15-letnia umowa na dostawy odnawialnej energii elektrycznej pokryje około 45% zapotrzebowania Saint Gobain na energię elektryczną w Polsce
Pomiędzy Saint Gobain Polska a Tion Renewables AG (obecnie przemianowana z Pacifico Renewables Yield AG), niemieckim producentem energii słonecznej i wiatrowej, została zawarta ważna umowa na dostawę energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych.
Umowa na zakup energii (PPA) z 2025 r. będzie obowiązywać przez 15 lat i pokryje prawie połowę zapotrzebowania Saint Gobain Polska na energię elektryczną, zapewniając wsparcie dla 45% obiektów i projektów Saint Gobain Polska.
Umowa na zakup energii będzie wykorzystywać ekwiwalent energii wiatru do zaopatrywania 100 000 europejskich domów w energię elektryczną ze źródeł odnawialnych
Umowa na dostawę energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych przewiduje zakup około 190 GWh energii elektrycznej Energia wiatrowa rocznie.
Odpowiada to zaopatrywaniu każdego roku około 100 000 europejskich domów w odnawialną energię elektryczną.
Całkowita pojemność farmy wiatrowe Ekwiwalent około 52 megawatów rozmieszczonych w trzech lokalizacjach i 20 turbinach wiatrowych.
Umożliwi to redukcję emisji CO2 o 135 000 ton rocznie, około 20% emisji Saint-Gobain z Zakresu 1 i 2 w Polsce oraz 4% redukcję emisji Saint-Gobain z Zakresu 1 i 2 w Europie.
Część planu działania Saint-Gobain na rzecz neutralności węglowej
Joanna Chinsz-Pechovac, prezes Saint-Gobain Polska, skomentowała podpisaną umowę:
„Ta umowa na dostawę energii jest ważnym kamieniem milowym dla Saint-Gobain w Polsce. Przyczyni się do znacznej redukcji emisji CO2, zgodnie z zobowiązaniem Grupy do osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 roku.”
Umowa jest zgodna z ostatnimi osiągnięciami Saint Gobain w dziedzinie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla, takimi jak stawanie się Pierwsza firma w swojej branży na świecie, która uzyskała akredytację w ramach inicjatywy Science Based Targets Jedno ze zobowiązań Grupy do redukcji emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.
Firma uruchomiła również zakrojoną na szeroką skalę kampanię uświadamiającą pod nazwą „nowy Świat– Jego celem jest pokazanie, w jaki sposób materiały i rozwiązania Saint-Gobain przekształcają sektor budowlany, aby stał się bardziej zrównoważony, zasobooszczędny, o obiegu zamkniętym, mniej emisyjny i bardziej konkurencyjny.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu