Prawie dwie trzecie internautów (65%) płaci obecnie za dostęp do filmów, seriali i innych rodzajów treści online.
Według VideoTrack 7th Edition, okresowego badania Wavemakera, liczba ta wzrosła o około 7 punktów procentowych między styczniem a listopadem ubiegłego roku. Przyczyniła się do tego inwestycja Netflixa i debiut Disney+, a także widoczny wzrost popularności serwisów SVOD wśród widzów powyżej 55 roku życia. W rzeczywistości te ostatnie odnotowały największy wzrost spośród wszystkich grup wiekowych, z 41% do 58%.
Z badania wynika, że choć największą popularnością cieszą się miesięczne subskrypcje SVOD (66%), rosnącą popularnością cieszą się abonamenty roczne, które obecnie wybiera co piąty (18%) internauta. Co więcej, większość (74%), którzy decydują się na subskrypcję miesięcznego SVOD, robi to przez co najmniej kilka miesięcy zamiast jednego miesiąca (16%).
Co istotne, liczba klientów kupujących usługi streamingowe za pośrednictwem płatnej telewizji i operatorów telekomunikacyjnych wzrosła do 30% wszystkich SVOD, przy czym większość (23%) wybiera operatorów kablowych lub platformy cyfrowe. Jest to szczególnie popularne wśród widzów w wieku powyżej 55 lat, aw dostępie do dystrybucji grupowej partnerstwa między serwisami SVOD a operatorami mają szczególne znaczenie.
Badanie wskazuje również na dobre przyjęcie, jakie do tej pory spotkało Disney+ w Polsce. Serwis zajmuje wysokie miejsca w rankingach rozpoznawalności (co nie jest zaskakujące – biorąc pod uwagę dziedzictwo marki), ale także popularności użytkowania. Disney miał również najwyższą ogólną ocenę wśród swoich klientów w porównaniu z innymi usługami abonamentowymi i zajął czwarte miejsce pod względem oceny technicznej usługi (łatwość obsługi, niezawodność itp.).
Na polskim rynku radiowo-telewizyjnym jest jednak jeden „król” – przynajmniej na razie. Niedawne badanie VideoTrack pokazuje stabilną pozycję Netflixa w Polsce, który pod względem popularności wyprzedza konkurencję o kilka długości. To także obecnie marka numer jeden na rynku SVOD, a także ostatnia marka, z której polscy użytkownicy streamingu porzucą. Na pytanie w badaniu VideoTrack, jaką subskrypcję zachowaliby, gdyby musieli ograniczyć się do jednej usługi, większość (60%) internautów, którzy kupili więcej niż jedną subskrypcję, wybrałaby Netflix.
Powiązany
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu