Kierowca zespołu Penske Scott McLaughlin. Zdjęcie/AP
Kierowca kiwi, Scott McLaughlin, mówi, że włoży trochę pieniędzy do baru po dzisiejszej wypłacie 350 000 dolarów (583 000 dolarów) w turnieju IndyCar Heat Challenge o wartości 1 miliona dolarów, czyli o 100 000 dolarów więcej, niż początkowo myślał.
McLaughlin zajął drugie miejsce za zwycięzcą wyścigu Alexem Palou w pierwszym od 2008 roku wyścigu IndyCar bez punktów, Felix Rosenqvist z Meyer Shank Racing był trzeci, Colton Herta z Andretti Global był czwarty, a Marcus Armstrong z Ganassi z Kiwi był piąty, a płatności Wallet tylko do pierwszej piątki.
Palo zdominował trzydniowy weekend – był jednym z najszybszych kierowców w sesjach treningowych i prowadził na każdym okrążeniu we wszystkim, co się liczyło, wygrywając swoją grupę kwalifikacyjną, wyścig grupowy i wszystkie 20 okrążeń wyścigu finałowego.
W przeznaczonym wyłącznie dla członków klubie cieplnym ścigało się 12 kierowców, którzy przedostali się do głównego wydarzenia po dwóch wyścigach upałów wcześniej w niedzielę. Jednak Scott Dixon, Will Power, Patto O'Ward i niektórzy z czołowych zawodników IndyCar nie awansowali z kwalifikacji, a wyścig „A Main” był mieszanką poziomów rywalizacji.
Palo, który był jednym z trzech kierowców Chip Ganassi Racing, którzy wzięli udział w głównym wydarzeniu, nie stanął przed wyzwaniem.
„Sprawił, że wyglądało to na niedzielną przejażdżkę. Nawet się nie spocił” – powiedział Ganassi.
Chociaż wyścig był rozliczany jako wydarzenie o wartości 1 miliona dolarów, wypłata Balloo wyniosła w rzeczywistości tylko 500 000 dolarów, ponieważ członkowie Thermal odeszli z udziału w wydarzeniu po uzyskaniu odpowiedniego wpisowego. Zamiast tego członkowie klubu zostali losowo przydzieleni do drużyn, aby przeżyć weekend objęty organizacją IndyCar.
Ballou, który jest uwikłany w pozew na prawie 30 milionów dolarów za złamanie umowy z McLarenem, powiedział, że wygraną przeznaczy na nowonarodzoną córkę.
„Muszę kupić dużo pieluch i piżam, więc może tak zrobię” – powiedziała Hiszpanka.
Herta powiedziała, że wydarzenie to było „ucztą lub głodem” dla kierowców, którzy mogli zaciekle rywalizować o pięć czołowych nagród pieniężnych, bo inaczej ryzykowaliby kosztowne szkody dla zespołu. Herta powiedziała, że w niedzielę jego samochód „pochłonął się” i dlatego tak ostro ścigał się z byłym kolegą z drużyny Alexandrem Rossim, podczas gdy McLaughlin zmusił się do kupienia piwa Team Penske, gdy poinformowano go, że wicemistrz jest wart 350 000 dolarów – 100 000 dolarów więcej, niż myślał McLaughlin.
„Lepiej włożę dzisiaj trochę pieniędzy do pubu… Nie miałem dość, żeby złapać Alexa. Gratulacje dla niego i jego zespołu” – powiedział Kiwi.
Ale nie wszystko było różowe.
Romain Grosjean rozbił się na pierwszym okrążeniu pierwszego wyścigu kwalifikacyjnego i był rozgniewany kosztami szkód poniesionych przez jego młody zespół.
„To znaczy, kto zapłaci za szkody? Przyjechaliśmy tutaj bez punktów na szali, nie zrobiliśmy nic złego, a samochód został całkowicie zniszczony” – powiedział Grosjean po wyjściu z rozbitego samochodu tylną drogą tylko dla członków do pit-roadu.
„Nie na to się pisałem [up for] Z IndyCar.”
Wydarzenie miało być inne pod każdym względem, począwszy od formatu. Dziesiątki gwiazd awansowało do „A Main”, zajmując miejsce w pierwszej szóstce w jednym z dwóch wyścigów eliminacji. Wyścigi cieplne trwały 10 okrążeń lub 20 minut, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Coś poszło nie tak chwilę po rozpoczęciu pierwszej serii na torze wyścigowym liczącym 17 zakrętów i liczącym 5067 mil, kiedy Dixon zderzył się z tyłem Grosjeana, powodując obrócenie Grosjeana w wyniku zderzenia wielu samochodów. Dixon został ukarany karą za kontakt, której można było uniknąć, z powodu gniewu Grosjeana, który przeniósł się do IndyCar z Formuły 1.
Druga seria była spokojna.
Podobnie było z wyścigiem, który składał się z dwóch odcinków po 10 okrążeń z 20-minutową przerwą – był to jedyny raz, kiedy Palo nie był na prowadzeniu.
IndyCar do przerwy zdyskwalifikował Pietro Fittipaldiego w katastrofalnej sekwencji dla Rahala Lettermana Lanigana, który dołączył do Ganassi jako jedyny zespół, który w głównym wydarzeniu miał trzech kierowców.
Graham Rahal miał już problem mechaniczny, który doprowadził do wypadku na okrążeniu, co zmusiło zespół do wycofania się z wyścigu, zamiast otrzymać karę lub ryzykować kosztowne uszkodzenie samochodu.
Kolega z drużyny RLL, Christian Lundgaard, który do przerwy był siódmy, potrzebował „pogotowia ratunkowego” podczas przerwy i musiał opuścić boisko po wznowieniu wyścigów.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”