malowanie przez LS Lowry Uwielbiany przez fanów piłki nożnej i entuzjastów sztuki, został zakupiony przez Lowry Center for the Arts w Salford, dzięki czemu nie zniknął w prywatnej kolekcji.
Centrum sztuki zapłaciło 7,8 miliona funtów, w tym opłatę za mecz, który został namalowany w 1953 roku, na aukcji w środę wieczorem. Zakup był możliwy dzięki prezentowi od organizacji charytatywnej Law Family, którą założył menedżer funduszu hedgingowego i darczyńca torysów Andrew Law i jego żona Zoë. Obraz został wyceniony na od 5 do 8 milionów funtów szterlingów.
Julie Fawcett, dyrektor generalna firmy Lowry, powiedziała: „Jesteśmy głęboko przekonani, że to kultowe dzieło sztuki musi pozostać na publicznej wystawie, aby mogło być nadal bezpłatnie pokazywane jak najszerszemu gronu odbiorców.
„Dzisiejszego wieczoru, dzięki niezwykle hojnemu prezentowi od Law Family Charity, z przyjemnością kupujemy Going to the Match 1953 dla miejskiej kolekcji prac L.S. Lowry’ego. Salfordgdzie może nadal zachwycać gości i przyciągać ich do galerii Andrew i Zoë Law w Lowry”.
Andrew Lowe powiedział: „Ten obraz LS Lowry’ego należy do Salford w widoku publicznym, w pobliżu jego rodzinnego miasta, gdzie się kształcił i gdzie mieszkał. Miejsce jest ważne. Przedstawienie L.S. Lowry’ego przedstawiające ludzi uczestniczących w meczu piłki nożnej to tylko jeden z wielu rodzajów jego niesamowitych prac, ale bez wątpienia jest to jego najsłynniejsze dzieło.
Obraz był pokazywany publicznie w Lowry Center for the Arts przez 22 lata, został zakupiony w 1999 roku przez Związek Zawodowych Piłkarzy (PFA), obecny i były związek piłkarzy, za 1,9 miliona funtów.
W tamtym czasie Gordon Taylor, ówczesny dyrektor generalny FA, powiedział, że to „po prostu najlepsza tablica piłkarska w historii”.
W tym roku liga zdecydowała się sprzedać tablicę po tym, jak jej charytatywne ramię stało się odrębnym organem, Fundacją Graczy, w ramach reorganizacji motywowanej przez Ostrzeżenie Komisji ds. Instytucji Charytatywnych.
Aukcje na obraz rozpoczęły się na 5 milionów funtów po sprzedaży Christie’s brytyjskiej i irlandzkiej sztuki współczesnej. Licytator powiedział osobiście i telefonicznie licytantom, że „sprzedaje w dobrej sprawie”. Fundacja Graczy pomaga obecnym i byłym graczom w sprawach obejmujących edukację, emerytury, zdrowie i kwestie prawne.
W zeszłym miesiącu Paul Dennett, burmistrz Salfordzrób Fawcett wspólne wezwanie Aby obraz pozostał w domenie publicznej.
Po aukcji Dennett powiedział: „Kategorycznie uważamy, że pójście na mecz powinno pozostać na widoku publicznym, gdzie każdy może go zobaczyć. Cieszę się, że nasza kampania na rzecz uratowania tego ważnego i ważnego obrazu z powodzeniem zaowocowała to dziś wieczorem, dla miasta Salford na zawsze od pokoleń. „Przychodzimy do mieszkańców i gości naszego wspaniałego miasta”.
Lowry, najbardziej znany ze swoich postaci przypominających kij i scen przemysłowych w północno-zachodniej Anglii w połowie XX wieku, wyprodukował wiele obrazów piłkarskich, z których najsłynniejsze jest Idąc na mecz.
Polem gry na obrazie był Brenden Park, dawny dom Bolton Wanderers, w pobliżu domu Lowry’ego w Pendlebury. Został zburzony w 1999 roku, a obecnie jest to park handlowy.
Oprócz tłumów gromadzących się pod bramkami, obraz przedstawia zatłoczone tarasy wewnątrz stadionu, w tle otaczające domy i fabryki.
„Wyjście na mecz dotyczy emocji, podekscytowania, tłumu i doświadczenia grupy” – powiedział przed sprzedażą Nicholas Orchard, szef brytyjskiej i irlandzkiej sztuki współczesnej w Christie’s.
„Lowry był świetnym obserwatorem ludzi, zwłaszcza na scenie industrialnej, a te mecze piłkarskie uchwyciły istotę tego, do czego Lowry starał się dotrzeć w swoich obrazach”.
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”