Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ślad węglowy sektora publicznego pozostaje niejasny, pomimo celu na 2025 r.

Rząd chce, aby sektor publiczny był neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla do 2025 r. Jednak wiele agencji nie opublikuje swoich pierwszych raportów na temat emisji – ani tego, jak je zmniejszą – do grudnia 2023 r. Jednak minister ds. zmian klimatu James Shaw pozostaje optymistą. Raporty Eloise Gibson.

Minął nieco ponad rok odkąd rząd ogłosił stan zagrożenia klimatycznego – i tego samego dnia ogłosił Sektor publiczny wytyczy kierunek, będąc neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla do 2025 r..

Trudno jednak powiedzieć, jak dobry jest ten wysiłek, ponieważ niektóre agencje koronne nie będą musiały publicznie zgłaszać swoich emisji do grudnia 2023 r., zaledwie dwa lata przed terminem neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla.

Pierwsza grupa jednostek rządowych z mandatem do grudnia 2022 r. ma przed sobą raportowanie swoich rocznych emisji i planów ich redukcji. Ta grupa obejmuje Policja, Ministerstwo Transportu, Urząd Skarbowy, Skarb Państwa itp..

Czytaj więcej:
* DHB, finansując wsparcie dla uniwersytetów, ograniczyły emisje o 50 000 ton w tej dekadzie
* Rząd przedstawia pomysły na ograniczenie emisji w celu uzyskania informacji zwrotnej – prosi ludzi i firmy o wypełnienie luk
* Nieopłacane rady szkolne nie będą musiały rozliczać się z emisji dwutlenku węgla
* 67,4 miliona dolarów w budżecie na pomoc sektorowi publicznemu w redukcji emisji dwutlenku węgla z samochodów i kotłów, ale co z lotnictwem?
* Rząd może zapłacić dwa razy za kredyty węglowe

drugi zestaw W tym ACC, 20 okręgowych rad zdrowia i szkoły w kraju oraz Kainga Ora, mają dodatkowy rok – co oznacza, że ​​pracują w tym samym terminie na opublikowanie swoich śladów Duże firmy z sektora prywatnego.

Podobnie jak w przypadku drugiej transzy sektora publicznego, oczekuje się, że duże spółki będą zobowiązane do publicznego ujawniania emisji dwutlenku węgla Od grudnia 2023 r.

Jedynie niewielka grupa ministerstw — w tym Departament Środowiska, Departament Konserwacji i Departament Obrony — dobrowolnie publikuje emisje.

Jest powód do przeprowadzki. Od 2025 r. organizacje sektora publicznego będą musiały sięgać do własnych budżetów, aby zakupić kompensację emisji dwutlenku węgla, aby pokryć wszelkie emisje, które nie zostały rozliczone. Te pieniądze mogą zapłacić za zewnętrzne panele słoneczne, drzewa lub inne środki klimatyczne.

Profesor Uniwersytetu Canterbury i autor Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu, Bronwyn Hayward, powiedział, że „nieistotne” do tej pory raporty były „rozczarowujące” i straconą szansą na przywództwo.

Profesor Bronwyn Hayward jest ekspertem Uniwersytetu Canterbury w zakresie zrównoważonego rozwoju, młodzieży, klimatu i demokracji.

Joseph Johnson / Rzeczy

Profesor Bronwyn Hayward jest ekspertem Uniwersytetu Canterbury w zakresie zrównoważonego rozwoju, młodzieży, klimatu i demokracji.

Powiedziała, że ​​w tak małym kraju, jak Nowa Zelandia, usługa publiczna może mieć ogromny wpływ na zapewnianie przyjaznych dla klimatu budynków, towarów i pojazdów i może prowadzić do „transformacyjnych” zmian.

Kiedy premier Jacinda Ardern ujawniła swoje zobowiązanie do neutralności węglowej w grudniu 2020 r., Ardern powiedziała, że ​​sektor publiczny „musi być wzorem do naśladowania i będzie wzorem do naśladowania”.

„Wymaganie, aby sektor publiczny był neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla w ciągu pięciu lat, podkreśla zaangażowanie rządu w przywództwo w zakresie zmian klimatycznych i konieczność działania” – powiedział wtedy Ardern.

Hayward powiedział, że rząd powinien co roku wydawać jasną aktualizację postępów w sektorze publicznym.

Powiedziała, że ​​byłoby to marnotrawstwo, gdyby wszystko, co się wydarzyło, polegało na tym, że agencje wydawały dużo na kupowanie kompensacji emisji dwutlenku węgla z zagranicy, zamiast inwestować pieniądze w dokonywanie pozytywnych zmian w Nowej Zelandii.

„Cel rządu neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla do 2025 roku był doskonały, ale wdrożenie go… wydaje się być bardzo trudne” – powiedziała.

„Tak, sektor publiczny jest tym zmęczony [dealing with] Covid i tak, trudno jest szybko zdobyć doświadczenie i materiały, ale nadszedł czas”.

Minister ds. Zmian Klimatu James Shaw jest optymistą, że Nowa Zelandia nie będzie musiała kupować tylu offsetów emisji dwutlenku węgla, ile oczekiwano.

Naprawiono skoki / rzeczy

Minister ds. Zmian Klimatu James Shaw jest optymistą, że Nowa Zelandia nie będzie musiała kupować tylu offsetów emisji dwutlenku węgla, ile oczekiwano.

Plany uczynienia sektora publicznego neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla pierwotnie rozpoczęły się w 2007 roku za rządów Helen Clark, ale zostały porzucone w 2009 roku..

ostatni rok, Dwie grupy prywatnych firm klimatycznych wezwały rząd do przywrócenia programu, aby wytyczać drogę dla firm.

Do tej pory Ministerstwo Środowiska wydało wytyczne dla innych organizacji, jak zgłaszać i ograniczać emisje.

Rząd ogłosił również i przypisał standardy Green Star dla nowych budynków użyteczności publicznej 220 milionów dolarów na demontaż kotłów węglowych w szkołach, szpitalach i innych budynkach użyteczności publicznej. Oddzielny, powiązany z rządem, ekologiczny fundusz inwestycyjny przeznaczył do 18 milionów dolarów na finansowanie paneli słonecznych w szkołach.

Kilka milionów więcej było Przyznany za pomoc sektorowi publicznemu w wynajmie samochodów elektrycznych. Organizacje publiczne wymieniające swoje pojazdy muszą rozważyć przejście na elektryczny lub hybrydowy (jeśli w pełni elektryczny pojazd nie jest opłacalny), a celem jest, aby cała flota rządowa była wolna od emisji do 2025 lub 2026 roku.

Jednak jak dotąd uczciwe 2,3 procent z 14 755 pojazdów sektora publicznego to pojazdy elektryczne.

Rząd zobowiązał się do wymiany największych i najaktywniejszych kotłów węglowych w sektorze publicznym do 2025 r., ale inne będą nadal działać. Ministerstwo środowiska twierdzi, że ograniczenia logistyczne powodują, że niektórych kotłów nie da się szybko wyłączyć.

W przypadku agencji takich jak ACC i NZ Super Fund największy wpływ klimatu prawdopodobnie nie wynika z ich aktywności fizycznej, ale z ogromnych inwestycji finansowych, które nie są uwzględniane w celach. ACC. powiedział Rzeczy W zeszłym tygodniu była usatysfakcjonowana faktem, że jest na dobrej drodze do uczynienia swojego portfela inwestycyjnego neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r. Data, w której Nowa Zelandia i większość świata i tak musiałyby być neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, aby osiągnąć międzynarodowe cele w zakresie temperatury.

Flota pojazdów rządowych, w tym samochody policyjne, nadal jest w dużej mierze napędzana paliwami kopalnymi.  Jak dotąd rowery nie są powszechnie używane.

Policja

Flota pojazdów rządowych, w tym samochody policyjne, nadal jest w dużej mierze napędzana paliwami kopalnymi. Rowery, jak na razie, nie są powszechnie używane.

Zarówno Departament Środowiska, jak i Minister Zmian Klimatu James Shaw powiedział, że poczyniono znaczne postępy w mierzeniu i ograniczaniu zanieczyszczenia klimatu.

Pierwsza grupa organizacji mierzyła emisje od lipca 2021 r., ale potrzebowała pełnego roku zweryfikowanych danych, zanim mogła ustalić cele redukcyjne. Departament poinformował, że ma to nastąpić w drugiej połowie 2022 r., a emisje zgłoszono do grudnia.

„Agenci korony” [the second group] Będą musieli rozpocząć pomiary swoich emisji od lipca 2022 r., ale niektóre również są w drodze”. Ministerstwo powiedziało, że niektóre agencje muszą negocjować z wykonawcami, zanim będą mogły rozliczać emisje od stron trzecich, podczas gdy rząd musi również ustalić wprowadzić mechanizm prawny, zanim niektóre uczestniczące agencje będą wymagać.

Chociaż księgowość może być powolna, rząd w zeszłym tygodniu podskoczył w kwestii finansowania zmian niezbędnych do uczynienia całego kraju neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla.

ogłoszenie priorytetów budżetu na przyszły rok, Sekretarz skarbu Grant Robertson powiedział, że rząd wpłaca 4,5 miliarda dolarów „zaliczki” w fundusz kryzysowy klimatyczny, który ma być wydawany w ciągu najbliższych czterech lat.

Oczekuje się, że pieniądze będą pochodzić z dochodów z aukcji kredytów węglowych zanieczyszczającym w ramach nowo zaostrzonego systemu handlu uprawnieniami do emisji.

Shaw powiedział, że pieniądze zostaną przeznaczone na realizację rządowego planu redukcji emisji – głównego planu redukcji emisji w kraju, który zostanie przedstawiony w maju.

Portfel inwestycyjny ACC prawdopodobnie będzie miał większy wpływ na klimat niż jego bezpośrednie emisje.

Laska Toma Polara

Portfel inwestycyjny ACC prawdopodobnie będzie miał większy wpływ na klimat niż jego bezpośrednie emisje.

Ten jeszcze nieujawniony plan obejmie inicjatywy w transporcie, energetyce, rolnictwie, leśnictwie i innych sektorach – ale nie wszystkie potrzebne pieniądze będą pochodzić z puli klimatycznej o wartości 4,5 miliarda dolarów, powiedział Shaw.

„Transport na przykład jest rzeczą oczywistą – mamy Krajowy Fundusz Transportu Lądowego, który jest funduszem własnym”. [funding source]. „

Shaw powiedział, że wydatki w pierwszym roku będą koncentrować się na redukcji emisji, a nie na dostosowywaniu się do skutków zmian klimatycznych. To dlatego, że plan redukcji emisji, powiedział, jest bardziej zaawansowany niż rządowy plan dostosowania się do zmian klimatu, który ma zostać wydany w sierpniu 2022 roku.

Niezależnie od tego, które kompensacje emisji dwutlenku węgla muszą kupić departamenty rządowe, rząd może być zmuszony do zakupu uznaniowej kwoty 50-100 mln ton rekompensaty dla całego państwa w celu uzupełnienia niedoboru dowód Ostateczny cel Porozumienia Paryskiego rzeczywisty postęp w ograniczaniu emisji.

Zakupy powinny rozpocząć się na długo przed 2030 r.

Xu nie odpowiedział „tak” lub „nie” na pytanie, czy część pieniędzy z funduszu kryzysowego na rzecz klimatu można wykorzystać na zakup kompensacji emisji dwutlenku węgla za granicą.

„Nie podjęliśmy żadnych decyzji, jak się spotkać” [Paris target] Pod względem mixu to co robimy za granicą. Głównym celem tego jest stymulowanie lokalnej redukcji emisji”. „Jeśli możemy to wszystko zrobić lokalnie, jest to idealny wynik”.

naprawdę?

„Nie od rad, które otrzymaliśmy”, powiedział, „ale jak wiemy, wszystko zależy od oczekiwań i konsekwentnie rzeczywistość okazuje się inna”.

Na przykład w naszych rozmowach z Wielką Brytanią [they said] Że gdy tempo gospodarki przesunęło się w kierunku dekarbonizacji, sprawy potoczyły się znacznie szybciej, niż sugerowały najbardziej optymistyczne modele. Jestem więc tego pewien, myślę, że istnieje solidna nadzieja, że ​​będziemy w stanie wykonać więcej pracy lokalnie, niż pokazują obecnie prognozy”.