Kierowca zespołu Penske Scott McLaughlin. Zdjęcie/AP
Kierowca kiwi, Scott McLaughlin, mówi, że włoży trochę pieniędzy do baru po dzisiejszej wypłacie 350 000 dolarów (583 000 dolarów) w turnieju IndyCar Heat Challenge o wartości 1 miliona dolarów, czyli o 100 000 dolarów więcej, niż początkowo myślał.
McLaughlin zajął drugie miejsce za zwycięzcą wyścigu Alexem Palou w pierwszym od 2008 roku wyścigu IndyCar bez punktów, Felix Rosenqvist z Meyer Shank Racing był trzeci, Colton Herta z Andretti Global był czwarty, a Marcus Armstrong z Ganassi z Kiwi był piąty, a płatności Wallet tylko do pierwszej piątki.
Palo zdominował trzydniowy weekend – był jednym z najszybszych kierowców w sesjach treningowych i prowadził na każdym okrążeniu we wszystkim, co się liczyło, wygrywając swoją grupę kwalifikacyjną, wyścig grupowy i wszystkie 20 okrążeń wyścigu finałowego.
W przeznaczonym wyłącznie dla członków klubie cieplnym ścigało się 12 kierowców, którzy przedostali się do głównego wydarzenia po dwóch wyścigach upałów wcześniej w niedzielę. Jednak Scott Dixon, Will Power, Patto O'Ward i niektórzy z czołowych zawodników IndyCar nie awansowali z kwalifikacji, a wyścig „A Main” był mieszanką poziomów rywalizacji.
Palo, który był jednym z trzech kierowców Chip Ganassi Racing, którzy wzięli udział w głównym wydarzeniu, nie stanął przed wyzwaniem.
„Sprawił, że wyglądało to na niedzielną przejażdżkę. Nawet się nie spocił” – powiedział Ganassi.
Chociaż wyścig był rozliczany jako wydarzenie o wartości 1 miliona dolarów, wypłata Balloo wyniosła w rzeczywistości tylko 500 000 dolarów, ponieważ członkowie Thermal odeszli z udziału w wydarzeniu po uzyskaniu odpowiedniego wpisowego. Zamiast tego członkowie klubu zostali losowo przydzieleni do drużyn, aby przeżyć weekend objęty organizacją IndyCar.
Ballou, który jest uwikłany w pozew na prawie 30 milionów dolarów za złamanie umowy z McLarenem, powiedział, że wygraną przeznaczy na nowonarodzoną córkę.
„Muszę kupić dużo pieluch i piżam, więc może tak zrobię” – powiedziała Hiszpanka.
Herta powiedziała, że wydarzenie to było „ucztą lub głodem” dla kierowców, którzy mogli zaciekle rywalizować o pięć czołowych nagród pieniężnych, bo inaczej ryzykowaliby kosztowne szkody dla zespołu. Herta powiedziała, że w niedzielę jego samochód „pochłonął się” i dlatego tak ostro ścigał się z byłym kolegą z drużyny Alexandrem Rossim, podczas gdy McLaughlin zmusił się do kupienia piwa Team Penske, gdy poinformowano go, że wicemistrz jest wart 350 000 dolarów – 100 000 dolarów więcej, niż myślał McLaughlin.
„Lepiej włożę dzisiaj trochę pieniędzy do pubu… Nie miałem dość, żeby złapać Alexa. Gratulacje dla niego i jego zespołu” – powiedział Kiwi.
Ale nie wszystko było różowe.
Romain Grosjean rozbił się na pierwszym okrążeniu pierwszego wyścigu kwalifikacyjnego i był rozgniewany kosztami szkód poniesionych przez jego młody zespół.
„To znaczy, kto zapłaci za szkody? Przyjechaliśmy tutaj bez punktów na szali, nie zrobiliśmy nic złego, a samochód został całkowicie zniszczony” – powiedział Grosjean po wyjściu z rozbitego samochodu tylną drogą tylko dla członków do pit-roadu.
„Nie na to się pisałem [up for] Z IndyCar.”
Wydarzenie miało być inne pod każdym względem, począwszy od formatu. Dziesiątki gwiazd awansowało do „A Main”, zajmując miejsce w pierwszej szóstce w jednym z dwóch wyścigów eliminacji. Wyścigi cieplne trwały 10 okrążeń lub 20 minut, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Coś poszło nie tak chwilę po rozpoczęciu pierwszej serii na torze wyścigowym liczącym 17 zakrętów i liczącym 5067 mil, kiedy Dixon zderzył się z tyłem Grosjeana, powodując obrócenie Grosjeana w wyniku zderzenia wielu samochodów. Dixon został ukarany karą za kontakt, której można było uniknąć, z powodu gniewu Grosjeana, który przeniósł się do IndyCar z Formuły 1.
Druga seria była spokojna.
Podobnie było z wyścigiem, który składał się z dwóch odcinków po 10 okrążeń z 20-minutową przerwą – był to jedyny raz, kiedy Palo nie był na prowadzeniu.
IndyCar do przerwy zdyskwalifikował Pietro Fittipaldiego w katastrofalnej sekwencji dla Rahala Lettermana Lanigana, który dołączył do Ganassi jako jedyny zespół, który w głównym wydarzeniu miał trzech kierowców.
Graham Rahal miał już problem mechaniczny, który doprowadził do wypadku na okrążeniu, co zmusiło zespół do wycofania się z wyścigu, zamiast otrzymać karę lub ryzykować kosztowne uszkodzenie samochodu.
Kolega z drużyny RLL, Christian Lundgaard, który do przerwy był siódmy, potrzebował „pogotowia ratunkowego” podczas przerwy i musiał opuścić boisko po wznowieniu wyścigów.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”