Kwiecień to pierwszy pełny miesiąc wiosny, co w połączeniu ze słoneczną pogodą oznacza, że widzowie spędzają mniej czasu przed ekranami telewizorów. Nie inaczej było w tym roku, w którym w kwietniu średnia liczba widzów treści wideo w Polsce spadła o 14 minut dziennie w porównaniu z marcem, przy łącznej średniej dziennej oglądalności telewizji wynoszącej 3 godziny i 46 minut.
W telewizji tradycyjnej największą oglądalność w kwietniu miały polskie opery mydlane, programy rozrywkowe i wiadomości.
Nieco wyższą oglądalność w telewizji w kwietniu uzyskały transmisje na żywo (8,2% wobec 8,1% w marcu). Wśród platform streamingowych nadal przodują Netflix i YouTube, choć w kwietniu ich udział spadł. Tymczasem platformy takie jak Amazon Prime Video i CDA odnotowały w tym miesiącu znaczny wzrost, ponieważ nadal przyciągają rosnącą publiczność.
O skali™
Meter™ został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę wykorzystania telewizji na głównych platformach dostarczania telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge™ w Stanach Zjednoczonych w maju 2021 r.
Informacje o metodologii Gauge™
Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu Nielsena obejmującego 3500 gospodarstw domowych i około 9700 członków. The Gauge™: Poland opiera się na miesięcznych danych dotyczących zaangażowania odbiorców dla AMR (średnia ocena minutowa). Dane prezentowane są dla osób powyżej 4 roku życia w podziale na telewizję kablową, satelitę, telewizję naziemną (liniową lub z przesunięciem w czasie do 7 dni) oraz oglądalność na żywo (oglądalność stacji telewizyjnych na platformach OTT klasyfikowana jest jako Wskaźnik oglądalności na żywo. Kategoria „Inne” obejmuje wyświetlenia nieznanej treści.
Nielsen Polska stworzył tę wersję narzędzia The Gauge™, korzystając z metodologii porównawczych.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu