Scott Dixon wygrał Grand Prix Detroit po raz czwarty rekord, wyprzedzając konkurencję w wyścigu pełnym ostrożności i stając się pierwszym kierowcą IndyCar, który odniósł dwa zwycięstwa w tym sezonie.
W niedzielę (czasu lokalnego) sześciokrotny mistrz IndyCar Series wygrał swój 58. wyścig, wyprzedzając jedynie AJ Foyta w sumie 67 wyścigów w tej serii. Pochodzący z Nowej Zelandii Dixon zremisował w księgach rekordów Grand Prix Detroit z Willem Powerem i Helio Castronevesem.
Chip Ganassi był drugi za Marcusem Ericssonem, a za nim uplasowali się Marcus Armstrong, Kyle Kirkwood i Alexander Rossi.
Pod główną siedzibą GM Honda zdominowała Detroit, a w Chevrolecie tylko Rossi znalazł się w pierwszej piątce.
Josef Newgarden spędził skromne popołudnie pewnego dnia po tym, jak zespół Penske ogłosił przedłużenie wieloletniego kontraktu dla kolejnego zwycięzcy wyścigu Indianapolis 500. Pod koniec wyścigu Newgarden – nie mając nikogo w pobliżu – stracił kontrolę nad tyłem swojego samochodu Uderzył w ścianę, zajmując 26. miejsce w stawce obejmującej 27 samochodów.
Grand Prix Detroit miało trudny start i przez większą część popołudnia nie cieszyło się dobrą płynnością z powodu serii ostrzeżeń, które utrudniły wyścig na 100 okrążeń.
Theo Bourchier przejął władzę od tyłu w trzecim zakręcie pierwszego okrążenia, splątując kilka samochodów w rzadkim miejscu, aby potencjalnie wyprzedzić ich na krótkim, krętym torze.
Santino Ferrucci, którego jazda samochodem rozzłościła Kyle’a Kirkwooda podczas sobotnich treningów, próbował ominąć Castronevesa i zderzył się z nim.
Castroneves, czterokrotny mistrz Indy 500, zastępował borykającego się z problemami Toma Blomqvista w Meyerschank Racing w nadziei na zdobycie punktów, ale ostatecznie zajął 25. miejsce.
Jakby wąski tor nie był wystarczająco trudny, warunki dodały kolejną przeszkodę na dziewięciokrętowym, 2,5-kilometrowym torze ulicznym w pobliżu brzegów rzeki Detroit.
Nocny deszcz usunął część gumy z toru ulicznego, a rozproszony deszcz utworzył miejscami śliskie nawierzchnie.
Opiekun pole position Colton Herta, który prowadził przez 31 okrążeń na początku wyścigu, w połowie wyścigu podjął próbę mocnego manewru do wewnątrz i stracił kontrolę nad Hondą nr 26, powodując jej uderzenie w barierę opony, co zapewniło mu 19. miejsce.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”