Samolot Virgin Atlantic lecący do Nowego Jorku został zmuszony do zawrócenia po tym, jak drugi pilot przyznał, że nie zdał ostatniego testu w locie.
Samolot był nad Irlandią, kiedy kapitanowi powiedziano, że pierwszy oficer nie ukończył szkolenia. Samolot Airbus A330, zaledwie 40 minut przed lotem, otrzymał rozkaz powrotu na Heathrow.
Pasażerowie wylądowali w USA prawie trzy godziny później niż planowano, po tym, jak samolot – który może przewozić prawie 300 pasażerów – musiał czekać na pasie startowym na znalezienie wykwalifikowanego zastępcy.
Linia lotnicza powiedziała pasażerom, że problem był spowodowany rutynowym błędem i przeprosiła. Zapewniła również pasażerów, że bezpieczeństwo nie zostało naruszone, a do obsługi samolotu obecni byli zarówno w pełni licencjonowani, jak i wykwalifikowani piloci.
Ale źródło powiedziało słońce: „Napięcie w kokpicie można było przeciąć nożem. Samolot dotarł aż do Irlandii i wtedy odkryli, że pierwszy oficer jest jeszcze w trakcie szkolenia.
Kapitan nie miał wyboru, musiał wrócić na Heathrow i znaleźć bardziej doświadczonego członka załogi. To było zawstydzające dla wszystkich, a pasażerowie byli źli.
Virgin Atlantic leciał do Nowego Jorku Airbusem A330, ale musiał wrócić do Londynu Heathrow (zdjęcie pliku)
Drugi pilot potrzebował „lotu oceny końcowej” z kapitanem szkolenia, aby móc latać zgodnie z polityką Virgin Atlantic. Jego rola jako pierwszego oficera oznaczała, że był odpowiedzialny za utrzymanie bezpieczeństwa lotu.
Jako wykwalifikowany pilot, starsi oficerowie mają również wspierać kapitana w komunikacji z kontrolą ruchu lotniczego i dowodzeniem samolotem.
Chociaż łączenie w pary pilotów nie naruszało żadnych przepisów dotyczących lotnictwa ani bezpieczeństwa, nie było zgodne z wewnętrznymi protokołami szkolenia Virgin Atlantic, dlatego lot został zwrócony.
Rzecznik prasowy Virgin Atlantic powiedział MailOnline: „Z powodu błędu w wykazie lot VS3 z Londynu Heathrow do Nowego Jorku JFK powrócił na Heathrow w poniedziałek, 2 maja, wkrótce po starcie.
Wykwalifikowany pierwszy oficer, który podróżował wraz z doświadczonym kapitanem, został zastąpiony przez nowego pilota, aby zapewnić pełną zgodność z protokołami szkoleniowymi Virgin Atlantic, które przekraczają standardy branżowe.
„Przepraszamy za wszelkie niedogodności dla naszych klientów, którzy przybyli dwie godziny, 40 minut później w wyniku zmiany personelu”.
Airbus A330, zaledwie 40 minut przed lotem do Nowego Jorku, zamówił powrót na Heathrow podczas lotu nad Irlandią
Źródła powiedziały MailOnline, że kapitan na pokładzie jest z Virgin Atlantic od 17 lat i wykonał tysiące godzin lotu.
Pierwszy oficer dołączył w 2017 roku i został przeszkolony oraz w pełni licencjonowany i w pełni sklasyfikowany zgodnie z przepisami brytyjskimi, ale wciąż czekał na lot „ostatecznej oceny” z Virgin Atlantic.
Samolot wystartował z Heathrow o 9.41 w poniedziałek, przed rozpoczęciem powrotu o 10.19 i wylądował ponownie na Heathrow o 11.12.
Źródła dodały, że Virgin Atlantic od tego czasu zrewidowało i zaktualizowało swoje wewnętrzne procesy, starając się uniknąć powtórzenia tego samego.
Rzecznik Urzędu Lotnictwa Cywilnego powiedział: „Virgin Atlantic poinformował nas o incydencie. Obaj piloci posiadali odpowiednie licencje i kwalifikacje do wykonywania lotu.
Aby kwalifikować się do lotu samolotem, osoba musi posiadać uprawnienie na typ samolotu oraz ważny test licencyjny, który uzyskał pierwszy oficer.
Poprzez klasyfikację typu i badanie kompetencji, jakie posiada posiadana licencja, pilot może legalnie i bezpiecznie obsługiwać statek powietrzny w dowolnym obszarze geograficznym na całym świecie.
Virgin Atlantic tworzy liniowy program treningowy i trenuje te procedury przez pierwsze osiem lotów.
„Ostateczna podróż ewaluacyjna” jest wymogiem Virgin Atlantic, aby upewnić się, że pracownik działa zgodnie ze zdefiniowaną przez siebie metodologią.
Pracownik, o którym mowa, został zarekomendowany jako gotowy do ostatecznego lotu oceniającego jego poprzedni lot, ponieważ niedawno ukończył 12 lotów na A330 po zakończeniu pełnego programu symulacji i szkolenia w klasie.
W związku z tym uznano, że lot jest bezpieczny i kompetentny, ale decyzja o zwrocie samolotu na Heathrow została podjęta w oparciu o wewnętrzne wymogi zgodności Virgin.
** Czy byłeś w poniedziałek lot VS3 Virgin Atlantic z LHR do JFK? Prosimy o wysłanie e-maila na adres: [email protected] **
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa