Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Sierpniowe spowolnienie kończy wzrost produkcji samochodów w Wielkiej Brytanii

Sierpniowe spowolnienie kończy wzrost produkcji samochodów w Wielkiej Brytanii

Produkcja samochodów w Wielkiej Brytanii spadła w sierpniu, kończąc sześć miesięcy stałego wzrostu rok do roku, za co odpowiedzialne są coroczne letnie blokady i planowane modernizacje fabryk.

W zeszłym miesiącu z linii produkcyjnych zjechały 45 052 samochody – o 31 399 samochodów mniej niż w lipcu – i jest to powszechnie uważany za najcichszy miesiąc w roku.

Jak wynika z danych Towarzystwa Producentów i Handlowców Motoryzacyjnych (SMMT), w porównaniu z sierpniem ubiegłego roku wyprodukowano o 4849 samochodów mniej (-9,7%).

Latem port w Ellesmere firmy Stellantis był jedną z fabryk przygotowujących się do produkcji pojazdów nowej generacji; Został ponownie otwarty w zeszłym miesiącu po remoncie o wartości 100 milionów funtów, który miał umożliwić produkcję elektrycznych ciężarówek dla marek Citroën, Fiat, Opel, Peugeot i Vauxhall.

W sierpniu nie było tylko smutku i ponurości. Produkcja pojazdów elektrycznych, która obejmuje pojazdy elektryczne i wszystkie typy pojazdów hybrydowych, wzrosła 14. miesiąc z rzędu (wzrost o 2,8% rok do roku), stanowiąc 36% wszystkich pojazdów wyprodukowanych w sierpniu.

Największy wpływ na ogólny wynik miała produkcja pojazdów na rynek krajowy, która spadła o 25,2% rok do roku, do 8 010 sztuk.

Eksport – odpowiadający 82,2% całkowitej produkcji w miesiącu – również spadł o 5,5% do 37 042.

Przed sierpniem brytyjski przemysł odnotował sześciomiesięczny wzrost rok do roku, zwiększając swoją produkcję w lutym 69 707 samochodów, w marcu 81 605, w kwietniu 66 52776 046 w maju, 84 767 w czerwcu i 76 451 w lipcu.

W 2023 roku wyprodukowano tu łącznie 571 671 samochodów, co oznacza wzrost o 11,8% w porównaniu z tym samym punktem w roku ubiegłym. Jest to w dużej mierze zasługa pierwszej połowy samochodu, kiedy wyprodukowano 450 168 samochodów.

Prezes Zarządu SMMT Mike’a Hawesa Najniższy sierpniowy poziom to nie to, powiedział Powodu do niepokoju.

Dodał: „Ponieważ producenci samochodów wykorzystują sezon wakacyjny do modernizacji swoich fabryk, jest to część ich ciągłego zaangażowania w dostarczanie pojazdów elektrycznych nowej generacji, przy czym rekordowa liczba tych modeli jest już produkowana”.

READ  Główne koncerny naftowe czerpią 11,6 miliarda funtów nadzwyczajnych zysków z okresu wojny z brytyjskich paliw kopalnych i projektów Greenpeace | Wiadomości klimatyczne