Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Slumsy: Bespoked 2024, Manchester

Slumsy: Bespoked 2024, Manchester

Największy w Europie pokaz ręcznie robionych rowerów, Bespoked, powraca do Wielkiej Brytanii w 2024 r. W poprzednich latach pokaz był gospodarzem londyńskiego toru rowerowego Lee Valley, ale w tym roku pokaz przenosi się na północ, do Manchesteru, do okazałych łaźni Victoria. Okrążyłem (na sucho) głębokie na 6 stóp wanny tego dawnego spa (a może był to po prostu luksusowy basen), podziwiając najnowsze i najwspanialsze dwukołowe formy sztuki, które powstały lub zostały wyrzucone na brzeg brzegi wyspy Brexitu.
Osiemnaście rowerów

Na płytkim końcu znajdował się Matt Downes, mogący pochwalić się jednym, bardzo zaangażowanym obrotem. Ten stalowy prototyp został zespawany w warsztacie w Sheffield. Nie ustalono jeszcze materiału ramy ostatecznych rowerów produkcyjnych, ale Matt rozważa różne opcje, w tym aluminium i łączony węgiel.

Tylne koło ma skok 150 mm, a rama przystosowana jest do współpracy z widelcem o skoku 160 mm. Daje to kąt główki ramy wynoszący 65 stopni i kąt rury podsiodłowej wynoszący 77 stopni. To połączenie zapewnia ścieżkę głównie dla tylnej osi, chociaż prowadzi ona do przodu w kierunku dołu. Tylna długość środkowa w stanie nieobciążonym wynosi 440 mm i rośnie do maksymalnej długości 455 mm przy przesuwie 120 mm, po czym ponownie się skraca. Numery asortymentu będą odpowiadać numerom asortymentu 18 rowerów ze sztywną ramą, takich jak Hardtail nr 9, więc do wyboru będą opcje zakresu 450 mm, 475 mm i 500 mm.
Obecnie firma 18 Bikes testuje zastosowanie pływającej dźwigni hamulca, aby zrozumieć, w jaki sposób zmiany zapobiegające przepięciom wpływają na zachowanie roweru podczas hamowania. Po stronie bez napędu widać, że mają trzy możliwe miejsca montażu na przednim trójkącie – Matt mówi nam, że oferują one wartości ugięcia 100%, 75% i 50%.


Produkcja transporterów opancerzonych

Paul Burford (aka Borf) wybrał się w podróż z Frome w Somerset ze swoim najnowszym dziełem; Gazer BTR. Teraz oczy odwracają się od ciebie z powodu niewielkiej wagi; Rama, którą Borf zbudował w 2020 roku, ważyła około 6 kg. Nie ważył jeszcze tak dużo. Nie trzeba dodawać, że w ogóle się tym nie przejmuje, ponieważ znacznie większą wagę przywiązuje do siły i trwałości. W końcu jest to rower zjazdowy o skoku tylnego koła 190 mm (amortyzator 250 mm x 75 mm) i widelcu EXT Vaia o skoku 200 mm. Tego lata Borf spełni swoje marzenie z dzieciństwa i będzie jeździł na rowerze Schladming na rowerze DH, który sam zbudował. Uważam, że to bardzo chory rower.

READ  Atlas ujawnia nowe szczegóły dotyczące obchodów 25-lecia Barsony

Wrodzona elastyczność rur stalowych i ich forma połączenia wymagają wzmocnień. Chociaż dla wielu może się to wydawać przesadą, Paul nie pozostawia niczego przypadkowi, ponieważ doskonale zdaje sobie sprawę z potrzeby stosowania usztywnienia pomiędzy górną a dolną rurą. Mocowanie przedniego amortyzatora do rury dolnej w ten sposób może wywrzeć duże naprężenie w miejscu klejonej stalowej rury, gdzie ściany są najcieńsze, dlatego dodanie tego dodatkowego elementu i wyciągnięcie go w górę, aby zetknął się z rurą podsiodłową, zapewnia dodatkowe zwiększyć spokój ducha szafy.

Barf twierdzi, że ze względu na sztywność wybrał napęd na jedną oś z wahaczami. Oś główna zawiera pręt stalowy o średnicy 20 mm przyspawany do ramy. Wokół niego znajduje się rozpórka u góry, która łączy się z rurą podsiodłową i dolną częścią rozpórki, ponownie w celu wzmocnienia. BRV wyprodukował szereg części ramy przy użyciu maszyn CNC. Sprzęgła, sprzęgła, nakrętki osi głównej i zaciski siodła. BRV produkuje również zderzaki z występami w ramie, które zapewniają ich bezpieczne zamocowanie.

5 lipca Burf opublikuje na YouTube serię dokumentującą szczegóły produkcji tego urządzenia Gasser. Podążać za nim Ta historia jest tutaj.


Rowery rzemieślnicze

Głęboko w oceanie Craft Bikes zaprezentował swój pierwszy tytanowy rower górski typu hardtail. Do tej pory wszystkie hardtaile tej firmy były wykonane ze stali. Nie jest to jednak pierwszy raz, kiedy firma pracuje z tytanem, z którym trudno się pracuje; Wiele modeli rowerów szosowych i szutrowych jest również wykonanych z tytanu. Współwłaściciel Jim mówi nam, że podobają mu się wyzwania, jakie to stwarza. On i Chloe Griggs są odpowiedzialni za produkcję i dostawę wszystkich rowerów Craft z warsztatu, który zmontowali w starym garażu na tyłach domu.

W rowerze znajduje się wiele części wydrukowanych w 3D, wyprodukowanych w Nowej Zelandii przez RAM3D – największego dostawcę usług druku 3D z metalu na półkuli południowej. Wyciek jest dobrym przykładem jednej z takich części. Jest zbudowany zgodnie ze standardem UDH, a tył ma wzmocnione odstępy, aby zapewnić układom napędowym 55 mm linii łańcucha.
Craft Bikes na zamówienie buduje rowery z wykorzystaniem niestandardowej geometrii określonej przez klienta i zestawu zalecanego przez Craft Bikes. Ten ma 29-calowe koła z dolnymi rurami tylnymi o średnicy 435 mm, kątem rury podsiodłowej 75 stopni i kątem główki ramy 65 stopni. Jak pokazano, ten projekt kosztuje 10 700 funtów. Dzisiejsi rzemieślnicy oferują ramę nie tylko dlatego, że chcą przejąć pewną kontrolę nad końcową jakością jazdy roweru – to znaczy wyposażają ją w części odpowiednie do sposobu, w jaki rama ma jeździć.

READ  Taylor Swift i „Strażnicy Galaktyki” prowadzili sprzedaż kaset w 2023 roku

Rowery Dawleya

W sąsiedniej łazience siedział Thom Dawley ze skokiem 115 mm Dawley T16. Ta stalowa rama, wykonana w Nottingham, zapewnia ruch tylnego koła poprzez elastyczną oś. Jednak odchylenie jest bardzo małe. Tom twierdzi, że tylny koniec ugina się tylko o około 4 mm podczas całej jazdy, a większość tego dzieje się w najcieńszej części wspornika łańcucha w pobliżu punktu haka.

Thom sprzedaje T16 jako ramę za jedyne 1800 funtów plus VAT, z trzyletnią gwarancją.

Rower zaprojektowano z myślą o widelcu o skoku 120–140 mm – jak pokazano tutaj, z widelcem o skoku 130 mm. W związku z tym ma kąt główki ramy wynoszący 65 stopni i kąt rury podsiodłowej 77 stopni. Ten, który tu widzicie, ma kompaktowy rozmiar 438 mm. Od tego momentu zasięg będzie wzrastał o około 12 mm, więc najdłuższy będzie wynosił około 510 mm. W tym zakresie rozmiarów długość tylnego trójkąta jest stała i wynosi 440 mm.


C-Dioro

Najbardziej niezwykłą konstrukcję ramy zademonstrowano na platformie CDuro. Humphrey Carter, dyrektor ds. rozwoju biznesu w firmie macierzystej CompoTech, był pod ręką, aby powiedzieć nam więcej na ten temat.

Ta rama z włókna węglowego jest produkowana przy użyciu unikalnego procesu opracowanego przez CompoTech zwanego technologią zintegrowanej pętli (ILT). Umożliwia przymocowanie kompozytowego elementu konstrukcyjnego, tj. rur, do złącza z włókna węglowego, które stanowi integralną część konstrukcji. Połączenia te są wyraźnie widoczne na główce ramy podczas jej owinięcia, a także na górnym styku rury podsiodłowej. Humphrey mówi nam, że w procesie tym bardzo efektywnie wykorzystuje się materiały, redukując jednocześnie całkowity wymagany czas produkcji i pracy. Jednakże jedną z głównych korzyści jest to, że metoda zintegrowanego pierścienia zapewnia mocniejsze połączenie, szczególnie w obszarach narażonych na duże naprężenia i obciążenia.

Rama bez amortyzatorów waży 2,2 kg.

Rower nazywa się Epona. Posiada jednoosiowy układ zawieszenia i jest dostępny w rozmiarach S-XL. Ruch tylnego koła zależy od długości skoku; W przypadku roweru 29-calowego z amortyzatorem 230 mm x 60 mm skok tylnego koła wynosi 150 mm. Rama jest przystosowana do widelca o skoku 160-170 mm. Jak pokazano na rysunku, rower Epona ma kąt główki ramy wynoszący 64 stopnie i kąt rury podsiodłowej wynoszący 78 stopni. Oferta obejmuje rozmiary od 450 mm do 535 mm w rozmiarach S-XL, przy długości tylnego trójkąta ustalonej na 450 mm.
CDuro przyjmuje już zamówienia dla Epony. Sama rama będzie kosztować 3860 euro.

READ  Recenzja gry: Czarnobylit (PC)

rowery Athertona

Firma Atherton Bikes wybrała się z Machynlleth na rowerach S.170 i A.170. Obaj pracują nad projektem zawieszenia Dave’a Weagle’a. Wytłaczany aluminium S.170 zapewnia podróż tylnym kołem poprzez podwójny drążek DW4, podczas gdy oryginalny A.170 wykonany z rur węglowych i tytanowych zapewnia podróż tylnym kołem poprzez platformę DW6.

Model S.170 jest dostępny tylko w dwunastu rozmiarach, w porównaniu do modelu A.170, który jest dostępny w 22 rozmiarach. Cena wywoławcza wynosi 5119 dolarów.

Jeśli chodzi o S.170, Mike Casimer powiedział, co następuje:

„Smashy” to dobry sposób na podsumowanie wrażeń, jakie daje S170 – to rodzaj roweru, który zachęca do puszczenia hamulców i pokonywania wszystkiego, co staje na drodze. Z przodu znajduje się Zeb o średnicy 180 mm, który pochłania pierwsze uderzenie, a cewka SuperDeluxe zajmuje się resztą. Ciężar, który spowalnia go podczas wspinaczki, przekłada się na solidne uczucie osadzenia podczas zjazdów – określenie mini-DH jest tutaj naprawdę trafne. Chociaż miażdżenie wszystkiego wydaje się głównym sposobem działania, naturalne skoki i podskoki nie sprawiają wrażenia ciężkiej pracy – ogólny rozstaw osi jest duży, ale nie jest niewygodny, a konstrukcja zawieszenia zapewnia dobrą platformę do wystrzeliwania z dowolnej części samochodu. Podróż”.


Kwaśne rowery

Jurgen z Sour Bicycles pojechał z Drezna. Rower Pasta Party, który tu widzicie, został wyprodukowany w Dreźnie, chociaż wiele części zostało odlanych lub obrobionych maszynowo na Tajwanie. Jest to pełnowymiarowa stalowa rama ważąca niecałe 2400g.

Pasta Party to solidny rower XC, zaprojektowany tak, aby był wydajny, lekki i stabilny. Może pomieścić widelec o skoku 110 mm, chociaż pokazano go z widelcem o skoku 100 mm. Można go również ustawić jako w pełni sztywny wieszak ze stalowym widelcem imprezowym Sour lub jako lżejszą opcję z włókna węglowego. Kulka jest mimośrodowa, co pozwala na regulację w zakresie 8 mm; Umożliwia to również ustawienie roweru jako jednej prędkości.

Z osią do korony wynoszącą 506 mm, Pasta Party ma kąt główki ramy wynoszący 68 stopni i kąt rury podsiodłowej wynoszący 75 stopni. Jest dostępny w czterech rozmiarach; S-XL, o zasięgu od 410 do 489 metrów, z podporami o szerokości 435 mm. Malowana proszkowo rama kosztuje 1099 euro, a czas dostawy wynosi obecnie 75 dni. Trzyletnia gwarancja.