dla Griffin / VIPER, w pełni odzyskiwalny Falcon Heavy jest w stanie wystrzelić ponad 6,5 tony metrycznej do TLI, zapewniając prawie 100% margines bezpieczeństwa.
Astrobotic twierdzi, że kupił premierę Falcon Heavy poświęconą Griffin-1 i VIPER, ale nie byłoby zaskoczeniem, gdyby jeden lub kilka dodatkowych ładunków trafiło do misji wieloosobowej. Mnóstwo Nadwyżki mocy produkcyjnych. Zakładając, że ich pierwsze lądowanie na Księżycu nastąpi w czwartym kwartale 2021 r. Lub na początku 2022 r., Astrobotic i SpaceX zamierzają wylądować na Griffin-1 i VIPER NASA już „pod koniec 2023 r.”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Nowy raport WHO pokazuje, jak miasta przyczyniają się do postępu w zapobieganiu chorobom niezakaźnym i urazom
Naukowcy identyfikują „najlepszy punkt” bezpiecznej operacji po zawale serca
Badanie wykazało, że 20% dzieci chorych na zapalenie płuc nie otrzymuje antybiotyków